راهنمای ارتفاع تخت

هنگام انتخاب یک تخت جدید باید به عوامل زیادی توجه کرد. با این حال، ارتفاع کلی آن چیزی است که اغلب نادیده گرفته می شود.

ارتفاع تخت اهمیت دارد، زیرا بر راحتی شما در داخل و خارج شدن از تخت تأثیر می گذارد. این امر به ویژه برای افراد مسن یا کسانی که مشکلات حرکتی دارند بسیار مهم است. ارتفاع تخت نیز می تواند بر ظاهر و سبک اتاق خواب شما تأثیر بگذارد. تخت های کم می توانند اتاق کوچک را بزرگتر نشان دهند. تخت های بلندتر ممکن است در اتاق خواب هایی با سقف های بلندتر بهتر عمل کنند.

ارتفاع تخت ایده آل چقدر است؟

ارتفاع تخت خواب ایده آل برای هر فرد متفاوت است زیرا به طور کلی باید با قد شما متناسب باشد.

برای تعیین ارتفاع تخت خواب ایده آل، باید بتوانید به راحتی روی لبه تشک بنشینید و هر دو پای خود را صاف روی زمین قرار دهید و زانوهای خود را در سطح باسن خود قرار دهید. اگر زانوهای شما بالای باسن است، تخت خیلی پایین است. اگر پاهای شما به زمین نمی رسد، تخت خیلی بلند است.

آیا ارتفاع تخت روی راحتی تاثیر می گذارد؟

در سال های اخیر، ارتفاع تخت به طور قابل توجهی افزایش یافته است. آنها در حال حاضر معمولاً از 25 تا 30 اینچ از کف تا بالای تشک متغیر هستند. این ممکن است مشکلاتی را برای افراد مسن و کسانی که مشکلات حرکتی دارند هنگام بیرون آمدن و خوابیدن ایجاد کند.

تخت خواب کم می تواند بلند شدن از رختخواب را سخت کند و فشار بیشتری به مفاصل و ماهیچه های شما وارد کند. در مقابل، یک تخت بالاتر ممکن است شما را مجبور کند که روی آن بپرید، که می تواند باعث آسیب شود. اما از تخت‌های بالاتر راحت‌تر پیاده می‌شوند، زیرا می‌توانید برای ایستادن از آن خارج شوید.

راحت داخل و خارج شدن از رختخواب نیز ممکن است تحت تأثیر نوع تشک باشد. تشکی با لبه نرم یا وقتی روی تخت می‌نشینید آویزان می‌شود، ممکن است داخل و خارج شدن از آن سخت‌تر باشد. اما تشکی با لبه سفت‌تر ممکن است راحت‌تر روی آن بلند شوید.

چه عوامل دیگری بر ارتفاع تخت تأثیر می گذارد؟

سن

ارتفاع تخت مناسب اغلب بر اساس سن فرد است. شاید برای افراد مسن‌تر مهم‌تر باشد که ارتفاع تخت را در محدوده ارتفاعی مشخص پیدا کنند. با تخت‌های بالاتر، ممکن است قدرتی در بازوها یا پاهای خود نداشته باشند تا آنها را روی تخت بلند کنند. به همین ترتیب، بیرون آمدن از تخت های پایین ممکن است دشوار باشد.

خطر افتادن از رختخواب با افراد مسن افزایش می یابد. تخت پایین تر می تواند به محدود کردن احتمال آسیب کمک کند.

ارتفاع تخت برای کودکان، به ویژه نوزادان، هنگام بیرون آمدن از تختخواب به اولین تخت خوابشان نیز مهم است. یک تخت پایین تر برای آنها راحت تر است و اگر از تخت بیرون بیفتند امن تر است. با افزایش سن، ممکن است تخت های دوطبقه را ترجیح دهند. از نرده های محافظ در دو طرف طبقه بالایی استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که فاصله کافی تا سقف وجود دارد تا به سرشان برخورد نکند.

ضخامت تشک

از آنجایی که بیشتر مردم تشک را جدا از پایه تخت می خرند، مهم است که ضخامت تشک را در نظر بگیرید زیرا این امر بر ارتفاع کلی تخت تأثیر می گذارد. بیشتر تشک ها حدود 10 تا 14 اینچ عمق دارند.

تشک ضخیم تر لزوماً به معنای کیفیت بهتر آن نیست. همه اینها به نوع پرکردن تشک و فرآیند ساخت آن بستگی دارد. به عنوان مثال، برخی از تشک ها ممکن است بیشتر در کارخانه فشرده شوند.

ضخامت تشک بر راحتی شما در داخل و خارج شدن از تخت تاثیر می گذارد. همچنین می تواند ظاهر کلی اتاق خواب را تحت تاثیر قرار دهد. به عنوان مثال، یک تخت کم ارتفاع با یک تشک ضخیم ممکن است تخته سر را پنهان کند. همچنین ممکن است نشستن و قرار دادن سر در مقابل تخته سر سخت تر باشد. همچنین، اگر تشک خیلی عمیق باشد، ممکن است پیدا کردن ملحفه های مناسب سخت تر باشد.

در نهایت، جابه‌جایی تشک عمیق‌تر به اتاقی که برای آن در نظر گرفته شده است، ممکن است سخت‌تر باشد، به خصوص اگر محدودیت‌های دسترسی مانند پله‌های باریک، خم‌های تنگ یا سقف‌های کم وجود داشته باشد.

انواع تخت

برای بسیاری از افراد، سبک تخت خواب مهمتر از این است که بتوانند راحت داخل و خارج شوند. ارتفاع تخت باید متناسب با اندازه اتاق باشد. تخت پایین تر با اتاق خواب مدرن سازگاری بیشتری دارد و می تواند اتاق کوچکی را جادارتر جلوه دهد. یک تخت کم ارتفاع با پاها یکی از بهترین راه ها برای رسیدن به این هدف است، زیرا توهم فضای بیشتر را ایجاد می کند. اما با تخت های پایین تر، ذخیره سازی زیر تخت ممکن است محدود باشد.

تخت های بلندتر ممکن است در اتاق خواب هایی با سقف های بلندتر بهتر عمل کنند، اما ممکن است در اتاق های کوچکتر بزرگ و حجیم به نظر برسند.

در برخی موارد، ارتفاع تخت ممکن است مورد توجه قرار نگیرد. به عنوان مثال، بسیاری از مجموعه های مبلمان اتاق خواب، انتخاب محدودی از تخت ها را در این محدوده ارائه می دهند. بنابراین اگر می‌خواهید تخت با مبلمان سازگار باشد، باید در مورد ارتفاع تخت به توافق برسید.

تخت خواب ها دارای سبک های مختلفی هستند. هر کدام در اندازه ها و ارتفاع های مختلف عرضه می شوند.

تخت های بزرگ

پایه دیوان قاب مستطیلی شکلی است که با مواد پوشیده شده است. آنها به عنوان بالای پلت فرم یا لبه فنری با یک واحد فنری که در بالای قاب نصب شده است در دسترس هستند.

هنگامی که با یک تشک جفت می شود، ارتفاع کلی یک ست دیوانه روی سکو از کف تا بالای تشک حدود 20 تا 22 اینچ است. برخی از تولیدکنندگان تخت، خدمات سفارشی ارائه می‌دهند، جایی که پایه تخت را می‌توان در ارتفاعی خاص، معمولاً در 6، 9 یا 12 اینچ تولید کرد.

دیوان های لبه فنر معمولاً بلندتر هستند تا واحد فنر را در اختیار داشته باشند. آنها معمولاً بین 25 تا 30 اینچ از کف تا بالای تشک فاصله دارند.

فریم های تخت

انواع مختلفی از فریم تخت وجود دارد ، از مدرن گرفته تا سنتی، چوبی تا فلزی، که هر کدام بسته به سبک خود ارتفاع متفاوتی دارند. 

قاب های تخت از نوع عثمانی که دارای فضای ذخیره سازی بالابر از انتها یا کناره هستند، معمولاً پایین تر از سطح زمین هستند. در مقابل، فریم‌های تخت آنتیک معمولاً از سطح زمین بالاتر هستند.

برخی از فریم های تخت نیز با ارتفاع قاب قابل تنظیم در دسترس هستند.

تخت های قابل تنظیم

تخت قابل تنظیم گزینه خوبی برای غلبه بر مشکلات ارتفاع تخت است، به خصوص برای افراد مسن یا کسانی که شرایط پزشکی دارند. سر و پای تخت را می‌توان به حالت‌های مختلف پایین آورد یا بالا برد. این می تواند به سرنشین کمک کند که بدون کمک از رختخواب داخل و خارج شود.

آیا می توانید ارتفاع تخت را افزایش دهید؟

راه های مختلفی وجود دارد که می توانید ارتفاع بیشتری به تخت خود اضافه کنید.

بلند کننده های تخت

بالابرهای تخت برای بلند کردن تخت تا ارتفاعی که بتوانید راحت داخل و خارج از تخت شوید ایده آل هستند. آنها در زیر پاها یا چرخ های تخت قرار می گیرند. آنها در مواد مختلف مانند پلاستیک، لاستیک، چوب و فلز در دسترس هستند.

آنها همچنین در رنگ های مختلف برای مطابقت با دکوراسیون اتاق شما هستند. بالابرهای تخت معمولاً قوی، پایدار و به راحتی جا می شوند. آنها در چندین ارتفاع وجود دارند و حتی می توان آنها را روی هم قرار داد تا ارتفاع بیشتری را فراهم کنند. برای اطمینان از تناسب بالابرهای تخت، دانستن اندازه های پاهای تخت یا چرخان ضروری است.

پایه تخت

پایه تخت، دیوان کم عمقی است که در داخل چارچوب سرویس خواب قرار می گیرد تا تشک را نگه دارد. این ارتفاع اضافی را فراهم می کند تا راحت تر وارد و بیرون از تخت شوید.

پایه تخت خوابی که به صورت یک رویه جامد یا لبه فنری موجود است، معمولاً بسته به نیاز شما می‌تواند در ارتفاع‌های مختلف ساخته شود. به خاطر داشته باشید که نسخه لبه فنری عمیق تر خواهد بود تا واحد فنری را در پایه قرار دهد.

تشک خیلی نرم

یک رویه تشک روی تشک قرار می گیرد تا یک لایه راحتی اضافی ایجاد کند. همچنین ممکن است ارتفاع بیشتری برای تخت شما ایجاد کند. ضخیم ترین رویه های تشک حدود 4 تا 5 اینچ عمق دارند.

رویه تشک شما با بند های گوشه ای کش دار یا یک دامن کش دار که مانند یک ملحفه روی گوشه های تشک کشیده می شود، می آید.

افکار نهایی

ارتفاع تخت ایده آل باید نسبت به فردی باشد که از تخت استفاده می کند. در حالت ایده‌آل، ایمن‌ترین و راحت‌ترین ارتفاع تخت، ارتفاعی است که بتوانید به راحتی از رختخواب داخل و خارج شوید.

اهمیت ارتفاع تخت بسته به طیف وسیعی از عوامل، که با افزایش سن تغییر می کند، متفاوت خواهد بود. برای بزرگسالان جوان تر، سبک ممکن است مهم تر باشد. اما با بالا رفتن سن و تحرک کمتر، نشستن و برخاستن راحت از رختخواب باید در اولویت باشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید