تحقیقات نشان می دهد که نور آبی می تواند خواب شما را تحت تأثیر قرار دهد

روی خواب ، نور آبی تأثیر می گذارد ، تحقیق در مورد اینکه آیا نور آبی بر خواب ما تأثیر می گذارد یا نه

همیشه به ما گفته می شود که از استفاده از فناوری قبل از خواب خودداری کنیم. چه پیامکی باشد در حالی که در رختخواب هستید و چه به دنبال نتفلیکس باشید. اما با وجود این ، به نظر می رسد همه ما در ساعات اولیه به تایپ کردن ادامه می دهیم.

آیا این واقعاً می تواند بر خواب ما تأثیر بگذارد؟

به نظر می رسد تحقیقات نشان می دهد که نور آبی ، که توسط مانیتور کامپیوتر و تلویزیون پخش می شود ، می تواند بر خواب ما تأثیر بگذارد. تاریکی درون اتاق خواب ما در شب نشانه طبیعی بدن ماست که زمان خواب است. با این حال ، با افزایش استفاده از دستگاه های تلفن همراه در اواخر شب مبارزه می شود. صفحه نمایش اینگونه دستگاههای الکترونیکی طول موج کوتاه (نور آبی) را ایجاد می کند که چشم ما نسبت به آن بسیار حساس تر است. این صفحه های نمایشگر روشن هستند ، به خصوص هنگامی که چراغ ها خاموش هستند ، که می تواند باعث شود ما حتی پس از قرار دادن در شب برای خوابیدن تلاش کنیم.

البته ، چند مرحله مختلف وجود دارد که می توانید برای بهبود چرخه خواب خود انجام دهید. اولین مورد این است که بدیهی است از هرگونه وسیله الکترونیکی درست قبل از خواب خودداری کنید. این یک تمرین خوب است که استفاده از این موارد را حدود یک ساعت قبل از خواب متوقف کنید تا به خود فرصتی برای استراحت و آرامش دهید.

اگر فقط نور آبی روی خواب شما تأثیر نمی گذارد ، باید به دنبال این نکات دیگر نیز باشید. محیط اتاق خواب شما نقشی اساسی در توانایی خواب شما دارد. به عنوان مثال ، ممکن است بیش از حد گرم یا سرد باشد که باعث می شود آرامش شما دشوارتر شود. اگر سر و صدا مشکلی دارد ، گوش بند را امتحان کنید. اتاق شما نیز باید تا آنجا که ممکن است تاریک باشد ، اگر صبح های روشن باعث بیدار شدن شما می شود ، ماسک خواب یک مرحله عالی برای جلوگیری از این امر است.

سرانجام ، اگر عاشق یک قهوه آخر شب هستید ، این می تواند مسئله باشد. محتوای کافئین یک محرک است که می تواند بدن شما را فعال نگه دارد ، حتی اگر احساس می کنید می خواهید بخوابید. پرهیز از نوشیدنی هایی مانند این چون زمان خواب است می تواند کمک کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید