طراح داخلی در مقابل دکوراتور داخلی

شخصی که به نمونه های پارچه ای و رنگی نگاه می کند

بنابراین تصمیم گرفته اید که در خانه چند تغییر ایجاد کنید و متوجه می شوید که به کمی کمک احتیاج خواهید داشت. شما شروع به جستجوی خدمات احتمالی می کنید و متوجه می شوید که برخی از متخصصان کار خود را به عنوان طراحی داخلی توصیف می کنند در حالی که دیگران تزئینات داخلی هستند . ناگهان با سوالات جدیدی روبرو می شوید ، یعنی "چه تفاوتی؟" و مهمتر اینکه ، "به کدام یک نیاز دارم؟"

طراحی داخلی و تزئینات داخلی اغلب به عنوان یک چیز اشتباه شناخته می شوند ، اما اصطلاحات کاملاً قابل تعویض نیستند. شباهت های زیادی بین این دو شغل وجود دارد - در واقع بسیاری از آنها نظرات راجع به اینکه کجا می توان تمایز ایجاد کرد متفاوت است. همچنین بیش از چند تفاوت بین مشاغل وجود دارد - برخی ظریف ، برخی قابل توجه. همانطور که تصمیم می گیرید هنگام برنامه ریزی برای تغییر در خانه خود به چه نوع کمکی نیاز داشته باشید ، به درک تفاوت بین طراحان و دکوراتورهای حرفه ای - تحصیلات ، اعتبارنامه ، خدمات و مشتری آنها کمک می کند.

 

طراح داخلی

طراحی داخلی حرفه ای است که نیاز به تحصیل و آموزش رسمی خاص دارد. این کار معمولاً شامل مطالعه رنگ و پارچه ، آموزش طراحی به کمک رایانه (CAD) ، طراحی ، برنامه ریزی فضا ، طراحی مبلمان ، معماری و موارد دیگر است. پس از فارغ التحصیلی ، طراحان اغلب قبل از اقدام به تاسیس شرکت های خود ، با یک طراح داخلی ثبت شده و مستقر شاگردی می کنند.

گواهینامه ها: در برخی از ایالت ها و استان ها ، طراحان حرفه ای ملزم به گذراندن یک امتحان و ثبت نام در یک شورای حاکم (که کدام یک به کشور و ایالت / استانی بستگی دارد بستگی دارد) قبل از اینکه طراح نامیده شوند. با این حال ، به همان تعداد مکان وجود دارد که نیازی به تأیید اعتبار نیست. بنابراین بهتر است قبل از شروع جستجوی خود ، بفهمید که در منطقه شما چه وضعیتی دارد.

کاری که انجام می دهند: طراحان با برنامه ریزی فضایی راحت هستند و می توانند به طراحی و بازسازی فضای داخلی کمک کنند. از تهیه نقشه های اولیه کف تا قرار دادن آخرین لهجه تزئینی. طراحان فقط ظاهر را ارتقا نمی بخشند. آنها همچنین عملکرد یک اتاق را افزایش می دهند.

چه کسی با آنها کار می کند:  طراحان داخلی اغلب با معماران و پیمانکاران همکاری نزدیک می کنند تا به خواسته مشتری برسند ، خواه مشتری در حال طراحی یک خانه مسکونی ، دفتر ، هتل یا هر فضای داخلی دیگری باشد.

دکوراتور داخلی

تحصیل: برای تمرین حرفه ای، تزئینات داخلی نه نیاز به آموزش رسمی و یا تحصیل در این دلیل که زیبایی شناسی تمرکز در درجه اول و در بازسازی و یا برنامه ریزی ساختاری شرکت نمی کنند. پس از اتمام برنامه ریزی و اجرای سازه ، یک دکوراتور وارد تصویر می شود تا بر روی سطح فضا تمرکز کند. بسیاری از دکوراتورهای داخلی حرفه ای دارای مدرک دانشگاهی در زمینه های مرتبط هستند ، اما نیازی به این حرفه نیست.

مدارک تحصیلی: حتی برای تبدیل شدن به یک دکوراتور داخلی هیچ مدرسه ای لازم نیست ، برنامه ها و دوره های زیادی در دسترس است. این دوره ها اغلب بر روی رنگ و پارچه ، چیدمان اتاق ، برنامه ریزی فضا ، سبک مبلمان و موارد دیگر تمرکز دارند. گواهینامه هایی از سازمان هایی مانند CID (Certified Interior Decorators International) ارائه دوره های تحصیلی و صدور گواهینامه برای کمک به دکوراتورها برای تأیید اعتبار اقدامات خود.

کاری که آنها انجام می دهند: دکوراتورهای خوب در ورود به اتاق و شلاق زدن به شکل بصری مهارت دارند. برای فضاهای جدید ، آنها می توانند به مشتریان در تصمیم گیری در مورد سبک ، انتخاب طرح رنگ ، خرید مبلمان و لوازم جانبی کمک کنند. آنها همچنین اغلب برای ایجاد فضای موجود که باید به روز شود یا دوباره ساخته شود ، ایجاد می شوند.

چه کسی با آنها کار می کند: تزئینات به طور کلی با هیچ پیمانکار یا معماری کار نمی کنند ، زیرا کارهای ساختاری معمولاً قبل از ورود آنها به پایان می رسد. با این حال ، آنها با سازندگان مبلمان ، اثاثه یا لوازم داخلی و سایر متخصصان صنعت کار می کنند. گرچه در بیشتر مواقع ، آنها مستقیماً با صاحبان خانه یا مدیران مشاغل کار می کنند.

آیا باید یک طراح استخدام کنم یا یک دکوراتور؟

اینکه چه کسی را باید استخدام کنید به نیاز شما بستگی دارد. در صورت نیاز به تغییرات ساختاری (مانند برداشتن دیوار ، جابجایی لوله کشی یا سیم کشی به اطراف ، یا افزودن پنجره یا درب جدید ) ، به طور کلی یک طراح داخلی انتخاب بهتر است.

طراحان می توانند با همکاری مستقیم با معماران و سازندگان ، به برنامه ریزی برای تغییرات ساختاری چشمگیر کمک کرده و به آنها کمک کنند. از طرف دیگر ، اگر تغییرات ساختاری لازم نباشد ، اما به کمک زیبایی نیاز دارید - تصمیم گیری در مورد سبک. انتخاب کاغذ دیواری ، رنگ و وسایل؛ انتخاب روش های انتخاب پنجره و انتخاب نور و لوازم جانبی یک دکوراسیون داخلی احتمالاً این کار را انجام خواهد داد. دکوراتورهای باتجربه می دانند که چه چیزی با هم کار می کند و می تواند اتاقی را متناسب با نیازها و خواسته های مشتری تغییر دهد.

در پایان ، با این حال ، انتخاب یک حرفه ای مناسب بستگی زیادی به مهارت های یک متخصص خاص دارد ، نه عنوان شغلی. بسیاری از طراحان با تحصیلات رسمی بیشتر وقت خود را صرف کارهایی می کنند که به بهترین وجه می توان آنها را تزئینات توصیف کرد زیرا شامل هیچگونه بازسازی یا کار ساختاری نمی شود. همین تعداد دکوراتور حرفه ای وجود دارد که با تجربه طولانی کاملاً قادر به کار با پیمانکاران و سازندگان به همان شیوه یک طراح هستند.

هنگام استخدام یک متخصص ، با درک واضح نیازهای خود شروع کنید و به دنبال یک حرفه ای باشید که شهرت اثبات شده ای در تأمین این نیازها داشته باشد ، صرف نظر از عنوان رسمی شغلی. به طور کلی درست است که طراحان برای برنامه ریزی فضا و اجرای سازه هستند ، در حالی که دکوراتورها برای تصمیم گیری زیبایی شناسی نهایی هستند. اما برای استخدام یک دکوراتور با شهرت به عنوان یک طراح خوب ، یا یک طراح با استعداد تزئین ، به شرط اثبات مهارت های خود ، از عبور از خطوط نترسید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید