7 اشتباه در چیدمان اتاق که باید از آنها اجتناب کنید

وارد یک اتاق می شوید. مبلمان زیبا هستند، لوازم جانبی نیز زیبا هستند. اما یک چیزی خاموش است، اگرچه نمی توانید انگشت روی چه چیزی بگذارید. نه بار از ده بار، این عامل بد، چیدمان اتاق خواهد بود. اگر می‌خواهید فضایی خیره‌کننده ایجاد کنید، در اینجا 7 اشتباه در چیدمان اتاق مبتدی وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید.

1. فضا را پر نکنید.

شلوغ شدن اتاقی با مبلمان یا دکور بسیار دوست داشتنی باعث می شود اتاق گیج به نظر برسد و هیچ یک از قطعات آن توجهی را که شایسته آن است به خود جلب نمی کند. در عوض، یک قطعه را به نمایش بگذارید - این می تواند هر چیزی باشد، از یک صندلی بیانیه گرفته  تا یک لامپ تا نقاشی. بقیه چیزها را حول این موضوع مرتب کنید.

2. راه روها را شلوغ نکنید.

بافتن دور مبل ها، صندلی ها، میزها و کنجکاوی ها فقط برای عبور از یک اتاق می تواند خسته کننده باشد. در حین چیدمان مبلمان در هر اتاقی، 2 تا 3 فوت فضای خالی بگذارید تا افراد به راحتی بدون برخورد با چیزی در اطراف راه بروند.

3. همه چیز را به دیوار فشار ندهید.

این یک سوراخ در مرکز ایجاد می کند، به خصوص در فضاهای بزرگتر. به علاوه، چه کسی می خواهد در یک اتاق فریاد بزند تا صدای خود را به گوش دیگران برسانند؟ نزدیک‌تر کردن کاناپه و صندلی‌ها به هم، فضایی دنج‌تر را ایجاد می‌کند که بیشتر برای بازی‌ها و گفتگوها سازگار است.

4. تقارن را حذف کنید

لازم نیست اتاق شما کاملاً متقارن باشد، اما به تعادل خاصی از عناصر نیاز دارید. به عنوان مثال، یک کاناپه در یک طرف اتاق را می توان با یک جفت صندلی که در سراسر آن قرار داده شده است تکمیل کرد. 

5. اجازه ندهید که نظم چیدمان بهم بخورد

فضاهای باز یا طولانی باریک را بر اساس آنچه در هر قسمت برای آن استفاده می کنید به مناطق تقسیم کنید. تماشای تلویزیون ، کار با لپ تاپ ، مکالمه یا بازی کردن. این تنظیم مبتنی بر فعالیت نه تنها عملی است، بلکه منظم و چشم نواز است.

6. نورها را نادیده نگیرید.

فراتر از چراغ های سقفی و لامپ های دیواری فکر کنید تا اتاق را روشن کنید. در عوض، با منابع نور ثانویه بازی کنید تا محیطی عالی ایجاد کنید. چراغ‌های رومیزی  در کنار مبل یا صندلی برای کمک به مطالعه، یک چراغ مطالعه  روی میز کار، یک چراغ روی زمین  برای برجسته‌کردن گوشه یا نورافکن‌هایی برای تمرکز بر ویترین تنها چند نمونه هستند.

7. فرش را فراموش نکنید

اگر فرش یا قالیچه ای در وسط اتاق دارید، مطمئن شوید که تمام پایه های مبلمان یا روی آن قرار دارند یا روی آن قرار دارند. یکنواختی مهم است. این نه تنها باعث می‌شود اتاق مرتب‌تر به نظر برسد، بلکه از تکان خوردن صندلی‌ها و میزهای شما نیز جلوگیری می‌کند. 

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید