انتخاب رنگ مناسب داخلی برای منزل

حتی بعد از انتخاب رنگ مناسب برای یک اتاق ، تصمیم بسیار مهم دیگری برای اتخاذ وجود دارد: پایان. با انتخاب پنج یا شش رنگ مختلف ، گزینه های زیادی حتی در یک رنگ وجود دارد و با وجود آنها چندین سؤال خواهید داشت که باید به آنها پاسخ دهید. بهترین توصیه برای یادگیری موارد استفاده و فواید هر پایان و تعیین صحیح برای شغل خود است.

Chemistry of Paint Finish

براقیت رنگ توسط شیمی رنگ تعیین می شود. رنگ هایی که "درخشندگی بالایی دارند" ، نسبت به رزین ها بیشتر و غلظت حجم رنگدانه کمتری دارند (PVC). از طرف دیگر رنگهای تخت دارای نسبت بسیار بیشتری از رنگدانه ها و نسبت رزین کمتری هستند. این توضیح می دهد که چرا نقاشی با رنگهای براق کننده اغلب به یک کت دوم یا حتی سوم احتیاج دارد ، در حالی که رنگهای صاف ممکن است به اندازه کافی با یک کت بپوشند.

اگرچه صاحبان منازل معمولاً از این موضوع مطلع هستند که رنگ صاف نور زیادی را نشان نمی دهد و رنگ آن براقیت زیادی را نشان می دهد ، صنعت  رنگ صنعتی دارای معیارهای نسبتاً دقیقی برای چگونگی طبقه بندی انواع رنگهای مختلف بر اساس میزان نور آنها است.

در حالی که در صنعت رنگ مسکونی گسترده تر ، شش سطح مختلف رنگ آمیزی وجود دارد ، توجه داشته باشید که همه تولید کنندگان نقاشی این شش مورد را ارائه نمی دهند. و آنها ممکن است اصطلاحات کمی متفاوت برای همان پایان داشته باشند. به عنوان مثال ، رنگ "براق" یك سازنده ممكن است مشابه مینای دندان سلامتی دیگر باشد.

تمام تابلوهای رنگ در هر دو رنگ لاتکس و روغن (آلکیدی) مبتنی بر روغن موجود است. برای اکثر مردم ، رنگ های لاتکس انتخاب بهتری هستند زیرا آنها پاک سازی آسان و سطح پایین دودهای ناخوشایند (و ناسالم) نسبت به رنگ های روغنی را ارائه می دهند.

انواع مختلف نقاشی رنگ

هر پایان رنگ دارای مزایای کاربردهای مختلف است:

اتمام مسطح:  چه به عنوان پایان صاف و چه به سادگی "نقاشی دیواری" خوانده شود ، این نوع از رنگ داخلی دارای یک سطح کاملاً مات و درخشندگی نیست. ممکن است سطح آن کمی احساس خفیف داشته باشد. این پایان رنگ معمولاً در دیوارها و سقف های داخلی استفاده می شود. خصوصاً خوب است اگر مجبور شوید استحکام دیوارهای کوچک ، ترکها یا سایر نواقصی را که ممکن است با پایان برجسته و برجسته برجسته شود ، استتار کند. در حالی که اکنون برخی از رنگهای تخت به عنوان قابل شستشو تبلیغ می شوند ، اغلب با پوشاندن کمی رنگ بیشتر ، می توانید خراش ها یا علائم را لمس کنید ، بنابراین مطمئن باشید که بعد از اتمام نقاشی ، مقداری از آن را نگه دارید.

مینای مسطح (مات):  مینای مسطح تخت رنگی است با تخت و مات و یکدست و مات ، اما شیمی آن به گونه ای است که با خشک شدن ، یک فیلم جزئی تشکیل می دهد. این یک انتخاب مناسب برای اتاق های پودر یا اتاق های مهمان است ، زیرا تمیز کردن آن گاه به گاه انجام می شود. برخی از تولید کنندگان این رنگ را به عنوان "مات" به بازار عرضه می کنند تا آن را از رنگهای تخت خود جدا کنند.

Eggshell:  اگر می توانید از براق بسیار پوسته یک تخم مرغ تصویر کنید ، ایده ای از نحوه ظهور رنگ پوسته تخم مرغ دارید. تنها با اندکی درخشش و براقیت ، برای بیشتر دیوارها مناسب است و بهتر از یک رنگ صاف یا رنگ مینای مسطح برای تمیز کردن بهتر است. اتمام های Eggshell یک انتخاب بسیار محبوب برای دیوارها در خانه های خانوادگی است ، زیرا آنها قابلیت شستشوی خوب را با توانایی پنهان کردن نقص ها ترکیب می کنند.

ساتن:  رنگ پایان ساتن ظاهری صاف و مخملی با کمی براق تر دارد. بیشتر برای پنجره ها ، درها ، تریم یا سقف ها استفاده می شود ، اما می تواند به عنوان رنگ دیواری نیز استفاده شود. این مخصوصاً برای دیوارهای اتاق بچه ها ، آشپزخانه ها ، حمام ها یا در مناطقی که رفت و آمد زیادی دارند ، مناسب است. رنگ با پایان ساتن فرموله شده است تا در تمیز کردن و شستشوی سبک نگه داشته شود.

نیمه براق: رنگ  نیمه براق بیشتر در درب ها ، تر و تمیز و کابینت در آشپزخانه ها و حمام ها استفاده می شود . به راحتی تمیز می شود و درخشش لطیف و لطیفی را ایجاد می کند ، بدون اینکه خیلی براق شود. از کارهای آماده سازی رنگ قبل نیز مراقبت کنید ، زیرا در صورت برجسته شدن توسط سطح نیمه براق که منعکس کننده نور است ، سطوح ضعیف آماده می تواند کمی مزاحم باشد.

براق (براق):  رنگهای براق دارای کیفیت تقریباً بازتابی هستند ، زیرا درخشان آنها ظاهر مینا یا پلاستیک را تقلید می کند. اگرچه در فضای داخلی منزل مورد استفاده گسترده ای نیست ، اما برای نمای چشمگیر روی کابینت ها ، تر و تمیز و مبلمان در محیط های بسیار رسمی و بسیار امروزی محبوب تر می شود. این پایان هرگونه نقص سطح را بزرگتر می کند ، بنابراین تهیه و ماسه ریزی دقیق قبل از نقاشی با رنگ های براق ضروری است.

عواملی که باید در نظر بگیرند

می توانید با کیفیتی که در رنگ آمیزی لازم دارید شروع کنید و بهترین  رنگ داخلی  را برای آن منظور انتخاب کنید:

پاکیزگی و دوام:  در حالی که اکثر تولید کنندگان تمام رنگهای با کیفیت تمیز کننده خوب را توسعه داده اند ، یک قاعده کلی این است که هرچه رنگ آن براق تر باشد ، در مقابل شستشو و تمیز کردن بهتر خواهد بود.

کودک پسند: در  هنگام نقاشی اتاق کودک ، بسیاری از نقاشان توصیه می کنند از یک پوسته تخم مرغ یا رنگ ساتن روی دیوارها و نیمه براق برای درها و قالبها استفاده کنید. این اتمام ها فرموله شده اند تا در مقابل پاکسازی های مکرر بهتر مقاومت کنند.

ظاهری زنگ زننده: برای نمای ظاهری فرسوده و قدیمی از نقاشی های تخت کف برای دیوارها یا مبلمان استفاده کنید. اگر تمیز بودن مسئله ای است ، ممکن است یک لعاب مینای مسطح برای برش یا یک پوسته تخم مرغی برای دیوارها انتخاب کنید.

ظاهر براق:  به جای انتخاب یک رنگ براق برای یک اتاق کل ، از آن استفاده کمتری در مکان های منتخب ، مانند درها و برش استفاده کنید. سطح درخشان می تواند کمی سرد و ناخوشایند به نظر برسد. به یاد داشته باشید که وقت بیشتری را صرف تهیه سطوح برای رنگ آمیزی براق کنید ، زیرا این پایان گرایش به نواقص سطح دارد.

رنگ سقف:  اگر به دنبال یک سقف اصلی سفید هستید ، می توانید تقریباً در هر فروشگاه رنگ و یا بهسازی منزل ، نقاشی های رنگی از پیش آماده و مات را از قفسه خریداری کنید. البته اگر به دنبال چیزی  کمی رنگارنگ هستید ، همیشه جالب است که در خارج از صندوق فکر کنید و با سقف خود کاری غیرمنتظره انجام دهید . سقف های رنگارنگ نه تنها یک عنصر بصری منحصر به فرد را به فضا اضافه می کنند ، بلکه می توانند حتی با ایجاد بالاتر بودن سقف آنها ، اندازه ظاهری یک اتاق را نیز افزایش دهند.

اتمام سقف :  سقف ها در اکثر اتاق ها با یک رنگ پایان مسطح نقاشی می شوند. اگر سطح سقف بی عیب و نقص باشد ، می توانید یک انتهای پوسته تخم مرغ را نیز انتخاب کنید. برای بازتاب نور خوب ، یک جلای براق را انتخاب کنید ، اما تنها درصورتی که سقف به تازگی ظاهر شده باشد و به هیچ وجه هیچ گونه نقصی نداشته باشد. و در آخر اینکه ، چون تمیز کردن و مجددا سقف های شما احتمالاً کار چندان آسانی نیست ، به دنبال یک رنگ پریمیوم عالی باشید که به خوبی پوشیده و شکاف نداشته باشد.

آشپزخانه ها و حمام ها:  هر اتاقی که در معرض آب ، پاشیدن یا بخار قرار بگیرد به بهترین وجه با رنگ نیمه براق نقاشی می شود. یک حمام یا اتاق پودر مهمان ، که استفاده کمتری دارد ، می تواند با رنگ های براق پایین ، مانند ساتن یا لایه تخم مرغ رنگ شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید