نكاتي كه قبل از خريد مبلمان راحتي بايد بدانيد

بیشتر اوقات وقتی که می خواهید خریدی انجام دهید یکی از معیارهای انتخاب شما زیبایی ظاهری کالا است ولی برای یک خرید خوب علاوه بر زیبایی ظاهری به فاکتور های دیگری نیز باید دقت شود. مخصوصا وقتی می خواهید برای خانه خریدی انجام دهید باید دقت لازم را داشته باشید چراکه تاثیر زیادی بر روی دکوراسیون خانه تان دارد. یکی از مهم‌ترین مواردی که در ظاهر دکوراسیون منزل و زیبایی آن تاثیر گذار است مبل ها می باشند ؛ انتخاب مبل مناسب می‌تواند تاثیر زیادی در ظاهر خانه داشته باشد.

 

ویژگی‌های مبل راحتی خوب چیست؟

مبلمان راحتی از پرطرفدارترین و محبوب ترین مبلمان نه تنها در ایران بلکه در همه جای دنیا هستند . نرمی و راحتی بی نظیر این نوع مبل باعث شده تا طرفداران بسیاری را پیدا کند. مبلمان راحتی تنوع بسیار زیادی دارد و در رنگ بندی های مختلفی تولید می شود و این باعث شده تا در هنگام خرید بهترین و مناسب ترین انتخاب با توجه به دکوراسیون منزل تان داشته باشید.

بهتر است قبل از خرید مبلمان آگاهی کافی در مورد خرید مبلمان را بدست بیاورید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. به طور مثال زمانی که می خواهید برای منزل تان مبلمان راحتی خریداری نمایید باید علاوه بر زیبایی ظاهری و هماهنگی با دکوراسیون منزل به مشخصه هایی مانند استحکام ، حالت فنری مبل، عمق و جنس پارچه که در مبلمان استفاده شده است توجه کنید؛ ارتفاع مبل راحتی باید در حد متناسبی باشد که شانه‌ها و قسمتی از گردن را پوشش دهد تا زمان استفاده از آن احساس راحتی داشته باشید همچنین قسمت پشت مبل باید به گونه‌ای باشد که گودی کمر شما را پوشش دهد تا شما از نظر فیزیکی دچار مشکل نشوید. علاوه بر موارد گفته شده ارتفاع مبل راحتی نیز یک گزینه بسیار مناسب می باشد و نباید آن‌قدر بلند باشد که پای شما به زمین برسد و نه اون‌قدر کوتاه که پاها به زمین کشیده شود. همچنین وزن مبل نیز باید سبک باشد تا اگر نیاز به حمل و نقل فراوان دارید بتوانید به راحتی مبلمان خریداری‌شده را جابجا کنید. .موارد ذکر شده فقط چند مورد از این مشخصه ها هستند با ما همراه باشید تا مشخصه های دیگر انتخاب مبلمان راحتی را با هم مطالعه کنیم.

 

استحکام مبلمان

بررسی صدای مبل و اتصالات و بدنه مبلمان از مهم ترین نکاتی است که در هنگام خرید و انتخاب مبلمان راحتی باید به آن دقت کنید. بهتر است قبل از خرید تمامی قسمت های آن را بررسی کنید و برای چند لحظه روی آن بنشینید .

 

تناسب اندازه مبلمان با فضا

از مهم ترین مواردی که باید در هنگام خرید به آن توجه کنید تناسب اندازه مبل با فضایی که شما در اختیار دارید می باشد. مبلمان راحتی را باید با توجه به سایز منزل و اتاق خود خریداری کنید.به طور مثال اگر سقف خانه ی شما کوتاه است باید از خرید مبلمان سلطنتی خودداری کنید. بهترین حالت انتخاب مبلمان این است که با توجه به متراژ خانه و قسمت مشخصی که قرار است مبل آن‌جا قرار گیرد خرید خود را نهایی کنید.

 

فوم مناسب برای مبل راحتی

از دیگر فاکتورهایی که باید در هنگام خرید مبلمان راحتی توجه داشته باشید ، توجه به فرم یا اسفنج می‌باشد که در مبل به کار گرفته شده است.برای مبلمان راحتی معمولا از تشک های دابل استفاده می کنند که شستشوی آسانی دارد .دقت کنید اگر در قسمت نشیمنگاه مبلمان فوم استفاده شده باشد باید از جنس فوم سرد باشد چرا که این نوع از فوم نسبت به بقیه عمر بیشتری دارد .برای تشخیص فوم گرم از فوم سرد بدین صورت می باشد که می‌باشد که وقتی شما یک قسمتی از مبل را به سمت داخل فشار می دهید اگر خیلی سریع به حالت اولیه برگشت از فوم سرد استفاده شده است و اگر با کمی تاخیر به حالت اولیه برگردد و خیلی نرم باشد از فوم گرم استفاده شده است.

 

متریال به کار رفته در ساخت مبل راحتی

یکی از مواردی که در قیمت مبل‌های راحتی تاثیرگذار است متریالی می باشد که در ساخت مبل راحتی به کار رفته است. این‌که از چه چوبی برای کلاف مبل استفاده شده باشد و قسمت نشیمن مبل چگونه باشد می‌تواند تعیین‌کننده این موارد باشد.

از کلاف برای ساخت مبلمان راحتی استفاده می شود کلاف به بدنه و چهارچوب اصلی هر مبلمانی گفته می شود. معمولا برای ساخت کلاف از بهترین چوب ها استفاده می شود . چوبی که در مبلمان راحتی بکار می رود درصد کمی را به خود اختصاص می دهد اما باید نباید از چوب های نامرغوب و بی کیفیت استفاده شود ، باید از چوب با کیفیت و خوب استفاده شود . در ایران معمولا از چوب هایی مانند روس و نراد برای کلاف مبلمان راحتی استفاده می کنند  چراکه این نوع از چوب ها از استحکام بالایی برخوردارند.  برای پایه های مبلمان نیز از چوب های توسکا و یا راش استفاده می شود.

 

پارچه استفاده شده در مبلمان راحتی

از دیگر نکات مهمی که باید هنگام خریداری مبلمان راحتی به آن دقت شود پارچه یا روکش استفاده شده در مبلمان است باید دقت داشته باشید که علاوه بر زیبایی ظاهری، جنس مناسبی نیز داشته باشد چرا که وقتی بعد از مدت ها از روکش  استفاده می‌کنید مقاومت کافی را از خود نشان داده و رنگ ثابتی داشته باشد و یا پس از تابش نور آفتاب و یا شست و شو تغییر رنگ ندهد و رنگ آن همچنان مانند روز اول بماند همینطور در فصول سرد و گرم سال نباید سردی هوا را به خود جذب کند و یا باعث تعریق شود. در ساخت مبلمان راحتی معمولا از پارچه های مازاراتی ، چرم و یا مخمل استفاده می شود . پرکاربردترین پارچه های چرمی که می توان آنها را نام برد پارچه های مسکو، مایا و ملیتا هستند و برای جنس مخمل نیز از پارچه های جاسمین و پورشه بیشترین کاربرد را دارد.

 

نکاتی درباره استفاده از مبلمان راحتی

از مهم ترین اجزای مبلمان کوسن ها هستند ، شما می‌توانید با انتخاب یک دست کوسن جذاب که متناسب با رنگ مبلمان خود می باشد دکوراسیون منزل خود را شیک کنید.استفاده از روکش سنتی برای مبلمان راحتی جلوه ی خاصی را به مبلمان می دهد و از کثیف شده و فرسودگی جلوگیری می کند.بهتر است برای مبلمان خود یک دست پبراهن مبل داشته باشید تا در مواقع ضروری مانع از نشست گرد و غبار شود.

استفاده از روکش های سنتی برای مبلمان راحتی می‌تواند باعث ایجاد جلوه خاصی به مبلمان شود که برای جلوگیری از کثیف شدن و فرسودگی زودهنگام مؤثر است. برای مبلمان خود حتماً یک دست پیراهن مبل خریداری کنید تا در مواقع لزوم روی مبلمان خود کشیده تا مانع از نشست گرد و غبار شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید