خواب زیاد چگونه می تواند بر سلامتی شما تأثیر بگذارد

خواب یک قسمت اساسی از یک سبک زندگی سالم است. به منظور داشتن یک روز پربارتر ، پزشکان توصیه می کنند بزرگسالان بالغ 7-9 ساعت در شب بخوابند. در حقیقت ، کم خوابیدن منجر به هزاران تصادف مرگبار در اتومبیل ، افزایش وزن و افزایش خطر ابتلا به زوال عقل شده است. اگرچه زیاد خوابیدن می تواند منجر به عوارض سلامتی شود.

خوابیدن و گرفتن کمی چشم بسته اضافی برای اکثر افراد یک درمان ویژه است ، مخصوصاً اگر پدر و مادر بچه های کوچکی باشید. در حالی که "رسیدن به خواب" در آخر هفته ها و شاید حتی در طول هفته (بسته به برنامه شما) کاری است که اکثر مردم انجام می دهند ، مطالعات متعددی انجام شده است که نشان می دهد فواید منفی سلامتی در ارتباط با خواب بیش از حد است.

چقدر زیاد است؟

طبق مقاله ای از انتشارات بهداشت هاروارد ، خواب زیاد باعث می شود فرد فرد دیگر احساس خستگی کند و استراحت نکند. در ادامه مقاله آمده است که هر فرد در عادت های خواب متفاوت است ، بنابراین آنچه ممکن است برای شما مفید باشد ممکن است برای شخص دیگری مفید نباشد. به طور متوسط ، 7 تا 9 ساعت خواب در شب برای احساس آرامش کافی است.

اما مشکل وقتی پیش می آید که شما به طور مداوم بیش از 9 ساعت در شب بخوابید. اگر مرتباً به زنگ هشدار خود چرت می زنید و احساس می کنید که بدن شما بدون 9 ساعت خواب نمی تواند کار کند ، این می تواند نشانه ای از وضعیت خیلی بدتری باشد.

خطرات چیست؟

مطالعه در سال 2015 انجام عادات خواب ثبت بیش از 9000 بیمار. شرکت کنندگان عادتهای خواب خود را برای سالهای طولانی ثبت کردند و جزئیات چند ساعت خواب شبانه را بیان کردند. مشخص شد کسانی که خواب طولانی تر در شب دارند ، در سنین بالاتر احتمال سکته مغزی دارند. طبق پزشکی جانز هاپکینز ، خواب زیاد با دیابت و چاقی نیز همراه است.

با این حال واقعیت این است که خوابیدن بیش از 9 ساعت در روز می تواند نشان دهنده یک مسئله جدی تر باشد. برخی از دلایل شایع تر ، عدم تعادل هورمون ها ، آپنه خواب ، سندرم پای بی قرار یا نتیجه برخی از داروها است.

چه کاری می توانی انجام بدهی؟

بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با پزشک خود صحبت کنید. این ممکن است منجر به انجام برخی آزمایشات و شاید تعیین زمان آزمایش خواب شود. اما در پایان ، شما یک فرد شاد و سالم خواهید بود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید