چگونه پرده ها را برای خانه خود انتخاب کنیم

اتاق نشیمن معاصر با پرده های آبی بلند روی پنجره و دیوار لهجه ای آبی پشت کاناپه سفید. نور طبیعی که به خانه شما راه می یابد چیز زیبایی است. به جز مواردی که می خواهید بخوابید یا از حریم شخصی خود استفاده کنید. بله ، پرده ها بدون توجه به محل زندگی شما تقریباً یک ضرورت هستند و شما می خواهید قبل از خرید آنها تحقیق کنید تا اطمینان حاصل کنید که اندازه و سبک مناسبی برای خانه خود دارید.

برای کمک به خارج ساختن حدس و گمان ، ما این راهنمای سریع در مورد نحوه انتخاب پرده و همه موارد اضافی همراه آنها را ارائه داده ایم.

 

مرحله اول: مشخص کنید که طول عمر آنها چقدر است

طول یکی از بزرگترین عواملی است که باید هنگام انتخاب پرده در نظر بگیرید. پنج طول پرده استاندارد وجود دارد: 63 اینچ ، 84 اینچ ، 95 اینچ ، 108 اینچ و 120 اینچ . مدت زمان شما بستگی به ارتفاع پنجره ها و سقف ها و ظاهری دارد که می خواهید بدست آورید. طول پرده با اندازه گیری از جیب میله - جایی که پرده شما از میله پرده آویزان می شود - تا پایین پارچه تعیین می شود.

(توجه داشته باشید که پرده های کوتاهی نیز وجود دارد که پرده های ردیفی نامیده می شوند و فقط بخشی از پنجره را می پوشانند. این اندازه ها معمولاً 24 اینچ یا 36 اینچ طول دارند.)

برای پی بردن به طول پرده مورد نیاز ، می خواهید میله خود را تا ارتفاع کف بیاورید. تعیین کنید که میله شما در کجا نصب می شود یا از میله موجود تا جایی که می خواهید پرده آویزان شود اندازه گیری کنید - یا پایین پنجره یا تا کف. این اندازه گیری را بر حسب اینچ انجام دهید ، زیرا معمولاً در ایالات متحده طول پرده نشان داده می شود.

عرض استاندارد پرده 45 اینچ است. برای تعیین اینکه آیا شما یک یا دو نیاز پانل ، اندازه گیری عرض پنجره خود را در اینچ و سپس اضافه کردن 12 اینچ به هر طرف به حساب کاربری برای برآمدگی میله و اجازه می دهد برای پرده خود را به قطع در برابر ملایم، به جای حلق آویز محکم بسته.

 

انواع پرده بر اساس طول:

وقتی در حال خرید پرده هستید ، جستجو در کلمات کلیدی خاص و نه فقط بر اساس طول ، می تواند مفید باشد. در اینجا اصطلاحات رایجی است که استفاده می شود.

پرده های ردیفی - پرده های کوتاه که فقط بخشی از پنجره را می پوشاند.

پرده پیش بند - پرده هایی که درست در پایین پنجره آویزان هستند.

پرده های کف - پرده هایی که به کف می رسند. معمولاً وقتی با میله ای که به سقف نزدیکتر است جفت شوید بهترین حالت را دارد.

پرده های گودی - پرده هایی که به پایین می آیند و مقداری از گودی پارچه ای در پایین باقی می ماند. دوباره ، اینها را با یک میله موقعیت بالاتر جفت کنید.

مرحله دوم: پارچه پرده ای را انتخاب کنید

پرده ها پارچه های متنوعی دارند. علاوه بر فکر کردن در مورد ظاهر کلی که برای پنجره های خود می خواهید ، میزان نوری که از آن عبور می کند را نیز بخاطر داشته باشید. پارچه های سنگین و غیرشفاف باعث می شوند نور نسبت به پارچه های سبک و شفاف کمتر باشد.

اگر می خواهید نور زیادی به شما تابانده شود: با پارچه های شفاف یا نخی همراه شوید. حتی در طیف رنگی نیز نور طبیعی زیادی دریافت خواهید کرد.

اگر میزان متوسطی از نور را می خواهید: پرده های کتانی را انتخاب کنید ، که بافتی بافتنی دارد که به شما نور می دهد ، اما نه همه.

اگر می خواهید نور کاملاً یا بیشتر مسدود شود: پرده های مخملی را انتخاب کنید ، که بسیار سنگین و مات هستند. پرده های خاموشی ، که دارای پوشش خاصی هستند که نور خورشید را کاملاً از بین می برد ، نیز یک گزینه است.

در داخل هر گزینه پارچه ای ، از نظر رنگ و الگو نیز تعداد زیادی انتخاب خواهید داشت. اگر می خواهید پرده های شما یکی از ویژگی های برجسته اتاق باشد ، جسورانه رفتار کنید یا اگر ترجیح می دهید سایر نقاط کانونی فضا را از شما دور نکنند ، آن را ساده نگه دارید.

مرحله سوم: سخت افزار خود را انتخاب کنید

مرحله آخر در نحوه انتخاب پرده تصمیم گیری در مورد سخت افزار ، از جمله میله پرده است. برای ایجاد تعادل در ظاهر ، میله پرده ای را انتخاب کنید که 6 تا 12 اینچ از پنجره بازتر باشد. این مورد علاقه بصری را ایجاد می کند و همچنین به شما امکان می دهد تا پرده های خود را هنگامی که می خواهید باز شود به طرف دیگر حرکت دهید. خوشبختانه اکثر میله های پرده استاندارد قابل تنظیم هستند بنابراین می توانید در صورت لزوم آنها را کوچکتر یا بزرگتر کنید.

در مورد مواد سخت افزاری شما ، برنج ، نیکل براق ، نیکل صیقلی و برنز عتیقه همه گزینه های محبوبی هستند که تقریباً با هر خانه ای به هر سبک متناسب هستند. اگر تصمیم دارید از نگهدارنده پرده استفاده کنید ، آنها را برای تداوم همان ماده میله خود نگه دارید.

اگر پنجره شما قبلاً درمان های موجود داشته باشد ، چه می کنید؟

لایه لایه پرده ها روی درمان های موجود مانند سایه ها یا پرده ها بسیار معمول است . اگر تصمیم دارید این مسیر را طی کنید ، معمولاً بهتر است این روش را با روش های درمانی موجود ساده ، با رنگ های خنثی با طبیعت پرزرق و برق پرده ها هماهنگ کنید (و به عنوان یک قانون خوب ، چاپ را با چاپ جفت نکنید) 

برای یک ظاهر مطلوب ، پرده های خود را بلندی آویزان کنید - به طور ایده آل طول کف یا طول گودال - وقتی آنها را با سایه یا پرده جفت می کنید ، که ابعاد بیشتری به پنجره ها می بخشد.

پرده های مناسب می توانند چیزهای زیادی به فضای شما اضافه کنند. مراحل فوق را دنبال کنید تا درست شود و در نهایت با ظاهری که عاشق آن هستید باشید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید