درست روشن کن! هنر نورپردازی با راهنمای ضروری ما

یک خانه با نور خوب بسیار زیبا است. اگر درست انجام شود، نورپردازی حال و هوا را تنظیم می کند و لذت ما را از فضا، مبلمان کلاسیک، هنر و دکوراسیون افزایش می دهد. نورپردازی خوب بین عملکردی و حس خوب به آن نت بی نقص برخورد می کند و توجه زیادی را به خود جلب نمی کند. از طرف دیگر، نور بد معادل بصری یک تکان بی‌ادبانه است.  نادیده گرفتن آن غیرممکن است و یک صدای شلوغ فوری.

 

به لایه ها فکر کنید، نه وات

یک اشتباه مبتدی که ما در مورد چراغ ها مرتکب می شویم: با فرض اینکه یک اتاق باید به طور یکنواخت روشن شود و یک منبع کافی است. حقیقت این است: نور خوب لایه لایه است و از منابع متعددی می آید. هنر لایه بندی شامل مخلوط کردن انواع مختلف نور است. ترکیب مناطق مختلف نور در یک فضای واحد، یک جریان متعادل ایجاد می کند.

 

از قانون سه استفاده کنید

به غیر از نور طبیعی، سه نوع اصلی نور وجود دارد. برای بهترین نتیجه آنها را در درجات مختلف ترکیب کنید. 

نور محیط عمومی است، روشنایی پس زمینه که کل اتاق را سیل می کند. این شامل نورپردازی سقفی به شکل لامپ های آویز، چراغ های سقفی توکار و لامپ های کف است. اما این نوع نور می تواند صاف و نامشخص به نظر برسد.

 

فروشگاه چراغ های محیطی

نور محیط را با چراغ های کاری مانند چراغ های دیواری و رومیزی تقویت کنید. آنها به شما کمک می کنند تا کار را با پرتاب کردن یک حوضچه نور متمرکز و متمرکز بر روی قسمت های کلیدی مانند پیشخوان آشپزخانه و میز انجام دهید.

 

چراغ های وظیفه فروشگاه

نورهای تاکیدی (مانند دیوارکوب ها و نورهای بالا) بافت و حالت می بخشند. آنها با برجسته کردن آثار هنری، قفسه های کتاب یا گیاهان، مناطق مورد علاقه بصری را ایجاد می کنند.

 

حال و هوای سبک بسازید

معمولاً در یک اتاق چه کار می کنید؟ چراغ ها را بر اساس آن تنظیم کنید. از ترکیبی از چراغ‌های کف، چراغ‌های آویز، و چراغ‌های رومیزی برای ایجاد حسی که می‌خواهید استفاده کنید - دنج، گرم، معاصر و غیره. قانون کلی: مطمئن شوید که هیچ اتاقی به اندازه کافی روشن نیست یا به شدت روشن نیست.

اتاق نشیمن: برای نور محیط، از چراغ های سقفی (لامپ های آویز، دیوارکوب هایی که در بالا روی دیوار قرار می گیرند) استفاده کنید. اگر برای خواندن در آنجا خم می‌شوید، چراغ‌های مطالعه را در کنار مبل یا صندلی قرار دهید. دیمرها را برای کاهش سطح نور قرار دهید. لامپ های کف برای روشن کردن بخش ها و گوشه های کم نور ایده آل هستند. برای ایجاد درام بصری، یک قطعه بیانی مانند یک لوستر، مجموعه‌ای از چراغ‌های آویز یا یک نور مجسمه‌سازی دریافت کنید.

اتاق خواب : اینجا مکانی برای باد کردن است، بنابراین لامپ های کم وات را انتخاب کنید. برای درخشش گرم و ملایم، چراغ های توکار را انتخاب کنید. لامپ های رومیزی یا دیواری در دو طرف تخت برای مطالعه و کار بر روی لپ تاپ شما کاملاً کار می کنند. برای برجسته کردن کمد می توان از چراغ دیواری یا دیوارکوب استفاده کرد.

آشپزخانه : چراغ ها باید به عملکردهای دوگانه آشپزخانه بپردازند - به عنوان یک فضای مفید و یک منطقه پاتوق. چراغ های آویز را با چراغ های توکار، چراغ های زیر کابینت و چراغ های روی جزیره و سینک آشپزخانه تکمیل کنید.

اتاق غذاخوری: یک لوستر یا چراغ آویز روی میز قرار دهید. دیوارها را با چراغ‌های برجسته (مانند دیوارکوب) بپوشانید یا از یک چراغ کف برای زیباتر کردن محیط استفاده کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید