خواب و تغییر ساعت خواب

با نزدیک شدن به خواب ملی در روز ، روزی که ساعت ها به عقب بازمی گردند و ما یک ساعت اضافی را در رختخواب می گذرانیم ، کارشناس را از لیزا آرتیس ، معاون مدیرعامل موسسه خیریه خواب در مورد اهمیت خواب و چگونگی پایین آوردن تغییر ساعت بر الگوی خواب ما تأثیر می گذارد.

چرا خواب مهم است؟

خواب برای سلامتی و سلامتی حیاتی است. این ماده نقش بسزایی در بهبود و ترمیم قلب و عروق خونی شما دارد. این به ما کمک می کند وزن سالم و تعادل خوبی از هورمون ها داشته باشیم و همچنین سطح قند را کنترل کنیم. از نظر سلامت روان ، یک خواب شبانه عالی باعث می شود که مغز به درستی کار کند. این به ما کمک می کند تا یاد بگیریم ، به خاطر بسپاریم ، مشکلات را حل کنیم و تصمیم بگیریم ، همچنین در برابر استرس ، تغییرات خلقی و افسردگی محافظت می کنیم.

با این حال برخی از ما خوب می خوابیم و برخی دیگر نه. فاکتورهای زیادی وجود دارد که می تواند در رسیدن به یک صدای خوب از نور و سر و صدا ، به محیط اتاق خواب و تختخواب و عادت های زندگی شما تأثیر بگذارد.

Covid-19 نیز در عادات خواب امسال تأثیر داشته است. بسیاری از مردم با خواب رنج می بردند و جای تعجب نیست. نگرانی و نگرانی در مورد Covid-19 ، کار در خانه ، بیرون از اتاق خواب یا محل زندگی ، دستکاری در کودکان مدرسه ، مرزهای کار / خانه ، نگرانی های مالی و نگرانی های سلامتی خوابیدن را دشوار کرده یا باعث خواب بی قرار شده است. خواب برای کسانی که با جدا شدن از خانواده ، دوستان و یا همکاران خود رنج برده اند نیز تحت تأثیر قرار گرفته است.

 

به دنبال یک سال پر چالش ، National Sleep In Day فرصت خوبی برای تنظیم مجدد برنامه زمان خواب و ارزیابی کیفیت خواب است. یک روال منظم و یک خواب خوب می تواند تفاوت زیادی در سلامت و سلامتی شما ایجاد کند

 

تغییر ساعت چه تاثیری روی خواب دارد؟

با فرا رسیدن شب ها و خنک شدن روزها ، پاییز مجموعه چالش های خواب خاص خود را برای کسانی که برای چرت زدن تلاش می کنند به ارمغان می آورد.

روزهای کوتاهتر می تواند به معنای قرار گرفتن در معرض نور خورشید باشد. این به معنای کاهش سطح ویتامین D و افزایش احساس خستگی است و همچنین اختلال در ریتم شبانه روزی ، که احساس بیداری و خواب را تنظیم می کند.

صبح هنگام آفتاب گرفتن زیاد به صورت می تواند کمک کند ، بنابراین حتماً پرده ها را به محض بیدار شدن باز کنید و در صورت امکان ، به پیاده روی صبح بروید. بعد از غروب آفتاب ، چراغهای داخلی عکس و کم نور را انجام دهید تا بدن بدن به حالت اول برگردد.

گرچه هوای خنک و خنک می تواند وسوسه انگیز شدن آتش و ایجاد گرما را افزایش دهد ، اما در واقع بهتر است خانه - یا حداقل اتاق خواب را بین 16 تا 18 درجه سانتیگراد نگه دارید.

گرم شدن بیش از حد اتاق خواب می تواند خواب را به هم بزند:

خیلی گرم است و بدن برای پایین آوردن دمای بدن تلاش می کند و باعث بیداری می شود. بیش از حد سرد است و بدن در نهایت شما را بیدار خواهد کرد - نیاز به لایه های اضافی گرما و عایق بندی دارد!

تصور می شود که اختلال عاطفی فصلی (SAD) ، نوعی افسردگی که می تواند با کوتاه شدن ساعات روشنایی روز ایجاد شود ، هر ساله از ماه 15 سپتامبر تا آوریل در انگلیس از هر 15 نفر یک نفر را درگیر می کند.

در حالی که علت SAD هنوز ناشناخته است ، این اختلال می تواند سطح ملاتونین را که در چرخه خواب / بیداری نقش دارد و باعث خواب آلودگی روزانه و خواب زیاد می شود ، تغییر دهد. برای برقراری مجدد یک برنامه خواب عادی ، به طور منظم ورزش کنید ، اطمینان حاصل کنید که اتاق خواب برای خواب مناسب است (دقیقاً هیچ وسیله و ابزار دیگری ندارید) و زمان خواب / بیداری را حتی در آخر هفته ها ثابت نگه دارید.

دریافت هرچه بیشتر نور روز طبیعی نیز امری کلیدی است ، زیرا سطح ملاتونین را سرکوب می کند و تولید سروتونین را افزایش می دهد. هوای سردتر همچنین می تواند ما را وسوسه کند تا بیش از حد مجاز غذا بخوریم.

در حالی که در ماه های گرم تابستان چسبیدن به سالادها و غذاهای سبک تر آسان است ، با کاهش دما - به ویژه نزدیک به زمان خواب از وسوسه "خوردن راحت" وعده های غذایی سنگین خودداری کنید. بیش از حد تومور را به خطر بیندازید! بیش از حد غذا ، نزدیک به زمان خواب یک دستور العمل مطمئن برای سوزش معده و سو ind هاضمه است.

اطمینان حاصل کنید که تختخواب شما راحت است و همچنان از آن پشتیبانی می کند. مبلمان داخلی را می توان در طول روزهای تنبل ، مبهم و فضای باز مبلمان تابستان فراموش کرد. با توجه دوباره به فضای داخلی ، شاید وقت آن رسیده باشد که قطعه ای را که بیش از هر چیز دیگری در خانه استفاده می کنید ارزیابی کنید و اگر تختخواب شما هفت ساله یا بیشتر باشد ، قطعاً یک تخته جدید می تواند روی کارت ها باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید