6 ایده بی نقص برای دکوراسیون آپارتمان اجاره ای شما

آیا با دیدن تصاویر خانه‌هایی که به زیبایی تزئین شده‌اند به خود می‌گویید: «یک روز که به خانه‌ام نقل مکان می‌کنم...»؟

فقط تو نیستی بخش زیادی از جمعیت شهری امروزی در خانه های اجاره‌ای زندگی می‌کنند، که بسیاری از آنها ماه‌ها پس از زندگی در آن‌ها خالی باقی می‌مانند. احتمالاً تمایلی به سرمایه‌گذاری برای زیباسازی مکانی که متعلق به شما نیست، ندارید. سیاست سختگیرانه "عدم تغییر" صاحبخانه را به این اضافه کنید، و حتی زمانی که روزها به ماه ها تبدیل می شوند، همچنان در یک ساختار موقت زندگی می کنید.  

حقیقت این است که لازم نیست اینگونه باشد. بسیاری از ایده های ساده و مقرون به صرفه وجود دارد که شامل سوراخ کاری یا میخ نمی شود تا خانه اجاره ای شما زیبا به نظر برسد. چند نکته که شما را راه میاندازد.

1. آن را درست روشن کنید

آپارتمان اجاره ای شما احتمالاً با لامپ گرد همراه است. اما مجبور نیستید برای همیشه با آنها زندگی کنید. لامپ های خسته کننده را بردارید و دور نگه دارید (به طوری که بتوانید هنگام تخلیه دوباره آنها را روشن کنید) و چراغ های خود را تهیه کنید.

 نورپردازی لایه ای از طریق استفاده از منابع نوری متعدد می تواند مناطق و حالات مختلفی را در یک فضا ایجاد کند. به عنوان مثال، یک لامپ زمینی جذاب  در کنار مبل یا صندلی راحتی مورد علاقه شما می تواند گوشه کوچکی برای مطالعه ایجاد کند. یک چراغ خواب  که الگوهای سبک را روی دیوار می‌اندازد، پس‌زمینه‌ای عالی برای مکالمات آخر شب در رختخواب است.

2. تابلو به دیوار اضافه کنید

تابلوها دیواری قابل جدا شدن این روزها رایج هستند. آنها ارزان هستند و می توان آنها را بدون آسیب رساندن به رنگ یا گچ کاری از دیوار جدا کرد. بعلاوه، آنها در طرح‌های مختلف، از نقل قول مورد علاقه شما بادام زمینی گرفته تا گل‌ها، حیوانات و کارتون‌ها ارائه می‌شوند. از طرف دیگر، هنگامی که آنها را جدا می کنید، چسبندگی خود را از دست می دهند. بنابراین قبل از اقدام به قرار دادن آنها، موقعیت آنها را به دقت برنامه ریزی کنید.

 3. رنگ Hue

از رنگ آمیزی دیوار آپارتمان خود متنفرید؟ حیف که نمی توانید آن را دوباره رنگ کنید. اما همچنان می‌توانید رنگ‌هایی را که دوست دارید به خانه بیاورید. به اثاثه یا لوازم نرم مانند پرده، روکش کوسن، و فرش فکر کنید. بهترین راه برای شروع ساختن یک پالت رنگی است که به خوبی با رنگ دیوار شما کار می کند.

 طبق قانون 60-30-10 بازی کنید. 60% از اتاق را با رنگ اصلی، 30% در رنگ دوم و 10% را در سایه برجسته انجام دهید. اگر یک مبل یا فرش طرح دار دارید که حتماً می خواهید در اتاق نگه دارید، رنگ های خود را از این الگو انتخاب کنید.

4. همه چشم ها روی زمین است

فرش یک راه فوق‌العاده ساده برای اینکه خانه شما احساس راحتی کند. چیزی بسیار گرم و دلپذیر در آن وجود دارد. برای مناطقی که وسعت بیشتری دارند، فرشی بادوام و کم نگهداری را انتخاب کنید که رنگ تیره یا طرح‌دار دارد.

 فرش‌هایی که در نواحی کم‌سرعت قرار دارند می‌توانند شیک‌تر باشند: مثلاً یک فرش دستباف جوت یا ابریشم. مطمئن شوید که اندازه اتاق خود و ناحیه ای را که می خواهید با فرش یا فرش بپوشانید  ، قبل از خرید اندازه گیری کنید.

5. عوض کردن پرده

پرده ها می توانند درام بصری فوری به اتاق شما اضافه کنند. سایه‌های پاستلی یا گل‌ها حسی نرم و دنج می‌دهند، در حالی که بافت‌های ساتنی و الگوهای پیچیده ظاهری مجلل ایجاد می‌کنند. یکی را انتخاب کنید که با سبک دکوراسیون شما هماهنگ باشد. به یاد داشته باشید که هر بار که پرده های خود را عوض می کنید، ممکن است لازم باشد روکش کوسن خود را عوض کنید  تا اتاق به خوبی هماهنگ به نظر برسد.

 6. گیاهان

سانسوریا سبز می تواند هر فضایی را دنج و در آن زندگی کند. اگر بالکن آفتابی دارید ، یک باغ کوچک در آنجا با گیاهان گلدانی و جعبه های گلدان آویزان درست کنید. یک صندلی باغ، نیمکت یا تاب اضافه کنید، و همه چیز برای رفتن آماده است!

 اگر جاه طلب هستید و انگشت شست سبز دارید، می توانید یک باغچه آشپزخانه در کیسه ها و سینی های رشد ایجاد کنید. یا می توانید به سادگی چند ساکولنت تهیه کنید، گیاهانی که به راحتی قابل نگهداری هستند و زیبا به نظر می رسند، اما فقط یک بار در هفته به توجه شما نیاز دارند

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید