10 نکته برای طراحی اتاق نشیمن

از این ایده های طراحی اتاق نشیمن استفاده کنید تا اتاق نشیمن خود را به مکانی راحت و جذاب برای جمع شدن با خانواده و دوستان تبدیل کنید.

1.حالت را با رنگ تنظیم کنید

رنگ هایی که برای اتاق نشیمن خود انتخاب می کنید بر احساس مهمانان در فضا تأثیر می گذاردرنگ ها بسته به شدت و گرم یا سرد بودنشان می توانند فضا را انرژی یا آرامش بخشند.

طرحی آرام از آبی و سفید ملایم باعث می‌شود این اتاق نشیمن بزرگ احساس آرامش، خنک و جمع‌آوری کند. محیطی دلپذیر برای مجالس شیکیک فرش برنزه روشن زیر پا فضا را گرم می کند و رنگ های سرد را در تعادل نگه می دارد.

2.دیوارها و سقف ها را به پایان برسانید

به طور سنتی، دیوارهای اتاق نشیمن در مقایسه با سایر اتاق‌ها به دلیل اینکه اتاق یک فضای عمومی است، به طور رسمی و دقیق‌تر برخورد می‌کنندبرای اینکه آن را به اتاقی دلپذیر تبدیل کنید که بیانگر شخصیت شما باشد، دیوارپوش ها یا روش هایی را انتخاب کنید که نشان دهنده سبک شما باشد.

دیوارهای این اتاق کاغذدیواری با چاپی شیک دارنداین اثر گرما و بافت را به دیوارها می بخشد و جلوه ای قدیمی به آنها می بخشد.

3.اضافه کردن شخصیت با تزئینات معماری

تزیینات برای اهداف عملی، پوشاندن درزهای محل برخورد کف و سقف با دیوارها و حمایت از سازه در اطراف دهانه ها عمل می کنداما این عناصر در خدمت اهداف زیبایی شناختی نیز هستندسبک تزئینات به خانه شما کمک می کند تا ظاهری متمایز داشته باشید، چه کلاسیک، معاصر، دنیای قدیم یا منطقه ای.

لنگه های بیرون زده بر روی در و پنجره ها، قرنیز عمیق و سقف طاقدار با صفحات و تیرها ترکیب شده اند تا به این اتاق نشیمن سفید شسته حس مکان ببخشند.

4.کفپوش شیک و راحت را انتخاب کنید

با توجه به عملکرد اتاق نشیمن به عنوان یک فضای عمومی، کفپوشی را انتخاب کنید که راحتی زیر پا را فراهم کند و همچنین یک بیانیه طراحی را ایجاد کنداین فرش دیوار به دیوار پر جنب و جوش، پایه و اساس ترکیبی زیبا از گل ها و راه راه ها را ایجاد می کند.

اگر کفپوش کمتر پررنگ را ترجیح می دهید، یک کفپوش خنثی جامد را انتخاب کنید که به شما اجازه می دهد تا روی مبلمان یا هنر تمرکز کنیدکفپوش های چوبی با قالیچه های سطحی یکی از محبوب ترین انتخاب ها برای کف اتاق نشیمن هستند، اما کاشی و سرامیک، کاشی سنگ و فرش کامل نیز کار می کنند.

5.یک نقطه کانونی ایجاد کنید

ک نقطه کانونی اتاق نشیمن را ثابت می کند و به شما کمک می کند تا به فضا بکشیدشومینه یک نقطه کانونی طبیعی است که نمادی از کانون و خانه است، اما در بیشتر فضاهای زندگی، تلویزیون مرکز واقعی توجه استبرای جلوگیری از رقابت، آنها را با هم جفت کنیدیک منظره زیبا یا یک اثر هنری خیره کننده نیز می تواند به عنوان نقطه کانونی اتاق عمل کند.

در اینجا، شومینه به نقطه مرکزی این اتاق نشیمن تبدیل می شود که ظاهری ساده و شیک دارد.

6. مبلمان را برای گفتگو بچینید

اتاق‌های نشیمن، فضاهای گردهمایی هستند، بنابراین از چیدمان مبلمان برای ترویج گفتگو و تعامل استفاده کنیدتکه های نشیمنگاه را از دیوارها دور کنید و آنها را به گونه ای بچینید که روبروی یکدیگر قرار گیرند.

اگر اتاق نشیمن بزرگی دارید، آن را به دو گروه مکالمه تقسیم کنید تا احساس راحتی و صمیمیت بیشتری داشته باشیدصندلی‌ها و عثمانی‌هایی که در صورت نیاز می‌توانند به گروه کشیده شوند، به شما این امکان را می‌دهند که دایره را گسترش دهید و همچنان صمیمیت را حفظ کنید.

7. برای دعوت از نورپردازی برنامه ریزی کنید

نورپردازی در اتاق نشیمن باید در جهت ایجاد حالتی آرام و راحت باشدلایه‌های نور را هدف بگیرید و منابع نور را طوری قرار دهید که تقریباً مثلثی تشکیل دهند تا از توزیع خوب روشنایی اطمینان حاصل کنید.

چراغ‌های رومیزی که نور را به سمت پایین متمرکز می‌کنند، افراد را به نشستن و استراحت تشویق می‌کندکمان های نوری روی هم قرار گرفته اند، به جای دیوارهای بالایی، صندلی را روشن می کنند و پیام نشستن را می فرستند.

8. پنجره را بپوشید

اگرچه پنجره‌های سنگین عمدتاً مربوط به گذشته است، اما اتاق‌های نشیمن مکانی برای تفصیل و تجمل هستنداین ترکیب از سایه‌های آرام و پارچه‌های کف تا سقف کم‌رنگ و در عین حال ظریف است.

ظرافت از استفاده سخاوتمندانه از پارچه در پارچه‌ها ناشی می‌شود. آنها فانتزی نیستند، اما چین‌های ضخیم و انتهای گودال‌های آن نشان‌دهنده تجمل هستندسایه ها نور را مسدود می کنند و در صورت تمایل حریم خصوصی را فراهم می کنند.

9. یک مرکز رسانه ای طراحی کنید

اگر اتاق نشیمن شما نیز اتاق خانواده شماست، تماشای تلویزیون ممکن است استفاده اصلی اتاق باشدفرقی نمی‌کند جدیدترین مدل را داشته باشید یا قدیمی‌تر، آن را در طراحی اتاق بگنجانید تا یک ویژگی باشد اما غالب نباشد.

در این اتاق نشیمن، یک قفسه کتاب داخلی بهترین مکان برای قرار دادن تلویزیون است.

10. لوازم جانبی با هنر و مجموعه

دیوارهای اتاق نشیمن زمانی زنده می شوند که از آنها برای نمایش آثار هنری یا مجموعه هایی که دوست دارید استفاده کنیداقلام را برای تأثیرگذاری گروه‌بندی کنید و آن‌ها را به اندازه‌ای پایین آویزان کنید تا با مبلمان یا معماری اطراف مرتبط شوندرایج‌ترین اشتباه در آویزان کردن عکس‌ها بالا قرار دادن آنهاست.

این گروه از چهار چاپ بزرگ به اندازه کافی پایین آویزان است تا به صورت بصری به مبل متصل شودنقاشی روی دیوار مجاور در سطح چشم ایستاده آویزان است و به چراغ گوشه مربوط می شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید