روند طراحی داخلی برای سال 2023 با رنگ شروع می شود

مبلمان حصیری، کاشی های ترازو، دکورهای چوبی و وسایل آشپزخانه قدیمی همه در سال 2023 به خانه ها راه خواهند یافت. اما اگر در سال 2023 فقط روی یک چیز در خانه خود سرمایه گذاری می کنید، باید رنگی باشد.
رنگ فقط فضاها را تغییر نمی دهد. همچنین زندگی ها را متحول می کند. برخی از طراحان پیش‌بینی می‌کنند که آرامش با رنگ‌های سفید گرم، رنگ‌های خاکی و پاستل در مرکز قرار می‌گیرد. طراحان دیگر از پالت های رنگی سرگرم کننده و پر انرژی استفاده می کنند که ممکن است شما را از منطقه راحتی رنگ خود خارج کند.

رنگ سال موسسه رنگ پنتون (COTY) اسطوخودوس دیجیتال است . رنگ بنفش روشن به عنوان "آرام و خوش بینانه" توصیف می شود و اغلب با آرامش و آرامش همراه است.

COTY 2023 Behr Paint یک بوم خالی است، یک رنگ سفید گرم امیدوارکننده و دلپذیر برای القای آرامش و تجدید.

بنا به گزارش این برند، بنجامین مور رژگونه تمشکی را انتخاب کرد، "رنگی با اعتماد به نفس و کاریزماتیک از قرمز-نارنجی" که به اتاق انرژی می بخشد و جلب توجه می کند.

" رنگی که منعکس کننده خلق و خوی خوش بینانه است که ما برای شرایط عادی بعدی آماده می شویم"


ترکیبی از آبی و سبز است. این برند توضیح می‌دهد که رنگ پررنگ و رسا نشان‌دهنده یک حالت خوش‌بینانه است که ما برای شرایط عادی بعدی آماده می‌شویم.  

هر روحیه ای که می خواهید از طریق رنگ در خانه خود ایجاد کنید، به عنوان پس زمینه ای عالی برای روند دکوراسیون خانه در سال 2023 عمل می کند.

در اینجا هشت ایده برای دکوراسیون منزل وجود دارد که احتمالاً بیشتر آنها را خواهید دید. و مشاوره تخصصی برای ساخت آنها در فضای شخصی شما.

1. مبلمان انعطاف پذیر

یکی از ویژگی های بارز طراحی مبلمان در سال 2023 سفارشی سازی خواهد بود. او می‌گوید: «وقتی افراد بیشتری از یک فضا استفاده می‌کنند، داشتن مبلمان انعطاف‌پذیر کلیدی است. این شامل همه چیز می‌شود، از میزهای قهوه‌خوری که بلند می‌شوند و به میز کار تبدیل می‌شوند تا میزهای ناهار خوری که از چهار تا میز برای شام می‌خورند.

طراحی داخلی اتاق خواب 
«  تخت مورفی قدیمی و واقعی  برگشته و بهتر از همیشه است، به شما این امکان را می‌دهد که یک قفسه کامل کتاب در جلو، یک میز ناهارخوری و با یک چرخش ساده و تا کردن (بدون نیاز به برداشتن چیزی) داشته باشید. در قفسه های کتاب شما)، به یک تخت کامل تبدیل می شود."

در حالی که این روند طراحی مبلمان گزینه‌های طراحی شما را به حداکثر می‌رساند، همچنین به این معنی است که باید در برنامه‌ریزی چیدمان اتاق خود برای تطبیق با امکانات متعدد مراقب باشید.

2. رنگ های زمینی

دیوارهای سفید و رنگ‌های خنثی با رنگ‌های روشن برای سال‌ها بر دکوراسیون خانه غالب بودند. اما اکنون،  بنجامین استنسون، می‌گوید که بازگشتی به رنگ‌های خاکی غنی وجود دارد. استنسون می‌گوید: «اخیراً در اتاق‌های ناهارخوری، اتاق‌های نشیمن، و آشپزخانه‌ها این موارد را زیاد می‌بینم.

رنگ‌های خاکی تیره در فضاهای باز بزرگ یا مناطقی با سقف بلند بهتر به نظر می‌رسند. شما می‌خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای تنفس رنگ و ظاهر شدن آن‌طور که در نظر گرفته شده وجود دارد.»

در سال 2023، روندهای جدید طراحی داخلی از این سایه ها به عنوان رنگ اصلی در یک اتاق استفاده می کنند و یک رنگ برجسته را از یک یا دو قطعه مبلمان بیرون می کشند. استنسون می‌گوید: «طرح اتاق حتی زمانی که رنگ‌ها را با هم هماهنگ می‌کنید، بسیار مهم است.

رنگ‌های خاکی تیره در فضاهای باز بزرگ یا مناطقی با سقف بلند بهتر به نظر می‌رسند. می‌خواهید مطمئن شوید که فضای کافی برای تنفس رنگ و ظاهر شدن آن‌طور که در نظر گرفته شده وجود دارد.»

فضای داخلی آشپزخانه با رنگ های خاکی

صاحبان خانه می‌توانند رنگ‌های خاکی تیره را با سایه‌های عمیق و غنی آبی و سبز ترکیب کنند یا با افزودن فرش‌ها و پارچه‌های روشن و رنگارنگ، آن‌ها را تکمیل کنند. به گفته استنسون، "رنگ های تیره زمین بهترین راه برای نشان دادن شخصیت شما هستند."

3. طرح ها و مواد سازگار با محیط زیست

یکی از محبوب‌ترین گرایش‌های طراحی داخلی در چند سال گذشته، تلاش برای مواد کاملاً طبیعی و سازگار با  محیط‌زیست بوده است.

مواد تغییر کاربری در طراحی آشپزخانه سازگار با محیط زیست است
او می‌گوید: «مردم موادی را انتخاب می‌کنند که بازیافت، استفاده مجدد یا ساخته شده از چوب بازیافتی شده‌اند. "طرح های سازگار با محیط زیست با آموزش مردم در مورد تأثیرات زیست محیطی که انتخاب های آنها دارد، روز به روز محبوب تر خواهند شد." به علاوه، مواد سازگار با محیط زیست اغلب کمتر احتمال دارد که آلرژی یا مشکلات سلامتی ایجاد کنند.

4. سطوح سنگ طبیعی

مطابق با روند افرادی که به دنبال تأثیرات طبیعی در دکوراسیون خانه خود هستند، موادی مانند سنگ در طراحی داخلی در سال 2023 رایج خواهد شد  .

طراحی آشپزخانه با جزئیات سنگ طبیعی
او می‌گوید: «از حمام‌های غرق در مرمر بداخلاق گرفته تا آب‌پاش‌های آشپزخانه و میزهای پر از چرخش‌های متنوع، سنگ طبیعی در سال 2023 بیانیه‌ای خواهد داشت. "این هم شکل هنری و هم کاربردی است و در طراحی مدرن، معاصر و سنتی به خوبی کار می کند."

5. سیلوئت های ارگانیک

لبه های سخت، زوایای تیز، و الگوهای هندسی از جمله روندهای تزئینی هستند که در سال 2023 به تدریج حذف شدند.

طراحی داخلی اتاق خواب با سیلوئت های ارگانیک
 در عوض، اشکال و طرح‌های نرم و روان در مرکز صحنه قرار  می‌گیرند. او می‌گوید: «ایجاد محیطی شبیه ذن که شفافیت ذهنی و بهره‌وری را تنها با چند تغییر تشویق می‌کند، می‌تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند، به‌ویژه در این مواقع پر از اضطراب.

"ایجاد فضایی که ذهن را پاک کند، عنصر انرژی است."

6. دکور دهه 80

 سبک مدرن اواسط قرن اخیر یکی از گرایش های رایج در طراحی داخلی بوده است، اما صاحبان خانه های ماجراجوتر ممکن است در سال آینده به سمت طراحی های جسورانه تر گرایش پیدا کنند  .

روند طراحی داخلی با دکوراسیون دهه 80
او می‌گوید در دهه 1980، گرایش‌های طراحی داخلی بر روی رنگ‌های جسورانه و اشکال و الگوهای بازیگوش متمرکز بود، اما به گفته او، این یک نسخه کوچک‌تر از آن است. کنتراست "چشم را درگیر می کند" و تغییری طراوت کننده نسبت به روندهای دکوراسیون خانه که در چندین سال گذشته دیده ایم.

7. لایه های بافت

از آنجایی که افراد بیشتری به دنبال ایجاد فضاهای دنج و راحت در خانه های خود هستند، تکنیکی که قبلاً فقط توسط متخصصان طراحی استفاده می شد، مورد توجه قرار گرفته است. آندرا دلمونیکو، طراح داخلی اصلی  پیش‌بینی می‌کند که تکنیک لایه‌بندی یکی از برترین گرایش‌های طراحی داخلی در سال ۲۰۲۳ خواهد بود.

او می گوید: «این عمل زمانی یک هنر با دقت ساخته شده و راز طراحی داخلی به خوبی حفظ شده بود. اکنون، همه به دنبال بافت های مکمل برای ایجاد عمق و علاقه بصری در یک اتاق هستند.

لایه های بافت در فضای داخلی اتاق نشیمن
این تکنیک را می‌توان با آویزان کردن هنرهای بافت‌دار روی دیوارها مانند ماکرامه، اضافه کردن پارچه‌های لمسی به شکل بالش و پتو و پهن کردن فرش روی زمین انجام داد.

8. تندرستی در خانه

کارن گوتیرز، می‌گوید: «تنظیم فضای شما برای مطابقت با تمام نیازهای شما از نظر عملکرد و زیبایی هرگز مهم‌تر از امروز نبوده است  .

"چیزی که من متوجه شده ام این است که صاحب خانه ها فضایی را می خواهند که در آن طراحی داخلی بر حمایت از سلامت ذهن، بدن و روح تمرکز کند."

روند طراحی داخلی تندرستی در خانه
یک راه ساده برای اجرای این روند طراحی داخلی، ترکیب فضای سبز است. گوتیرز می‌گوید: «گیاهان علاوه بر کمک به تصفیه هوا، می‌توانند زیبایی‌شناسی آرام‌بخشی نیز ارائه دهند». قرار دادن آنها برای حداکثر تأثیر در حالی که همچنان به آنها اجازه می دهد خورشید و سایر نیازهای خود را برآورده کنند مهم است، و یک طرح باز و ساده می تواند کمک کند.

افکار نهایی

در کنار طراحی با عملکرد بالا، مردم می‌خواهند دکوراسیون خانه‌شان شبیه عکس‌های الهام‌بخشی باشد که در رسانه‌های اجتماعی ورق می‌زنند. امیدواریم این هشت ترند طراحی داخلی برای سال 2023 که توسط متخصصان این حوزه به شما داده شده است، شما را تشویق کند تا در سال آینده دکوراسیون منزل خود را به روز کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید