چیدمان مبلمان راحتی

مهم ترین مسئله ای که پس از خرید مبلمان راحتی پیش می آید نحوه چیدمان مبلمان راحتی است . برای هر کدام از مبلمان راحتی که وجود دارد نحوه ی چیدمان متفاوتی دارند و هر کدام از این مدل ها هم در تعداد نفرات متفاوتی به تولید می رسند. تعداد استاندارد برای سرویس مبلمان ، 7 نفره می باشد اما مبلمان 8 یا 9 نفره نیز وجود دارد که می توانید خریداری نمایید و یا می توانید به تعداد دلخواه سفارش دهید.همانطور که می دانید مبلمان راحتی از نظر ابعاد جمع و جور هستند و کمتر در آنها از چوب و تاج و کنده کاری استفاده می شود و وزن نسبت به بقیه سرویس ها کمتر است. چیدمان این نوع از مبلمان نیز آسان تر و متنوع تر از مبلمان دیگر است.

چیدمان مبل راحتی، بستگی به طراحی مبلمان و تعداد آنها دارد به طور مثال اگر مبلمان شما از نوع ال باشد آسان ترین گزینه را برای چیدمان مبل راحتی در اختیار دارید چرا که این سبک از مبلمان برای فضاهای کوچک و هم سالن های بزرگ به زیبایی چیده می شود و نیاز شما را برطرف می سازد.به طور مثال اگر فضای شما کوچک است مبلمان را در کنار دیوار ها قرار دهید تا کمترین فضا را اشغال کند اما اگر فضای سالن بزرگ است بهترین گزینه این است که مبلمان در وسط فضا قرار بگیرد که فاصله زیاد بین مبل ها، منظره ی بدی را ایجاد نکند.

چیدمان این مبلمان برای متراژهای متفاوت مناسب است و فرقی نمی‌کند خانه شما کوچک یا بزرگ باشد. در همه حالت‌ها اگر چیدمان مبلمان راحتی به درستی انجام شود، نتیجه کار زیبا خواهد بود. البته چند نکته در انتخاب و چیدمان مبلمان راحتی برای خانه‌های کوچک،سالن‌های مربع و مستطیل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

نحوه چیدمان در خانه‌های کوچک

نوع چیدمان مبل راحتی تاثیر بسیار زیادی در استفاده از فضاهای این محوطه محدود را خواهد داشت.مهم ترین نکته ای که باید در حین چیدمان در نظر داشته باشید این است که تعادل را در همه فضایی که در اختیار دارید باید حفظ کنید. یعنی تمام وسایل و مبلمان را در یک قسمت انبار نکنید و گوشه ای دیگر را کاملا خالی نگه دارید.

اگر  فضای خانه ی شما کوچک است بهترین گزینه برای چیدمان مبلمان ، مبلمان 7 نفره ی راحتی بهترین انتخاب است و بهتر است که به سراغ مبلمان 9 نفره نروید. برای چیدمان مبلمان هفت نفره راحتی اصولی وجود دارد که باید آنها را رعایت کنید و توجه به سبک دکوراسیون خانه و کمک از ذوق و سلیقه خودتان، چیدمان را زیبا‌تر می‌کند. چیدمان مبلمان راحتی در خانه‌هایی با متراژ کم، فضای خانه را شلوغ نمی‌کند از همین رو برای خانه های کوچک مناسب  هستند.ولی باید در نظر داشت که چیدمان مبلمان راحتی و هر نوع مبلمانی در متراژهای کوچک، معمولا حالت‌های محدودی دارد و فقط باید با توجه به سبک دکوراسیون و نقشه خانه، بهترین ایده را برای چیدمان اجرا کرد.

بهترین روش برای چیدمان مبلمان در فضاهای کوچک آپارتمان این است که بزرگترین مبل را معیار چیدمان قرار دهید یعنی با توجه به آن، بقیه مبل ها را بچینید. مبل ها را کاملا به دیوار نچسبانید و به اندازه کم هم که شده از دیوار فاصله داشته باشند و از قسمت هایی پشتی هم برای جا دادن بعضی وسایل مثل یک کشو، استفاده کنید.

 یا می توانید مبل بزرگتر را روبروی تلویزیون قرار داده و دو مبل تک دیگر را با زاویه کنار آن قرار دهید. تلویزیون به دیوار چسبیده و مبل ۳ نفره شما وسط اتاق تقریبا قرار دارد.

از تلوزیون هم می توانید به عنوان نقطه مرکزی خانه استفاده کنید و بقیه مبل ها را با مرکزیت تلویزیون و موقعیت شان نسبت به تلویزیون، بچینید. دقت کنید که فضایی برای رفت و آمد در بین آنها وجود داشته باشد. می توانید از یک مبل بزرگ بجای چندین مبل برای تمرکز بیشتر نگاه استفاده کنید

برای پذیرایی مربع چه نوع چیدمان مبلی پیشنهاد می شود؟

چیدمان مبل راحتی در پذیرایی مربع در مقایسه با سالن هایی که طول بیشتری در مقایسه با عرض دارند و به اصطلاح مستطیل شکل اند زیاد کار پیچیده ای نیست.  برای این نوع از فضا ها بهتر است از سه قطعه مبل استفاده کنید. مبل بزرگتر را در یک سمت اتاق و در کنارش از میز عسلی استفاده کنید. روبروی مبل بزرگتر هم می توانید دو یا سه تک مبل بگذارید و وسط این مجموعه هم از میزی باریک استفاده کنید.

برای سالن های مربع شکل می توانید از مدل های مینیمال، متعادل، فضای بزرگ و استفاده کنید. به طور کلی در فضای مربع شکل می توانید هم به شکل کاملا باز و با فاصله، مبل ها را بچینید و هم به شکل گرد و بسته با استفاده از میزهای عسلی مابین مبل ها قرار دهید.

مبل ال در فضای مربع شکل، می تواند جلوه زیبایی به فضا ببخشد و تناسب خوبی بین مبل ال و شکل مربع اتاق بوجود بیاورد . نحوه چیدمان مبلمان در خانه یکی از ترفندهای زیباسازی دکوراسیون است و باید در انجام آن دقت داشته باشید. در نحوه چیدمان مبلمان سلطنتی، کلاسیک و راحتی، مقداری تفاوت وجود دارد و نباید برای همه یک نسخه پیچید.

چیدمان در فضای مربع

چیدمان مبلمان 7 نفره راحتی بهترین حالت ایده آل را دارد و بهترین نتیجه را خواهد داد. در این نوع چیدمان، مبلمان باید به شکل کاملا مربع چیده شود در این نوع چیدمان، مبلمان باید به شکل کاملا مربع چیده بشوند. تنهای اصولی که باید رعایت کرد قرار دادن تلویزیون در قسمت کانونی خانه و قرار گرفتن میز جلو مبلی در مرکز مبلمان است، البته لزوماً میز جلو مبلی نباید دقیقا در نقطه مرکزی باشد و می‌تواند بنا به بزرگی و کوچکی فضا جابه‌جا شود.

چیدمان در فضای مستطیل

اگر خانه شما به شکل مستطیل است تا جایی که امکان دارد بهتر است از چیدمان خطی مبلمان راحتی خودداری کنید.چیدمان خطی ظاهری کاملا مصنوعی به خانه می دهد و حالت اداری به خانه می بخشد.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید