بهترین چوب برای قاب تخت (11 چوب در مقایسه با تصویر)

چوب یکی از متداول ترین مصالحی است که در ساخت نه تنها تختخواب ، بلکه تخته های سر و پا نیز استفاده می شود. این می تواند عمدتا به دلیل ظاهر آن باشد ، زیرا چوب ترکیبی از سبک های پرنعمت ، کلاس و سازگاری با چندین دکوراسیون مختلف اتاق است .

شاید به این دلیل است که چوب به طور معمول نگهداری کمی دارد ، زیرا فریم های تختخواب چوبی به راحتی تمیز و تعمیر می شوند ، در صورت شکستن ، شکاف یا سوراخ در سطح آنها.

برخی از افراد قاب های چوبی را فقط به این دلیل دوست دارند که از دوام بالاتری برخوردار هستند و ارزش زیادی برای مردم دارند. اما برای انتخاب بهترین قاب تختخواب ، بیایید ببینیم محبوب ترین نوع چوب در ساخت آنها کدام است.

اولین چیزی که باید قبل از غواصی در این راهنمای مختصر بدانید این است که انواع مختلف چوب دارای ساختار دانه ای متمایز است ، که باعث می شود آنها کم و بیش چکش خوار و مناسب برای ساخت قاب بستر باشد. بسته به نوع چوب مورد بحث ، ممکن است سوراخ یا منافذ باز داشته باشد ، در حالی که دیگران دارای رنگ و سایه های تیره تا واقعاً روشن هستند.

 

انواع چوب برای قاب تختخواب

به طور عمده دو نوع چوب برای قاب تخت موجود است. در اینجا جزئیات

  • چوب سخت
  • افرا
  • گیلاس
  • توس
  • چوب ماهون
  • بلوط
  • گردو
  • صنوبر
  • چوب نرم
  • کاج سفید
  • کاج زرد
  • سرو
  • صنوبر
  • چوب سخت

از نظر این ماده دو دسته اصلی وجود دارد: چوب سخت و چوب نرم. به طور غیرقانونی ، این هیچ ارتباطی با سختی واقعی یک نوع چوب ندارد. چوب های سخت درختان گلدار هستند ، در مقایسه با چوب نرم دوام و گرانتری دارند. از آنجا که رشد آنها کندتر است ، چوبی که تولید می کنند چگال تر و به طور معمول رنگ تیره تری دارد.

افرا

وقتی نوبت به بهترین جنگل های مبلمان می رسد ، افرا در میان کاندیداهای برتر قرار دارد. این یک چوب استثنایی برای قاب های تختخواب درست می کند ، زیرا فرسوده یا جمع نمی شود ، بسیار محکم و مقاوم است. کندن افرا واقعاً دشوار است ، اما می توان آن را برای اهداف تزئینی رنگ آمیزی کرد. افرا همچنین به شکل نرم تری از درختان افرا قرمز یا نقره ای موجود است.

 

گیلاس

گیلاس که به عنوان بهترین چوب میوه در نظر گرفته می شود معمولاً هم برای ماندگاری و هم برای رنگ قهوه ای مایل به قرمز زیبا از آن استفاده می شود. در برابر جمع شدن ، تورم و تاب خوردگی ، از چوب گیلاس می توان برای ساخت قاب های تخت خواب کاملاً محکم استفاده کرد ، اما می توان آن را به راحتی در تزیینات زیبایی برای تخته سقف شما حک کرد.

 

توس

توس نوع دیگری از چوب است که به طور کلی برای ایجاد قاب بستر استفاده می شود. شکل دادن به آن برای ایجاد پیچیده ترین جزئیات کار آسانی نیست ، که آن را برای خطوط ساده و مدرن (که شامل ملافه های تختخواب نیز می شود) مناسب تر می کند.

 

چوب ماهون

دلایل زیادی وجود دارد که چرا چوب ماهون یک گزینه عالی برای فریم های تختخواب است: مقاوم در برابر پوسیدگی ، پایداری و دوام. در حقیقت ، معمولاً در کل صنعت مبلمان چوبی مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا تراش آن آسان است و از بهترین لوازم کابینت ساخته شده است. رنگ ها از قهوه ای مایل به قرمز تا برنز متفاوت خواهد بود.

بلوط

بلوط به دلیل مقاومت در برابر رطوبت بسیار معروف است ، به این معنی که اگر در منطقه ای با رطوبت بالا زندگی می کنید ، به یک تخت بستر احتیاج دارید که از چیزی به اندازه بلوط مقاوم باشد. دلیل دیگر محبوبیت بلوط در فرایند تولید قاب بستر به دلیل توانایی مقاومت در برابر حملات حشرات و قارچ است.

 

گردو

گردو را می توان به راحتی صاف و صاف کرد ، زیرا برای قاب های تخت خواب ، بلکه تخته های سر و تخته مناسب است. متراکم و دانه تنگ است ، اما در برابر تورم و سایش بسیار مقاوم است.

 

صنوبر

صنوبر به عنوان یکی از محبوب ترین انواع چوب هایی که در ساخت قاب های تخت استفاده می شود ، سایه برنزه روشن دارد. با این حال ، در واقع یکی از ضعیف ترین انواع چوب سخت محسوب می شود ، اما در مقایسه با اکثر انواع چوب نرم ، دوام و مقاومت بیشتری در برابر جمع شدن دارد.

 

چوب نرم

چوب نرم یک اصطلاح عمومی است که برای توصیف مخروطیان استفاده می شود. درختان چوب نرم رشد سریعتری دارند و همین امر باعث می شود تا آنها برای وسایل مبلمان به طور گسترده در دسترس باشند. آنها نسخه ارزان تری از این دو دسته هستند ، اما کار با آنها نیز آسان تر است. در ایجاد قاب های تختخوابی ، در اینجا انواع اصلی چوب نرم استفاده می شود.

 

کاج سفید

این نوع خاص از چوب نمونه کاملی از چگونگی دوام و دوام اغلب در مقابل دسترسی است. در حالی که کاج سفید به راحتی در دسترس است و کار با آن بسیار آسان است ، همچنین ممکن است متورم و جمع شود. به دلیل نرمی آن به راحتی فرسوده می شود.

 

کاج زرد

از کاج زرد به دلیل ترکیب دانه ای ، معمولاً در صورت نیاز به موادی که قرار است در معرض قرار گیرند ، اجتناب می شود. در سایه های مایل به زرد ، نارنجی و زرد موجود است ، اما اغلب از آن چشم پوشی می شود زیرا خوب تمام نمی شود.

 

سرو

سایه های سرو که معمولاً برای پانل های تزئینی استفاده می شود ، از قهوه ای تا سفید متفاوت است. سرو نوعی چوب است که به طور معمول در ساخت مبلمان فضای باز مورد استفاده قرار می گیرد ، زیرا یک ماده دفع کننده پروانه طبیعی است.

ما در واقع فریم های تخت خواب ساخته شده از سرو را توصیه نمی کنیم ، زیرا بسیار نرم است و نیاز به دوام ساختار مبلمان را ندارد که به این اندازه وزن تحمل کند.

صنوبر

صنوبر با داشتن دانه ای مشخص و رنگ قهوه ای مایل به قرمز مشخص می شود. از آنجا که ارزان نیست ، برخی از تولیدکنندگان دوست دارند از آن در ساخت مبلمان استفاده کنند.

این به این دلیل است که برای یک چوب نرم بسیار شگفت آور است.

 

نتیجه

نظرات در مورد بهترین چوب برای ساخت قاب تختخواب کاملاً تقسیم شده است. با دوام تر بودن ، چوب سخت اغلب ترجیح داده می شود ، اما بسیاری از تولید کنندگان تختخواب ارزان ترین و نرم ترین نسخه را از همه چوب های سخت انتخاب می کنند: صنوبر. این نوع خاص از چوب را می توان به راحتی توسط ماشین آلات دستکاری کرد و تولید آن ارزان است. برخی از تولیدکنندگان قطب را به عنوان چوب ثانویه مورد استفاده در ساخت مبلمان انتخاب می کنند ، زیرا در قسمتهای در معرض قطعه پنهان نمی شود.

دیگران استدلال می کنند که بلوط بهترین چوب برای قاب های تخت است ، زیرا دارای خواص بسیار شگفت انگیزی است. جدا از دوام کلی ، بلوط می تواند در برابر حملات مرطوب و حشرات مقاومت کند ، که تقریباً قوی ترین ترکیبی است که شما می توانید از استفاده از چوب در محیط داخلی استفاده کنید.

از آنجا که بیشتر قسمت تختخواب شما در معرض دید قرار ندارد ، ظاهر آنچنان مهم نیست ، اما دوام آن بسیار مهم است. با این حال ، برای قطعات در معرض ، مردم دوست دارند چوبی مانند افرا را انتخاب کنند. طرفداران چوب قهوه ای بیشتر مورد توجه گردو قرار می گیرند ، در حالی که افرادی که ترجیح می دهند رنگ های قهوه ای مایل به قرمز داشته باشند اغلب به دنبال گیلاس یا چوب ماهون می روند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید