بهترین دکوراسیون برای خانه ویلایی

دکوراسیون داخلی زیبا نه تنها عملکرد خوبی دارد، بلکه روحیه یا احساس ایجاد می کند و شخصیت خانواده ای را که در آنجا زندگی می کنند نشان می دهد. توجه به این سه عنصر مهم عملکرد ، روحیه و شخصیت است که موفقیت طراحی را تضمین می کند.

قبل از رنگ آمیزی و تنظیم مجدد، مدتی را به فکر خانواده و نحوه زندگی خود اختصاص دهید. به دنبال مجلات باشید تا از آن ها الهام بگیرید و ایده ها یا اتاق هایی را که برای شما جذاب است بیرون آورید. چیزهایی را از اطراف خانه جمع کنید که به شما احساس خوبی می دهد و آن ها را با دقت برای نشانه های رنگ و شاید سرنخی برای روحیه ای که در خانه به دنبال آن هستید مطالعه کنید. این آغاز یک منطقه نشیمن خوب طراحی شده و تزئین شده است.

به طور کلی طراحی داخلی دارای 3 اصل، عملکرد، حالت و شخصیت می باشد. بیایید با عملکرد شروع کنیم.

عملکرد

دکوراسیون چیزی فراتر از جذابیت چشم است که باعث می شود یک ویلا واقعاً برای شما کار کند. در اینجا نحوه انجام طراحی، عنصر به عنصر آمده است:

نقطه کانونی: بعضی اوقات اتاق ها دارای نقاط کانونی طبیعی هستند (مکان هایی که چشم ها بلافاصله پس از ورود به اتاق به آنجا می روند). شومینه، پنجره با چشم انداز، شاید حتی یک قفسه کتاب داخلی. اگر اتاق فوکوس طبیعی ندارد، آن را با یک اثر هنری پویا یا فرش رنگارنگ ایجاد کنید.

مبلمان: تعیین کنید که آیا مبلمان عملکردهایی را که برای ویلا برنامه ریزی کرده اید، برآورده می کند یا خیر. اگر قطعه ای کار نمی کند یا برای اندازه اتاق خیلی بزرگ یا خیلی کوچک است، آن را کنار بگذارید یا آن را با چیز دیگری در خانه که مناسب تر است عوض کنید.

نورپردازی: نورپردازی باید برای عملکردهای اتاق و همچنین جذابیت بصری انتخاب شود. هر کاری نیاز به نور مستقیم از لامپ یا نورهای غیر مستقیم دارد که به سادگی اتاق را برای مکالمه یا تماشای تلویزیون روشن می کند. نورپردازی برجسته، لکه های کف، نورپردازی مسیرها یا نورافکن های توخالی، بافت ، رنگ و جزئیات اتاق را افزایش می دهد.

چیدمان مبلمان: اتاق خود را روی کاغذ گراف بکشید. پریزها و کلیدها، دریچه ها، پنجره ها و درها را اندازه گیری و علامت گذاری کنید. مبلمان خود را اندازه بگیرید و آن را در نقشه خود قرار دهید. به طور کلی، قطعات اصلی مبلمان به سمت نقطه کانونی هدایت می شوند و الگوهای اصلی ترافیک را باز نگه می دارند. قطعاتی را که می خواهید داشته باشید و ممکن است در حال حاضر در دسترس نباشند، پر کنید. اطمینان حاصل کنید که قطعات بالا و پایین و قطعات سنگین و سبک را در اطراف اتاق متعادل کنید.

حالت

حال و هوای یک اتاق با انتخاب رنگ، سبک مبلمان، میزان بافت و الگوی انتخابی و لوازم جانبی شما ایجاد می شود. از آنجا که هنگام ایجاد روحیه بسیار باید به آن فکر کرد، ایجاد یک موضوع از طریق انتخاب یک قطعه الهام بخش می تواند این بخش از پروژه طراحی را بسیار سرگرم کننده تر و جالب تر کند. در اینجا عواملی وجود دارد که هنگام ایجاد روحیه باید به آن ها توجه کنید:

الهام بخش: ساده ترین راه برای طراحی این است که با منبع الهام شروع کنید. یک بالش تزئینی، روسری مورد علاقه و حتی عکس مجله، موارد خوبی برای شروع است. قطعه الهام بخش خود را عاقلانه انتخاب کنید و مطمئن باشید وقتی به آن نگاه می کنید احساس خوبی به شما دست می دهد. این اساس انتخاب تم، رنگ ها، الگوها و بافت های شما است.

موضوع: قطعه الهام بخش خود را تجزیه و تحلیل کنید و نام تم را برای آن ایجاد کنید. به عنوان مثال، یک بالش سوزن دوزی با طرح گیاه شناسی با زمینه سیاه می تواند عنوانی مانند "باغ گیاه شناسی رسمی" را الهام بخشد. با نام موضوع خود، توصیف کننده باشید و انواع ایده های حمایتی به ذهن شما خطور می کند. چاپ های گیاه شناسی، دیوارهای راه راه، رنگ های سبز و گلدار، پارچه ها و مبلمان رسمی، چوب های تیره و مشکی همگی متناسب با این موضوع خاص هستند.

نشانه های رنگ: رنگ همیشه باید از تم پشتیبانی کند. بسیاری اوقات، رنگ هایی که مناسب ترین هستند در الگوها و طرح قطعه الهام بخش شما یافت می شود. به طور کلی، بهتر است سه رنگ را در یک اتاق انتخاب کنید: یک رنگ غالب، که برای دیوارها، موکت ها و زمینه های پارچه ای استفاده می شود. رنگ ثانویه، در پارچه و لوازم جانبی در سراسر اتاق یافت می شود و یک رنگ برجسته، به میزان کم برای ایجاد انرژی و هیجان به ویلا استفاده می شود.

الگوها: راه راه، چک، گل و شلوار تنها تعدادی از الگوهایی هستند که در ادامه حمایت از تم خود باید در نظر بگیرید. مشکلی نیست که الگوها را مخلوط کنید به شرطی که سه کار را انجام دهید:

رنگ پس زمینه را یکسان نگه دارید.

اطمینان حاصل کنید که همه الگوها دارای رنگ های مشابه هستند.

مقیاس یا اندازه الگوها را تغییر دهید.

بافت: استفاده از تعداد زیاد اجسام صاف و براق یا بافت نرم و مات بسیار خسته کننده می شود. برای جذاب نگه داشتن ویلا از تنوع استفاده کنید. حتی می توان از یک الگو به عنوان بافت استفاده کرد.

مبلمان: جدا از کاربردی بودن، مبلمان شما نقش مهمی در حمایت از تم شما ایفا می کند. برخی از قطعات ممکن است عملکرد خوبی داشته باشند، اما سبک یا رنگ آن ها اگر مناسب نباشد ممکن است به طراحی داخلی ویلای شما صدمه وارد کند.

شخصیت

در اینجا یک استراتژی وجود دارد، آن هم استفاده از لوازم جانبی در طراحی ویلا می باسد.

لوازم جانبی: تصاویر، گلدان ها، بالش ها و فرش های منطقه همه جزء لاینفک یک طراحی دکوراسیون عالی هستند. به طور کلی، آن ها باید از موضوع شما پشتیبانی کنند، اما انعطاف پذیری بیشتری را در اینجا ایجاد می کنند. یک قاب عکس عتیقه می تواند تنوع فوق العاده ای را به یک اتاق معاصر اضافه کند. لوازم جانبی روی دیوارها، مبلمان، رومیزی و کف قرار گرفته است. آن ها می توانند نقاشی و عکس یا بالش باشند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید