چگونه تشک خود را تمیز کنیم؟

6 روش برای تازه نگه داشتن تختخواب خود

یک قسمت مهم در داشتن یک خواب خوب شبانه اطمینان از این است که روی یک تشک تمیز می خوابید. هیچ احساسی بهتر از خزیدن در یک تختخواب تازه در پایان یک روز طولانی و بیدار شدن از روی ملحفه های نرم و بوی پارچه تمیز نیست.

شما یک سوم از زندگی خود را صرف خواب می کنید ، این زمان زیادی را در رختخواب خود صرف می کنید. حدود 33 سال یا به طور دقیق 12،045 روز. یک فرد عادی حدود 7 سال از آن سال ها را صرف خوابیدن می کند و شاید تشک شما دلیل این امر باشد. هیچ کس نمی خواهد تمام شب را روی یک تشک قدیمی و نرم بریزد و چرخاند!

چرا تشک خود را تمیز کنید؟

تشک شما نقش مهمی در تأثیرگذاری بر سلامتی و کیفیت خواب شما دارد. تشک ها می توانند محلی برای جمع آوری ریزگردها ، سلولهای مرده پوست ، عرق ، لکه ها ، کثیفی و حتی خردکنهای ریز مانند ساسها باشند. آلودگی و آلودگی روزانه در طول سال در تشک شما جمع می شود و بر کیفیت هوای اتاق تأثیر می گذارد.

هر شب در معرض ذرات به دام افتاده تشک خود قرار می گیرید که می تواند به مشکلات تنفسی مانند آسم ، آلرژی ، بی خوابی و حتی گاهی میل جنسی شما کاهش یابد. اغراق نیست اگر بگوییم که دانستن نحوه تمیز کردن تشک یک مهارت اساسی در زندگی است!

در اینجا می دانیم که تمیز کردن تشک برای محافظت از سلامتی شما بسیار مهم است ، همچنین به افزایش طول عمر تشک کمک می کند. چه تشک های فنری در خانه داشته باشید و چه مموری فوم ، تشک ها همیشه سرمایه قابل توجهی هستند ، نظافت منظم می تواند امید به زندگی آنها را به میزان قابل توجهی افزایش دهد! نکات برتر ما را برای تمیزتر ماندن تشک خود بخوانید.

1. هر شش ماه تمیز کنید

یک قانون کلی که باید بیشتر تشک ها را رعایت کنید این است که باید هر شش ماه یا حدود آن تمیز شود. تازه سازی تختخواب شما به راحتی در بهار تمیز کردن قرار می گیرد و به شما اطمینان می دهد که تشک شما برای فصول آینده تازه و راحت است.

همچنین زمان مناسبی برای تلنگر و چرخاندن تشک است تا از افتادگی شما جلوگیری کند - با این وجود همه تشک ها به منظور واژگون شدن نیستند ، بنابراین از نظر دستورالعمل مراقبت ، برچسب تشک های خود را بررسی کنید.

 

2. ملحفه ها را به طور مرتب بشویید

شستن مرتب ملحفه و ساختن تختخواب یکی از بهترین کارهایی است که می توانید برای تمیز ماندن تشک خود انجام دهید (74٪ از خانم ها این را می دانند ، اما طبق گزارش اتاق خواب ما 58٪ از مردان مرتب تخت خود را مرتب می کنند).

به عنوان یک قاعده کلی ، ملافه های تخت شما باید هفته ای یک بار شسته شوند ، هرچند ممکن است بخواهید آنها را بسته به فاکتورهای خاص زندگی خود به طور منظم کم و بیش شستشو دهید. بعد از تمرین مستقیم پریدن به رختخواب ، تشک مشترک با حیوانات خانگی (57٪ استرالیایی ها!) یا یکی از 7 ایرانی 1 نفر است که در رختخواب میان وعده می کند ، به این معنی است که شما باید مرتب ملافه های خود را بشویید.

نکته خوب این است که ملحفه خود را در صورت قرار دادن محلول ضدعفونی کننده ماشین لباسشویی بشویید یا دمای آب را بالای 60 درجه تنظیم کنید - این به از بین بردن هرگونه گرد و غبار و از بین بردن باکتری های ناخواسته کمک می کند. هنگام برداشتن تخت خود اطمینان حاصل کنید که همه ملافه ها ، روکش های تشک ، لحاف ، روبالشی و روتختی ها را برای تمیز کردن برداشته و اطمینان حاصل کنید که از دستورالعمل های مراقبت از ملافه های خود پیروی می کنید. از شوینده ای استفاده کنید که از آن لذت می برید ، رایحه های دلپذیر می توانند به خواب شما کمک کنند!

اگر قصد شستن ملحفه خود را دارید ، نکته جالب دیگر این است که شما باید صبح تخت خود را بچرخانید و اجازه دهید تا قبل از قرار دادن ملحفه تازه ، تختخواب خود را هوا بگیرد ، این امر به دلسرد شدن باکتری کمک می کند. رشد

آیا در رختخواب تنقلات می خورید؟

 

3. محافظ تشک تهیه کنید

اگر محافظ تشک ندارید ، ایده خوبی برای خرید آن است ، یک پوشش تشک می تواند به حداقل رساندن لکه ها ، آلودگی و آلودگی روزانه به تشک شما کمک کند. محافظ تشک همچنین از تشک شما در برابر رطوبت و مایعات محافظت می کند. رطوبت می تواند باعث ایجاد کپک و کپک در تشک شما شود - بنابراین یک پوشش ضد آب خصوصاً روی تخت های کودکان یکی از موارد ضروری است. محافظ های تشک به راحتی در کنار ملافه های شما شسته می شوند و می توانند عمر تشک شما را طولانی کنند.

4. تشک خود را وکیوم کنید

ایده خوبی است که تشک خود را به مناسبت جاروبرقی بکشید و یکی از اولین مواردی است که باید به فکر تمیز کردن تشک باشید. اگر از آلرژی رنج می برید توصیه می کنیم هر ماه یک بار جارو برقی بگیرید. با استفاده از ضمیمه مبلمان و در محیط کم ، جارو برقی خود را چند بار در طول تشک خود بکشید تا چند بار غبار یا گرد و غبار را بگیرد.

حتماً از اتصالات تودوزی خود در کناره های تشک خود نیز استفاده کنید ، برای قسمتهایی که به سختی قابل دسترسی هستند به محل اتصال شکاف بروید. جاروبرقی تمیز کردن تشک را سریع و ساده انجام می دهد.

 

5. بدانید چه موقع ترک کنید

اگر مدت طولانی است که تشک خود را دارید و به نظر نمی رسد تمیزکاری منظم دیگر کاری را انجام داده باشد ، شاید زمان آن فرا رسیده باشد که یک تشک جدید را در نظر بگیرید. مهم است که به یاد داشته باشید که تمام تشک ها متفاوت هستند و استفاده از تشک های شما متفاوت است. به طور کلی ، بیشتر تشک ها باید ظرف مدت ده سال تعویض شوند ، معمولاً هر هشت سال یا به همین دلیل به دلایل بهداشتی اما تعدادی از عوامل دیگر می توانند در زمان از بین بردن تشک قدیمی خود تأثیر بگذارند.

اگر از تشک شما مراقبت ضعیف شده است یا از کیفیت پایین برخوردار است ، ممکن است زودتر تشک خود را تعویض کنید. برای محافظت از سلامتی و کیفیت خواب خود باید برنامه ریزی کنید که تشک خود را از تاریخ استفاده کنید جایگزین کنید.

 

6. همیشه دستورالعمل های سازنده را دنبال کنید

هر تشک همراه با دستورالعمل های تمیز کردن و مراقبت شخصی خود است و برای جلوگیری از آسیب رساندن به تشک یا باطل شدن ضمانت خود ، مراجعه به دستورالعمل های سازنده ضروری است. ساخت تشک شما ممکن است نیازهای مراقبتی آن را تحت تأثیر قرار دهد. نگهداری تشک مموری فوم ممکن است با نگهداری تشک فنری بسیار متفاوت باشد!

اگر از نحوه نگهداری مناسب تشک خود اطمینان ندارید ، برچسب روی تشک خود را از نزدیک بخوانید یا با سازنده آن صحبت کنید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید