چطور برای اتاق خواب جدیدمان سرویس خواب انتخاب کنیم؟

چیدمان فضای داخلی هر خانه وابسته به سلیقه افراد آن محیط بوده از همین رو می‌توان گفت چیدمان امری سلیقه‌ای است. با توجه به پیشرفت صنعت مد در دکوراسیون داخلی برخی از ایده‌ها و نظرات مورد بررسی قرار داده شود. در این مطلب به بررسی نحوه چیدمان سرویس خواب در اتاق پرداخته‌ایم و به شما پیشنهاد می‌کنیم برای گرفتن ایده‌های جدید و تازه با ما تا انتها همراه باشید.

 

راهنما و آموزش چیدمان سرویس خواب در اتاق

سرویس خواب یکی از مهم‌ترین و اساسی‌ترین لوازم اتاق خواب بوده و به تازگی نیز یکی از کلیدی‌ترین لوازم برای چیدمان اتاق عروس خانم‌ها و کودک تازه متولد شده به شمار می‌رود. خرید و چیدمان آن بسته به سلیقه افراد متفاوت است. عده‌ای علاقمند به ست کردن لوازم خانه خود به سبک کلاسیک هستند از همین رو خرید سرویس خواب کلاسیک و یا سلطنتی بهترین گزینه برای این افراد به شمار می‌رود. عده‌ای دیگر علاقمند به سبک زندگی مدرن هستند که سرویس خواب‌های راحتی و مدرن به وفور در بازار یافت می‌شود. در این مقاله  در قالب راهنمای چیدمان سرویس خواب در اتاق خواب، به بررسی چیدمان و مکان مناسب تمام وسایل سرویس خواب اعم از تخت، پاتختی، میز آرایش و آینه و همچنین نورپردازی خواهیم پرداخت.

خرید و انتخاب بهترین نوع تختخواب در سرویس خواب با توجه به اینکه زیاد قابل مشاهده نیست، بسیار سخت به شمار می‌رود. در مورد چیدمان تخت در اتاق خواب، توصیه می‌شود با فاصله اندکی از دیوار صورت بگیرد. چیزی در حدود 3 الی 5 سانت مناسب است. تخت سرویس خواب جهیزیه عموما دو نفره است. اگر فضا به اندازه کافی در محیط باشد تخت اصولا در وسط قرار داده می‌شود. در کنارها نیز از پاتختی‌ها برای جلوه داده به تخت استفاده می‌شود. حال اگر فضا بزرگ و جادار نباشد، بهتر است تخت در کنار دیوار قرار داده شود و ترجیحا از یک پاتختی استفاده شود. همچنین بهتر است تخت نزدیک به پنجره و طاقچه قرار داده نشود. بهترین جا برای قرار دادن تخت با فاصله کم از دیوار صاف و هموار است.

 

چند نمونه از ایده های تزیین و چیدمان اتاق خواب

  1. انتخاب لوازم کوچک رنگی برای دکور اتاق خواب

برای طراحی دکوراسیون اتاق خواب بهتر است رنگ های سفید و روشن را به کار ببرید و رنگ های پررنگ را فقط به وسایل کوچکتر محدود کنید. می توانید از سمساری ها لوازم دست دوم و جالب خریداری کنید. یا اینکه با افزودن پتو و کوسن بر روی تخت آن را رنگی و زیباتر کنید.

  1. استفاده درست از فضای کوچک اتاق خواب

همانطور که می دانید اتاق خواب فقط مختص به خوابیدن است و باید مرتب بماند. به همین دلیل باید آن را به فضایی برای خوابیدن و آرامش تبدیل کنیم. بنابراین سعی کنید در اتاق خواب کار نکنید، یا اگر کار می کنید می توانید در گوشه اتاق خواب یک میز کار بگذارید تا از فضا نهایت استفاده را ببرید.

  1. بزرگ تر نشان دادن اتاق خواب با آینه قدی

قرار دادن آینه دراتاق خواب باعث بزرگتر شدن اتاق خواب می شود .از آنجایی که حتما در اتاق خواب آینه می گذارید، با یک آینه بزرگ و قدی می توانید هم کارتان را انجام دهید و هم فضا را بزرگ تر نشان دهید. می توانید آینه را به صورت عمودی در کنار تختخواب بگذارید.

  1. کم نگه داشتن بالش در اتاق خواب کوچک یک نفره

در اتاق خواب های بزرگ بالش های زیاد می تواند فضا را دنج نشان دهد. اما برعکس در اتاق خواب های کوچک تعداد زیاد بالش می تواند فضا را شلوغ و بهم ریخته نشان دهد. لازم نیست سه لایه بالش روی هم جمع کنید، یکی دو تا کوسن داشته باشد کافی است. می توانید یک بالش با روکش رنگی و پتوی سیاه داشته باشید.

  1. استفاده درست و به اندازه از دکورهای ریز

کوچک بودن اتاق خواب به معنای خالی بودن آن نیست. می توانید در کنار دیوارهای رنگی تزیینات به کار ببرید. با این تزئینات شخصیت خود را نشان می دهید. می توانید با یک تابلو در بالای تخت، کمد یا دراور یا آثار دستی اتاقی منحصر به فرد داشته باشید. اگر تخت تان تاج ندارد می توانید با خرید ابزار ارزان قیمت برای تخت تان تاج درست کنید. این کار می تواند به فضاهای کوچک شخصیت بخشیده و همچنین خلاقیت شما را نشان می دهد.

  1. ایده های خلاقانه برای چیدن وسایل

با سرچ کردن در اینترنت می توانید ایده های مختلف چیدمان را پیدا کنید و آن را در اتاق خوابتان اعمال کنید. یکی از این ایده ها نوآوری با وسایل ارزان قیمت و ساده در خانه است. مثلا می توانید با گذاشتن جعبه ها روی هم برای خودتان دکور درست کنید. در این صورت قفسه های مختلف خواهید داشت. می توانید از فضای خالی زیر تخت خواب هم استفاده کنید و وسایل خود را در آن جا قرار دهید.

این ها فقط چند نمونه از این ایده ها و ترفندها هستند که می توانند یک اتاق خواب کوچک را به فضای خاص تبدیل کنند. یادتان باشد که چیدمان اتاق خواب می تواند کاملا سلیقه ای باشد ؛ شما می توانید بسته به سلیقه ی شخصی خود اتاق خواب تان را تزیین کنید و به طور دلخواه چیدمان وسایلتان را داشته باشید ما در این مقاله فقط چند نمونه ی جزئی از ایده هایی که می تواند اتاق خواب را آیده آل و کند را به شما یادآوری کردیم امیدواریم از این مطالب برای ایده گرفتن از ترفند های زیبا سازی اتاق خوابتان استفاده کرده باشید.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید