10 ترفند برای جلوگیری از رطوبت در کمد های خود

کمدها و کمدهای نصب شده می توانند رطوبت را به دام بیندازند ، مخصوصاً اگر در بالای دیواره خارجی قرار داشته باشند. این منجر به کپک زدن و کپک زدن می شود ، که نه تنها ناسالم و ناخوشایند است بلکه می تواند محتوای کمد شما را نیز خراب کند. باکتری ها می توانند در مکان های تاریک و مرطوب رشد کنند و می توانند دلیل بیماری در خانه شما باشند.

بنابراین چگونه می توانید از رطوبت در کمد های خود جلوگیری کنید؟ این ترفندهای ساده را دنبال کنید و مطمئن شوید که خانه شما فاقد قالب است:

 

منابع خارجی نشت آب را بررسی کنید

با قطع هرگونه منبع رطوبت خارجی شروع کنید. بررسی کنید که از دیوارها ، سقف یا کف هیچ نشتی وجود نداشته باشد. اگر در کف بالای آن حمامی وجود دارد که به اندازه کافی ضد آب نیست ، ممکن است از سقف نشت کند که باعث خیس شدن دیواره های کمد شما می شود. شکاف در دیوار می تواند منجر به ورود آب باران شود . تا زمانی که دلیل اصلی مشکل را حل نکنید ، نمی توانید راه حلی پیدا کنید.

 

هر قالبی را که از قبل در کمد لباس وجود دارد بردارید

اگر کپک یا کپک وجود دارد که از قبل در کمد های شما در حال رشد است ، می توانید آن را با محلول 50:50 آب و سرکه تمیز کنید. مقداری سرکه غلیظ روی سطح ریخته تا اسپورهای مخفی را از بین ببرد و بگذارید تا خشک شود. پس از تمیز شدن تمام سطوح ، آن را با آب پاک کرده و کاملاً خشک کنید.

 

قالب را در حمام بردارید

با استفاده از مواد سفید کننده و ضد عفونی کننده می توان قالب موجود در سرویس های بهداشتی را از بین برد. مراقب باشید دستورالعمل ها را بخوانید و از آن در سطوح مانند چوب یا سنگ مرمر استفاده کنید. سفیدکننده ماده ای قوی است ، حتی در صورت رقیق شدن ، و می تواند باعث آسیب رساندن به پوشش شود.

 

اطمینان حاصل کنید که جریان هوا خوب است

هر چند وقت یک بار می توانید کرکره ها را باز بگذارید تا محتوای کمدها را بیرون بکشد. وسایل را خیلی محکم بسته بندی نکنید و اطمینان حاصل کنید که فضای گردش هوا وجود دارد. عدم تهویه مناسب می تواند به رشد قالب کمک کند.

به خصوص در کابینت کفش ، داشتن ایده آل برای پوشاندن کرکره ایده خوبی است زیرا کفش معمولاً رطوبت دارد و می تواند بدبو شود. همچنین برای کابینتی که سیلندر گاز را در آن ذخیره کرده اید کرکره های شکن دار را در نظر بگیرید.

 

بی نظمی و تمیز کردن عمیق

هر چند وقت یک بار ، باید کمد لباس های خود را مرتب کنید و وسایلی را که استفاده نمی شود بیرون بریزید. هرگونه گرد و غبار را پاک کرده و هرچه مدتی است استفاده نشده است را از بین ببرید.

قفسه های خطی با کاغذ

از کاغذ آستر در قفسه ها استفاده کنید. این به عنوان اولین کنترل رطوبت در داخل یک فضای بسته عمل می کند. می توانید از رول کاغذ جاذب یا روزنامه نیز استفاده کنید. به طور متناوب ، می توانید از آسترهای پلاستیکی استفاده کنید که قابل شستشو و استفاده مجدد هستند.

 

سطح رطوبت را پایین نگه دارید

برای جلوگیری از شرایط مرطوب ، سطح رطوبت را در خانه کاهش دهید. با باز كردن درها و پنجره ها و اجازه دادن به تهویه متقابل می توانید هوا را در گردش نگه دارید. اجازه دهید حداقل یک بار در روز نور خورشید از طریق پنجره ها جریان یابد. نور خورشید یک ضد عفونی کننده طبیعی است و تمام سطوح را خشک می کند. به یاد داشته باشید که هنگام استحمام و یا هنگام آشپزی در آشپزخانه ، فن های اگزوز را روشن نگه دارید . هواکش های حمام باید باز نگه داشته شوند تا هوای تازه وارد شود.

 

از فرش یا قالیچه در مناطق مرطوب استفاده نکنید

فرشها یا حصیرها را از دستشویی ، سرسرا ، بالکن و هر مکان دیگری که احتمال خیس شدن دارند بردارید. در حالی که این تشک ها در حال خشک شدن هستند ، باعث افزایش رطوبت اتاق ها می شوند.

 

هرگز موارد مرطوب را ذخیره نکنید

قبل از اینکه هر لباسی را در کمد آویزان کنید ، از خشک شدن کامل آن اطمینان حاصل کنید. رطوبت تمایل دارد تا در فضای بسته به چیزهای دیگر منتقل شود. کفش ها باید قبل از نگهداری در پشت کرکره های بسته از هوا خارج شوند. در فصل بارانی ، هرگز کت یا باران خیس داخل کابینت را آویزان نکنید. انبار آشپزخانه شما نیز باید فقط شامل مواد غذایی خشک باشد. در صورت ریختن مایعات ، بلافاصله آن را پاک کرده و قفسه ها را کاملاً خشک کنید.

 

ذخیره مواد خشک کن

چگونه می توان از رطوبت در کمد جلوگیری کرد

مواد خشک کن مخصوص کمدها

بسته های ژل سیلیکا یا آجرهای زغالی که با پارچه ماسلین پیچیده شده اند می توانند رطوبت را جذب کرده و از بروز رطوبت داخل کمد های شما بکاهند. گل متی یا توپ نفتالین نیز در کاهش سطح رطوبت خوب است و به عنوان جلوگیری از تشکیل کپک و کپک شناخته می شود. با این حال ، برخی مطالعات نشان داده اند که برخی مواد شیمیایی موجود در گلوله های هوایی سمی هستند و از طریق تماس طولانی مدت باعث اختلال در سلامتی می شوند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که از این موارد با احتیاط استفاده می کنید. توپ های کافور جایگزین خوبی برای گل مگ است. همچنین برگهای خشک شده چریش به عنوان یک ماده خشک کننده طبیعی شناخته شده است. هرچه ممکن است استفاده کنید ، بسته ها را مرتباً تعویض کنید زیرا با گذشت زمان کارایی خود را از دست می دهند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید