فرهنگ دکوراسیون دایره گرایی در دنیا

در سال 2022، صنعت طراحی از دایره ای بودن طراحی به عنوان گامی کلیدی برای کاهش ضایعات و به نوبه خود، انتشار کربن استفاده می کند. از Bio Componibili گرفته تا Smart Wood Collection و Camaleonda، Kartell و B&B ​​Italia در حال طراحی مجدد آثار کلاسیک با استفاده از نوآوری های تکنولوژیکی و مواد پایدار برای توسعه مجموعه هایی هستند که از حداقل مواد و انرژی استفاده می کنند. 

امروزه 95 درصد از طرح های جدید ارائه شده توسط Kartell از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده اند و 90 درصد از محصولات آنها را می توان جدا کرده و به طور کامل بازیافت کرد. در حالی که B&B Italia کلاسیک Camaleonda را که برای اولین بار توسط ماریو بلینی در سال 1970 طراحی شده بود، مجدداً راه اندازی کرد و آن را دوباره طراحی کرد تا هر عنصر به یک دارایی مادی تبدیل شود که می تواند برای چرخه حیات دیگری از بین برود.

در سال 2017، زمانی که تیم براون در گروه طراحی جهانی IDEO اعلام کرد که آینده طراحی دایره‌ای است، ماهیت تولید حلقه بسته و مدل‌های تجاری که از هدر رفتن جلوگیری می‌کردند، به نظر می‌رسید که دور از ذهن باشد. با این حال، 5 سال به جلو و رهایی از اقتصاد خطی سنتی روش کار برای سازندگان برجسته مبلمان از جمله Kartell و B&B ​​Italia است. در سال 2022، در حالی که جهان همچنان با کاهش ردپای کربن خود دست و پنجه نرم می کند، صنعت طراحی بر روی دایره ای بودن طراحی به عنوان یکی از گام های کلیدی برای کاهش ضایعات و به نوبه خود کربن، همراه با تمرکز مجدد بر مواد پایدار و فرآیندهای طراحی برای تغییر آنها تمرکز می کند. محصولات

فلسفه پشت طراحی دایره‌ای به یک محصول در قسمت‌های آن قبل از تولید نگاه می‌کند و سپس به این می‌پردازد که چگونه هر قطعه می‌تواند در یک حلقه بسته استفاده مجدد، تعمیر، تولید مجدد، نوسازی، بازیافت یا کمپوست به گردش درآید. این روند در حال افزایش است زیرا تعرفه‌های واردات جهانی شرکت‌ها را بر روی محصولاتی که گازهای گلخانه‌ای منتشر می‌کنند به چالش می‌کشد و کسب‌وکارهایی که با اتحادیه اروپا و ایالات متحده معامله می‌کنند به پایداری ناشی از تأثیرات مالی نگاه می‌کنند. همانطور که کاری سهاردی می گوید، «گزارش واقعی کلیدی است. این اجتناب ناپذیر است که مهاجرت از خطی به دایره ای زمان می برد، اما اقدام در حال حاضر و هدایت از جلو فقط در دراز مدت مفید خواهد بود.

این سازنده ایتالیایی با راه اندازی مانیفست «کارتل سیاره را دوست دارد» در سال 2018، کد شرکتی را منتشر کرد که 11 مورد از 17 هدف توسعه پایدار (SDGs) ایجاد شده توسط سازمان ملل را پوشش می دهد. کارتل، طرحی برای دستیابی به آینده ای بهتر و پایدارتر برای همه، اهداف توسعه پایدار را شناسایی کرد که بیشترین ارتباط را با فعالیت ها در کل زنجیره تولید و توزیع آن دارد، که شامل حذف زباله از محیط زیست و تبدیل آن به مواد خام است - SDG 9، صنعت. ، نوآوری و زیرساخت، SDG 12، مصرف و تولید مسئولانه، SDG 13، اقدام برای مبارزه با تغییرات اقلیمی و اثرات آن، و SDG 15، زندگی در خشکی. این رویکردی است که شامل محصولات نهایی و همچنین تصمیمات استراتژیک، مالی و خلاقانه و مدیریت روابط و تعاملات با زنجیره تامین است.

کلودیو لوتی، رئیس Kartell، که یکی از گروه های طراحی برجسته است که بر دوام و طول عمر محصول و نقشی که به عنوان یک جنبه اساسی ایفا می کند، می گوید: "ترویج زیبایی اشیا و احترام به انسانیت نیز بخشی از ماموریت ما است." توسعه پایدار در سال 2020، طیف مواد جدید، تجدیدپذیر و بازیافتی این برند، 40 درصد از مجموعه گروه را تشکیل می‌داد که شامل محصولات سبز جدید - بازیافتی، چوب، زیستی و پلی کربنات 2.0 بود. مجموعه‌های طراحی از مجموعه چوب هوشمند فیلیپ استارک، Bio Componibili و پلی‌کربنات‌های نسل بعدی یکی از متمایزترین ویژگی‌های مجموعه Kartell را بازبینی می‌کنند – طیف نمادین قطعات شفاف آن توسط فیلیپ استارک، پاتریشیا اورکیولا و فروچیو لاویانی.

مسائل مربوط به مواد

کارتل بود که اولین بار پلی کربنات را در سال 1999 وارد دنیای مبلمان کرد و تا سال 2002 صندلی معمایی لوئیس گوست فیلیپ استارک، مواد را از صنعتی به طراحی عالی تغییر داد و شهرت کارتل را برای سبک و نوآوری در این فرآیند تثبیت کرد. لوتی در راه اندازی جدیدترین نوآوری خود، پلی کربنات 2.0، گفت: «شفافیت یکی از ویژگی های متمایز Kartell است. ما مفتخریم که جستجوی مداوم ما منجر به ایجاد یک پلی کربنات پایدار جدید شده است که بخشی از ضایعات گیاهی است.

آخرین توسعه مواد Kartell همان سطح شفافیت، مقاومت حرارتی و مکانیکی، استحکام و استحکام نسخه اصلی را حفظ می کند، اما از طریق سنتز به دست آمده از سلولز صنعتی و ضایعات کاغذ برای کاهش انتشار دی اکسید کربن تا 60 درصد در مقایسه با مواد فسیلی مشابه تولید می شود. محصولات این ماده جدید در پرطرفدارترین قطعات خود از جمله صندلی لویی گوست معرفی شده است و به تدریج جایگزین قطعاتی خواهد شد که در حال حاضر از پلی کربنات های معمولی ساخته شده اند و در فرآیندی مبتنی بر اخلاق اقتصاد دایره ای Kartell و تمرکز بر منابع بازیافتی و ارگانیک است.

یکی از اصول اساسی فلسفه ما پشتیبانی از طراحی است که بر اساس کیفیت، عملکرد، زیبایی و مهمتر از همه طول عمر محصول ساخته شده است. ما بر این باوریم که با همکاری، به اشتراک گذاشتن دانش، بحث در مورد بینش، تجربیات و چالش‌ها، و حمایت از یکدیگر در این سفر، می‌توانیم یک راه‌حل طراحی دایره‌ای که نیازهای طبیعت و سیاره را برآورده می‌کند، در یک مرحله طراحی ایجاد کنیم.

لیتون کلارک، مدیر عامل گروه، مبلمان فضایی و پولیفرم

Bio Componibili

برای Componibili نمادین این بدان معنی است که تحقیقات و نوآوری های مداوم در فرآیندهای صنعتی باعث شده است که طرحی که برای اولین بار توسط Anna Castelli Ferrieri در سال 1967 منتشر شد، در پلیمرهای زیستی ساخته شده از مواد خام تجدیدپذیر حاصل از ضایعات کشاورزی غیر GMO خارج از زنجیره غذایی تولید شود. . این محصول اکنون در مجموعه فروشگاه طراحی MOMA در نیویورک است و گواهینامه بین المللی TÜV اتریش را با حداکثر امتیاز ستاره برای یک محصول زیست تخریب پذیر دریافت کرده است.

مجموعه چوب هوشمند

فیلیپ استارک، طراح فرانسوی که یکی از همکاران کلیدی Kartell است، اظهار داشت: «من زندگی خود را صرف تلاش برای ایجاد اشیایی کرده‌ام که تا حد امکان هوشمند باشند، از حداقل مواد و انرژی استفاده کنند، و در حالت ایده‌آل بی‌زمان باشند». و پشت مجموعه جدید محصولات چوبی Kartell. من مانند چارلز ایمز قبل از من، تخته سه لا را راه حل ایده آل برای این مشکل می دیدم، اما تخته چندلا قبلاً مسطح بود و فرصت های طراحی آن بسیار محدود بود. بنابراین مسیر طولانی بوده است، اما پیشرفت در طراحی و تولید در نهایت امکان ایجاد مبلمان چوبی حجاری شده را فراهم کرده است و اینگونه بود که مجموعه چوب هوشمند آغاز شد. این پروژه ای است که سال ها طول کشیده است و یک قدم کوچک در یک زمان. چوب هوشمند در حال حاضر مجموعه ای مناسب در لحظه مناسب است و من را قادر ساخته تا نیازم به طبیعت را برآورده کنم.

هدف از مجموعه چوب هوشمند استفاده از حداقل چوب ممکن و تامین تمام مواد از جنگل‌های دارای گواهی FSC است که به شرکت اجازه می‌دهد منشأ آن را تضمین کند و در استفاده صحیح از منابع جنگلی مشارکت داشته باشد. برنده جایزه Red Dot 2020، صندلی راحتی روکش شده Q/Wood همچنین دارای پارچه نوآورانه و سازگار با محیط زیست Aquaclean است که فاقد مواد PFC است و می تواند با آب تمیز شود، بنابراین نیازی به مواد شیمیایی نیست.

سال گذشته 95 درصد از طرح های جدید ارائه شده توسط Kartell در هفته طراحی میلان از مواد سازگار با محیط زیست ساخته شده بود و 90 درصد از محصولات موجود در کاتالوگ Kartell اکنون می توانند جدا شده و به طور کامل بازیافت شوند و تا سال 2030 Kartell اعلام کرده است که از رنگ سبز استفاده خواهد کرد. مواد در ساخت هر محصول در مجموعه آن.

یکی از آنهاست... پنجاهمین سالگرد آن است و زنده می‌ماند، زیرا کامالئوندا شکلی ندارد که آن را در یک چارچوب زمانی میخکوب کند، هنوز هم احتمالات را نشان می‌دهد». در راه اندازی مجدد Camaleonda در سال 2020، قطعه ای که برای اولین بار در سال 1970 برای B&B Italia طراحی کرد.

نماد Cameleonda مجدداً طراحی شده است تا به هر عنصر امکان از بین بردن آن داده شود و همه مواد بتوانند چرخه حیات دیگری داشته باشند به طوری که هر عنصر تغییر کاربری به یک دارایی مادی تبدیل شود. با تجزیه عناصر مبل، این مواد شامل یک لایه پتویی دوتایی از الیاف پلی استر 400 گرمی مشتق شده از بطری های PET و الیاف مصنوعی است که کاملاً قابل بازیافت است. دیگر در طول فرآیند تولید منگنه نمی شود، بنابراین می توان پوشش را جدا کرد و بازیافت کرد. پلی یورتان لایه ای با تراکم های مختلف، مبل را فشرده می کند و نیازی به قاب، تسمه و چسب ندارد و ترکیب صندلی به هم پیوسته Cameleonda باعث ایجاد جلوه فنری بین لایه های مختلف می شود. تمام الوارها از چوب های 100% بازیافتی با کیفیت بالا (چوب دایره ای) از جریان های زباله و جنگلداری پایدار هستند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید