دکوراسیون آشپزخانه

بزرگتر همیشه بهتر نیست، مخصوصاً وقتی که در مورد آشپزخانه صحبت می کنیم. آشپزخانه های کوچک معمولاً فضاهای کاری کارآمدتری نسبت به آشپزخانه های بزرگ دارند. فضا و طراحی خوب، منحصر به یک آشپزخانه بزرگ نیست. تنها چیزی که نیاز دارید ایده های خوب تزئین آشپزخانه کوچک است که فضای کوچک شما را منظم، کاربردی و زیبا نگه می دارد. اگر بتوانید آشپزخانه خود را مرتب کنید، می توانید زندگی خود را نیز مرتب کنید.

ما چند ایده تزئین آشپزخانه کوچک را جمع آوری کرده ایم که مسائل زیر را با راه حل های طراحی خوب حل می کند. سه شایع ترین شکایت آشپزخانه های کوچک عبارتند از: بی نظمی، کمبود فضای پیشخوان و آشپزخانه تاریک.

بی نظمی

درهم ریختگی معمولاً از عوارض جانبی نداشتن فضای ذخیره سازی کافی است. اغلب، ذخیره سازی بیشتر راه حل نیست، ساده سازی و خالی کردن آشپزخانه شما راه حل است. از کابینت ها و کشوهای خود (مخصوصاً قسمت پشتی آن) عبور کرده و هر چیزی را که مدتی است از آن استفاده نکرده اید اهدا کنید یا آن را کنار بگذارید. از خود بپرسید آیا واقعاً به ابزار کم کاربرد نیاز دارید. هنگامی که کابینت ها را پاک کردید، با ذخیره مواردی که باعث بهم ریختگی بصری می شوند، شمارنده ها را پاک کنید.

کمبود فضا

کمبود فضای پیشخوان یک مسئله رایج است. ما ایده هایی برای به حداکثر رساندن و حتی افزودن فضای بیشتر در آشپزخانه کوچک شما داریم. از جمله ترفندی مثل تبدیل سینک ظرفشویی خود به تخته برش.

یک آشپزخانه تاریک

اتاق های تاریک کوچکتر به نظر می رسند، بنابراین دیوارهای آشپزخانه خود را با یک رنگ تازه در سایه روشن، روشن کنید. اگر کابینت های تیره و پر رنگ خود را دوست دارید، انواع مختلف نور را اضافه کنید. از نورپردازی زیر کابینت برای روشن شدن محیط کار و برجسته کردن کابینت خود استفاده کنید. نورپردازی مناسب باعث می شود آشپزخانه بدون توجه به رنگ بزرگتر به نظر برسد. برخی از ایده های روشنایی زیر را امتحان کنید:

  • چراغ های نوار LED را به قفسه ها و زیر کابینت خود اضافه کنید تا فضای پیشخوان شما روشن شود. به سادگی پوست کنده، بچسبانید و وصل کنید
  • لامپ های رشته ای را با آخرین نسخه های کم مصرف جایگزین کنید.
  • چراغ های آویز را انتخاب کنید که می توانند بر روی سیستم های روشنایی مسیر موجود نصب شوند تا نور اتاق شما را لایه بندی کنند.
  • چراغ های قدیمی را تعویض کنید
  • یک آینه به دیوار آشپزخانه اضافه کنید یا در نظر بگیرید که برای بازتاب نور، یک پشتی آینه ای اضافه کنید.

ایده های تزئین آشپزخانه کوچک که به راحتی قابل اجرا هستند:

  • قفسه های قابلمه
  • ابزار آشپزی ذخیره سازی روی دیوار
  • مبلمان مخفی
  • فضای بیشتر پیشخوان
  • قفسه بندی اضافی
  • میز ناهار خوری

1. قفسه های قابلمه

در حالی که اکثر آشپزخانه های کوچک فضای لازم برای قفسه های بزرگ و مستطیل شکل قابلمه را ندارند، گزینه هایی برای فضاهای کوچک تر وجود دارد. قفسه های قابلمه لازم نیست از سقف آویزان شوند. برخی از آن ها را می توان روی دیوار نیز نصب کرد.

2. ابزار آشپزی ذخیره سازی دیوار

از برخی از شلوغ ترین آشپزخانه های رستوران، که از سخت افزار دیواری صنعتی و قفسه برای نگهداری ظروف استفاده می کنند، الهام بگیرید. چند ایده برای ذخیره وسایل و ابزار روی دیوار:

قفسه های مخصوص ظروف را آویزان کنید. یک نوار ساده با برخی قلاب ها می تواند ابزارهایی را با حلقه یا سوراخ در آن ها نگه دارد. سبدهایی وجود دارد که می توان آن ها را روی قفسه آویزان کرد تا وسایل کوچک تر را در خود جای دهد.

تخته ای را رنگ آمیزی و آویزان کنید و از آن برای آویزان کردن وسایل خود استفاده کنید. موارد را بر اساس رنگ یا استفاده سازماندهی کنید.

برای ذخیره چاقوها و شیشه های ادویه از آهنرباهای دیواری استفاده کنید.

3. میزهای تاشو

برای به حداکثر رساندن عملکرد آشپزخانه کوچک خود، رویکردی خلاقانه امتحان کنید. راه هایی برای ایجاد یک فضای چند منظوره با وسایل کاربردی پیدا کنید که مفید هستند اما می توانند به راحتی در خارج از محل ذخیره شوند. برخی از ایده ها عبارتند از:

میز ناهارخوری را تاشو استفاده کنید.

استفاده از میزها و تخته های کم جا

4. فضای بیشتر

اگر هدف شما ایجاد یک فضای آشپزخانه امروزی است، یکی از مهم ترین عناصر طراحی، پیشخوان های آشپزخانه مینیمالیستی و بی نظم هستند. این نه تنها مدرن به نظر می رسد، بلکه سطح پیشخوان را افزایش می دهد و آماده سازی و پخت آن را آسان تر می کند. اولین قدم این است که همه لوازم کوچک و وسایل روی میز را کنار بگذارید. برخی از ایده های دیگر برای افزایش فضای پیشخوان عبارتند از:

یک آشپزخانه سرامیکی

 اجاق های برقی امروزی براق و مدرن هستند و این مزایای اضافی را دارد که تقریباً با پیشخوان یکسان باشد، بنابراین هنگامی که از آن استفاده نمی کنید می توانید یک تخته برش یا وسایل دیگر را روی آن قرار دهید.

روکش آشپزی

 اگر استفاده محدود از گاز دارید، می توانید یک روکش برای آن خریداری کنید تا بتوانید در صورت عدم استفاده از اجاق گاز خود، با خیال راحت کار کنید. برخی از روکش ها به عنوان سطوح بلوک قصاب چوبی تولید می شوند.

بلوک یا چرخ دستی قصابی به عنوان فضای اضافی پیشخوان: یک عدد بلوک اضافه بخرید، یا خودتان یک ست اضافه کنید تا بتوانید در مواقعی که از آن استفاده نمی کنید، آن را کنار بگذارید. برای یک نوار صبحانه فوری، چند عسلی ساده به بلوک قصابی خود اضافه کنید.

5. قفسه بندی اضافی

مکان هایی برای افزودن قفسه برای ذخیره سازی بیشتر پیدا کنید. یک ردیف قفسه های باریک که به جزیره آشپزخانه اضافه شده است، می تواند برای کتاب های آشپزی مناسب باشد. به دنبال مکان های اضافی از جمله گوشه ها یا پیشخوان باشید.

6. میز ناهار خوری

اگر آشپزخانه کوچک شما به شکل L است و رو به دیوار خالی است، چرا از آن استفاده نکنید؟ یک قفسه یا میز شناور برای پیشخوان یا فضای ناهار خوری اضافی نصب کنید. برخورد با فضای باریک؟ میزی را نصب کنید که بتواند تا شود تا هنگام استفاده از دیوار هم سطح شود.

 امیدواریم این پست به شما انگیزه داده باشد تا آشپزخانه کوچک خود را تازه کنید. ایده تزئین آشپزخانه کوچک مورد علاقه شما چیست؟

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید