10 نکته برای دکوراسیون اتاق خواب زیبا

اتاق خواب تزئین شده در یک پالت گرم

یک اتاق خواب باید یک مکان تفریحی شخصی باشد ، یک مکان مقدس که بیانگر رنگ ها ، احساسات و مجموعه های مورد علاقه شما باشد. قوانین اصلی را که باید هنگام تزئین اتاق خواب به یاد داشته باشید یاد بگیرید .

رنگ ظریف را انتخاب کنید

به جای رنگ های اصلی پررنگ ، سایه های آرامش بخش و یک پالت آرام از رنگ های تک رنگ را انتخاب کنید. تئوری رنگ را بخاطر بسپارید: رنگهای ملایم آبی ، اسطوخودوس یا سبز آرام و آرام قلمداد می شوند. رنگ های غنی از رنگ نگین به تنظیم روحیه دنج و راحتی کمک می کنند. اینها ممکن است شامل قهوه ای های خوش طعم ، انار عمیق یا توپاز باشد. از رنگهای دلخواه خود در اتاق خواب از نسخه های تنومند استفاده کنید. "این ممکن است به معنای انتخاب گل بنفش به جای بادمجان ، یا کدو تنبل به جای نارنگی باشد.

 

از سقف غافل نشوید

سقف پنجمین دیوار در یک اتاق است. وقتی در رختخواب دراز می کشید ، آیا سطح خفیف و خالی مشاهده می کنید؟ یک الگوی ظریف یا رنگ ملایم اضافه کنید. سقف را کمی سبک تر از رنگ دیوار رنگ کنید. این کمک می کند تا سقف بصری پایین بیاید و به شما احساس راحتی و صمیمیت دهد.

راه حل های دیگر می تواند ایجاد استنسیل یا کاغذ دیواری از سقف ، افزودن عناصر معماری به شکل تیر یا قالب یا استفاده از یک روش تزئینی رنگ باشد. برای سقف اتاق خواب لوکس ، ورقه ای نقره ای ، یک سایبان یا تخت خواب چادری همراه با پانسمی که از سقف آویزان است ، می تواند ضمن ایجاد بافت ، طرح و رنگ به سقف ، احساسات و گرمای شما را در بر بگیرد. یک مدالیون و لوستر از سایه های کریستال یا ظریف قالب و قالب اضافه کنید که باعث ایجاد رنگ ، الگو و بافت به "دیوار پنجم" بالای شما می شود.

 

اتاق خواب را ساده نگه دارید

یک اتاق خواب باید فارغ از اینکه سبک تزئینی را انتخاب می کنید ، دنج و ساده ، پیشرفته و زیبا به نظر برسد . برای سهولت در حرکت ، حداقل سه فوت بین تخت و دیوارهای کناری یا مبلمان بزرگ و حداقل دو فوت بین تخت و مبلمان کم ، مانند میز و کمد ، بگذارید. اگر برای رفتن از کمد به دستشویی مجبورید دور تخت راه بروید ، به این فکر کنید که چگونه می توانید تخت را حرکت دهید.

اتاق خواب خود را فقط با وسایل مورد نیاز خود تجهیز کنید. یک تخت ، یک یا دو میز کنار تخت ، کمد و صندلی از ملزومات آن هستند. هر چیز دیگری بی نظمی است. اگر جا دارید ، یک کشو را در کمد قرار دهید.

لوازم جانبی باید حداقل باشد. یک اثر هنری زیبا انتخاب کنید ، چند عکس خانوادگی ترتیب دهید ، گل و شمع به آن اضافه کنید و آن را تنها بگذارید.

 

مبلمان مناسب را انتخاب کنید

هنگامی که آماده خرید مبلمان اتاق خواب هستید ، کار خود را با یک نقشه و نقشه ای اندازه گیری شده از فضا آغاز کنید. مبلمان باید متناسب با اتاقی باشد که در آن زندگی می کند و این خصوصاً در مورد مبلمان اتاق خواب صادق است. یک تخت و کمد سنگین و بزرگ را برای یک اتاق خواب کوچک انتخاب نکنید. اگر سقف بلند باشد ، یک سر بالا به پایین آمدن آن به اندازه کمک می کند.

اگر اتاق خواب شما بزرگ است ، مبلمان متناسب با آن را نیز انتخاب کنید. یک صندلی و عثمانی اضافه کنید یا یک تکه مبلمان در  انتهای تخت قرار دهید . مبلمان و لوازمی که خیلی کوچک هستند در یک اتاق بزرگ گم شده به نظر می رسند.

 

انتخاب مبلمان در اتاق خواب

فضای ذخیره سازی زیادی داشته باشید

برای افزودن به احساس آرامش اتاق خواب ، وسایل را دور از چشم خود ذخیره کنید. اتاق آرامتر و جادارتر به نظر می رسد.

یک میز کنار تخت بزرگ با کشوها یا درهایی انتخاب کنید که پشت آن می توانید کتاب ، لوسیون و لیوان های مطالعه را در دسترس اما دور از چشم پنهان کنید. برای نگهداری بیشتر ، یک میز دامن دار یا یک کمد کوچک با کشو انتخاب کنید.

برای نگهداری ملحفه ، پتو و بالش های اضافی از یک صندوق عقب یا نیمکت نگهداری در پای تخت استفاده کنید. برای کتابها و لوازم جانبی که به راحتی قابل دسترسی هستند ، از یک سرتختی با قفسه های داخلی یا صفحه های کشویی استفاده کنید. یک سیستم سازمانی با طراحی سفارشی می تواند حداکثر استفاده را از فضای کمد داشته باشد. جعبه های کم عمقی را در زیر تخت قرار دهید و آنها را با دامن تخت زیبا مخفی کنید.

 

کمد های نگهداری

یک گوشه خصوصی اضافه کنید

با یک مکان ساکت و آرام برای نشستن و خواندن به خود یک هدیه ویژه بدهید. در انتهای تخت خود یا در گوشه ای یک مکان صمیمی برای خواندن یا نشستن ایجاد کنید. اگر اتاق دارید ، زیر پنجره اتاق خواب یک صندلی پنجره درست کنید. از منظره و نور طبیعی لذت ببرید.

 

به ملحفه های مجلل سر بزنید

اتاق خواب خود را با پارچه های زیبا و لوکس ست کنید. هیچ چیز مانند پارچه های زیبا زیبایی را به اتاق خواب اضافه نمی کند. ملافه هایی که کمتر از 100 درصد پنبه یا پارچه با تعداد نخ های بالا 350 یا بیشتر نیست ، خریداری نکنید. برای ملحفه هایی که احساس می کنند از یک هتل 5 ستاره آمده اند ، آنها را برای شستشو و پرس حرفه ای به خشکشویی بفرستید ، که هزینه زیادی ندارد ، اما صافی واضح و شایسته Ritz را ایجاد می کند.

پارچه های احساساتی دیگر را از طریق اتاق خواب با استفاده از موهار نرم یا ترمه روی بازوی صندلی مطالعه اضافه کنید ، دیوارها را با دیوارهای ابریشمی یا بافت دار بپوشانید ، پارچه های ابریشمی یا سایبان تخت ابریشمی را آویزان کنید یا پوشش های کف مخلوط را اضافه کنید.

 

ملحفه های لوکس

یک پنجره با لباس زیبا به قاب پنجره و منظره کمک می کند و روش های دیگری برای افزودن رنگ ، الگو ، بافت و لطافت به اتاق خواب فراهم می کند. اگر عاشق پرده های نرم و ملایم هستید که نور را فیلتر می کنند ، برای حفظ حریم خصوصی در شب و جلوگیری از نور صبحگاه ، پرده های غلتکی مات را که می توان آن را پایین کشید ، ترکیب کنید.

برای همه پارچه فروشی ها ، پرده های مات یا پارچه های پارچه ای برای جلوگیری از آفتاب در مواقعی که می خواهید دیر بخوابید ، قرار دهید.

 

چندین گزینه روشنایی را در آن بگنجانید

در یک اتاق خواب ، خوب است که نور خود را در سراسر اتاق "لایه لایه" کنید. نور محیط کل اتاق را روشن می کند ، لامپ های کوچک می توانند نور را برای خواندن و سایر فعالیت ها متمرکز کنند و نور لهجه به شستن دیوارها در نور نرم کمک می کند.

برای تمرکز چراغ مطالعه در جایی که به آن نیاز دارید ، از چراغ خواب با بازوی متحرک استفاده کنید. هر چراغ باید با دیمر قابل تنظیم باشد. برای هر چراغ یک کلید خاموش و روشن جداگانه نصب کنید تا بتوانید انتخابی باشید و فقط ناحیه مورد نظر خود را روشن کنید.

 

اجازه دهید اتاق خواب شما یک گریز واقعی باشد

سعی کنید خود را نظم دهید تا تلفن همراه ، کامپیوتر ، تلویزیون ، دستگاه ورزش یا شاه توت از اتاق خواب دور باشد. یک مکان گرامی برای استراحت و تجدید ایجاد کنید. شما عاشق داشتن اتاقی مخصوص مطالعه ، خواب و عاشقانه خواهید بود

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید