دکوراسیون به سبک فرانسوی

فرانسه همیشه سرزمین مد، طراحی و ظرافت بوده است. وقتی که از سبک فرانسوی صحبت می کنیم، فضایی از درجه یک و پیچیدگی به ذهن خطور می  کند.سبک دکوراسیون فرانسوی یکی از سبک های دکوراسیون داخلی اروپایی است که در بین دنیا طرفدارن زیادی پیدا کرده است. به همین دلیل دانستن المان ها و فاکتور های مهم در طراحی دکوراسیون داخلی به ما کمک می کند تا از این سبک به بهترین شکل ایده بگیریم. از ویژگی های مهم سبک فرانسوی این است که بسیاری از طرح های آن اصیل بوده و نمونه های قدیمی و سنتی شان در طراحی ها به کار رفته است و در ایران نیز اصالت بسیار مورد توجه ایرانیان است .

بعضی ها تصور می کنند این سبک را چون به نام فرانسوی بوده مختص این کشور است ؛ اما در بسیاری از کشورها نیز از این سبک و شیوه برای طراحی داخلی دکوراسیون استفاده می شود. استفاده از این سبک  در خانه فضا را مجلل و با شکوه می کند ؛ در این سبک زبیایی حرف اول را می زند. وسایل و اشیای قدیمی و فضای هنری در این نوع دکوراسیون ایجاد می کند و لوازم لوکس و قیمتی از المان های پرطرفدار سبک فرانسوی می باشد.

می توان گفت سبک فرانسوی ظرافت و یا جذابیت سبک روستیک را دارد . تفاوتی ندارد که منزل شما در کجای شهر قرار دارد، استفاده از سبک فرانسوی در دکوراسیون داخلی تان حس و حال متفاوتی در خانه ی شما ایجاد می شود. اگر خواستار سبکی بین هنر و زیبایی هستید ، سبک فرانسوی می تواند بهترین انتخاب برای شما باشد. دکوراسیون داخلی به سبک فرانسه، شیوه ای خلاقانه در چیدمان هست که ظرافت های بسیاری را دارا  می باشد. سبک فرانسوی ظرافت های آرامش بخشی است که برگرفته از هنر چیدمان قدیمی فرانسه می باشد.

 

مبلمان در دکوراسیون داخلی به سبک فرانسوی

مبلمان در دکوراسیون داخلی از عناصر مهمی است که تاکید زیادی بر سبک دکوراسیون خانه خواهد داشت .به این معنی که انتخاب مبل تا حد قابل توجهی در تعیین سبک دکوراسیون داخلی تاثیر گذار است. مبلمان در سبک فرانسوی دارای ظرافت بسیاری هستند و همچنین باید گفت از مبلمان بزرگ در این دکوراسیون استفاده نمی شود. در صورت استفاده از مبلمان چوبی برای زیباتر شدن مبلمان ، کنده کاری های ظریفی روی آن ها انجام می شود. رنگ های نباتی،‌ یاسی،‌ سبز روشن و رنگ هایی هستند که در این سبک از مبل ها مورد استفاده قرار می گیرند. پارچه هایی چون ابریشم،‌ کتان، چرم و یا مخمل پارچه های مورد استفاده در این سبک از مبلمان هستند.

ویژگی های اساسی سبک فرانسوی

اصلی ترین ویژگی ای که دکوراسیون سبک فرانسوی دارد هزینه بالای طراحی داخلی و دکوراسیون آن از مبلمان گرفته تا عناصر تزئینی کوچک آن می باشد. در سبک فرانسوی از پارچه هایی مانند پارچه مخملی و پارچه ابریشمی گل برجسته در ترکیب با شیفون و ارگانزا استفاده می شود. در این سبک از چینی کریستال به عنوان لوازم جانبی مورد استفاده قرار می گیرد. در سبک داخلی نیز از وسایل روشنایی متنوعی مانند آویز های ساخته شده با شمعدان ، لامپ های کف و آویزهای کریستال استقبال می گردد. وجود سقف های بلند و یک پنجره بزرگ از دیگر ویژگی های این سبک از دکوراسیون است.

در این سبک میزها مانند میز ناهارخوری، جلومبلی و عسلی، میز آرایش و و همینطور صندلی ها، مبلمان و حتی تخت خواب ها نیز همراه با وسایل تزئینی دکوری و حکاکی های زیبا از چوب ساخته می شوند. چراکه چوب یکی از مهمترین مصالح به کار رفته در دکوراسیون داخلی سبک فرانسوی است.

 

طرح رنگ سبک فرانسوی

انتخاب رنگ های مناسب برای فضاهای در سبک مدرن فرانسوی بسیار مهم است. رنگ غالب مورد استفاده در این سبک، سفید روشن می باشد که معمولاً برای رنگ دیوارها مناسب است. اگرچه این سبک به شدت با رنگ‌های روشن مرتبط است، اما طرح‌های تیره‌تری نیز پیدا خواهید کرد. ممکن است در برخی از آثار هنری یا مبلمان از کمی رنگ پاپ استفاده کنید تا فضایی پرانرژی و دوستانه به مکان ببخشید.

و در اینجا چند نکته خاص رنگ وجود دارد:

 

زنگ طلایی در طراحی فرانسوی

رنگ طلایی ما را به سبک های کلاسیک فرانسوی به ویژه سبک باروک نزدیک تر می کند . مشخصه آن مجلل و ولخرجی بودن، با زیور آلات بسیار تزئین شده است .

 

قرمز در طراحی فرانسوی

یکی از پرکاربردترین رنگ‌ها در سبک پاریسی، رنگ قرمز است، به خصوص رنگ‌های تیره‌تر آن مانند بوردو یا قرمز مخملی. این رنگ پاپ مورد نیاز را به شما می دهد، در عین حال، حال و هوای درجه یک را در فضا حفظ می کند. می توانید از آن در مواد مبلمان یا لوازم جانبی استفاده کنید. همچنین می توان از آن به عنوان رنگ دیوار استفاده کرد اما نه به مقدار زیاد . دیواری را که می خواهید روی آن تمرکز کنید انتخاب کنید و به آن با رنگ پاپ حس و حال سبک فرانسوی بدهید.

 

مشکی در طراحی فرانسوی

از آنجایی که سبک فرانسوی  به طور کلی طراحی با رنگ روشن است، استفاده از رنگ مشکی کنتراست قابل توجهی به فضا می بخشد. این به کادربندی نقاطی که می‌خواهید روی آن‌ها تمرکز کنید کمک می‌کند و خطوط قوی را اضافه می‌کند که در صورت نیاز، اشیاء را در فضا مشخص می‌کند. علاوه بر این، آن را به خوبی با هر دو رنگ ، قرمز و طلایی جفت می شود.

 

الگوی سیاه و سفید

در درکوراسیون فرانسوی از الگوی سیاه و سفید معمولا بر روی یک کفپوش، فرش، بالش یا در یک مبلمان استفاده می شود . اما به دلیل کنتراست قوی در الگو، نیاز به استفاده ظریف دارد تا زیاده روی نشود.

یکی از ویژگی های نقطه ای سبک ها استفاده از قالب های دیواری و/یا سقفی است. داشتن دیوارها و درهای پانل شده ساده، قرنیزها و شاید چند قرنیز یا تزئینات در سقف کمک زیادی به شما کند. اما همانطور که گفتیم زیاده روی باعث می شود جلوه ی خوبی به فضا نبخشد. می توانید برخی از دیوارها را خالی بگذارید و این کاملا طبیعی است. سعی کنید تعادل درست را رعایت کنید.

 

وسایل دکوری

اتاق نشیمن به سبک فرانسوی کاملا لوکس بوده و ظرافت و شیک بودن از ویژگی های اصلی آن است . وسایل اصلی در این اتاق باید صندلی، یک مبل کوچک، یک میز به شکل بیضی و یا گرد و در صورت امکان یک شومینه باشد که روی آن شمعدان، قاب عکس و دیگر عناصر دکوراتیو کوچک قرار گیرد .در بالای شومینه یک تصویر و یا یک آینه همراه با قاب مربوط به سبک فرانسوی آویزان کنید. قرار دادن یک میز کوچک شیشه ای در اتاق نشیمن که در آن ظروف چینی گذاشته شده نیز کاملا مناسب خواهد بود.

طبیعتا همانطور که انتظار می رود استفاده از عناصر دکوراتیو یا همان وسایل تزئینی در سبک طراحی داخلی فرانسوی از جایگاه خوبی برخوردار است. برای تزئین کردن فضا می توانید از مجسمه های شیشه ای و چینی، جعبه های کوچک فلزی و حکاکی شده جواهر، پرده های کهنه، پارچه های دستبافت توری برای قرار دادن روی میز ها و کمدها استفاده کنید و سپس گلدان های کوچک با گل های زیبا و خوشبو را روی این میزها قرار دهید. داشتن وسایل دراماتیک برای جلب توجه شما در فضا ضروری است. شاید یک لوستر کریستالی یا یک آینه بزرگ طلاکاری شده جلوه ی ویژه ای به فضا اضافه کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید