چیدمان مبلمان کلاسیک

چیدمان مبلمان کلاسیک

اتاق نشیمن مسکونی ترین اتاق کل خانه و اتاقی است که بیشترین زمان را در آن می گذرانیم مانند تماشای تلویزیون، خواندن کتاب، بازی کردن و غذا خوردن.

یکی از مشکلات مردم دانستن نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن است. اغلب مردم می خواهند مبل را به دیوار چسبانده و چند صندلی را کنار دیوار دیگر گذاشته و تمام. اما چیدمان اثاثیه چیزی است که کمی برنامه ریزی بیشتری می طلبد.

یکی از مهم ترین مواردی که در چیدمان مبلمان کلاسیک در اتاق نشیمن باید در نظر گرفت، فضای در دسترس است. یک مسیر مشخص ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک سر اتاق به انتهای دیگر راه بروند.

یک اتاق نشیمن با دکوراسیون زیبا هم شما را به داخل می کشاند و هم شما را مجبور به ماندن می کند. بنابراین، اتاق نشیمن از اهمیت بی‌نظیری در خانه برخوردار است و جای تعجب نیست که در مرحله طراحی بیشترین توجه را به خود جلب کند.

هنگامی که تصمیم می گیرید طراحی اتاق نشیمن را شروع کنید، باید توجه داشته باشید که این طراحی تنها به یک بخش از فضای خانه شما مربوط نمی شود، بلکه برجسته ترین نما از خانه شما نیز می باشد. خانه شما مکانی است برای اوقات فراغت خانوادگی شما، پس به نکات زیر دقت نمایید.

6 نکته ای که هنگام طراحی یک اتاق نشیمن کلاسیک عالی باید در نظر بگیرید

1. طراحی اتاق نشیمن

سعی کنید برنامه ریزی را از جزئیات شروع نکنید. بسیاری از مردم عاشق عناصر مکمل مانند کوسن ها، لامپ ها، نقاشی ها یا مواردی از این قبیل می شوند که تصمیم می گیرند با استفاده از این ویژگی ها به عنوان معیاری برای انتخاب سبک، اتاق نشیمن عالی را بسازند.

محل قرارگیری تک المان ها یکی از مهم ترین عوامل است زیرا این ها نقاط کانونی را ایجاد می کنند، بنابراین کافی نیست مبل را کنار دیوار قرار دهید یا دو صندلی و یک میز زیر پنجره بگذارید.

در یک اتاق نشیمن کلاسیک یا مدرن، هرگز قدرت یک نقطه کانونی را دست کم نگیرید. نقطه کانونی شما هر چه باشد، تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. شما باید تا آنجا که ممکن است مبلمان را در اطراف آن نقطه بچینید.

نقطه کانونی اتاق شما جایی است که وقتی افراد برای اولین بار وارد اتاق شما می شوند، چشمان آن ها به آن نقطه می افتد. اگر نقطه کانونی طبیعی مانند یک شومینه یا مانیتور بزرگ ندارید، در فضای اتاق نشیمن خود، یک کانون با یک آینه بزرگ، یک پیانو یا آثار هنری بسیار بزرگ ایجاد کنید.

دومین چیزی که باید در نظر داشته باشید این است که نسبت مبلمان با نسبت اتاق هماهنگ باشد. مهم است که مبلمانی را که نیاز دارید بررسی کنید و در مورد اینکه آیا برای فضا مناسب است یا خیر صادق باشید.

به طور کلی این ها عواملی هستند که باید در نظر بگیریم :

هرگز نقطه کانونی را دست کم نگیرید

مناطق گفتگو ایجاد کنید

فضای اتاق را در نظر بگیرید

از فرش با اندازه مناسب استفاده کنید

2. مبلمان

نکته مهم این است که مبلمان کلاسیک می تواند یک فضای گفتگوی راحت و قوی ایجاد کند. با این دکور، افراد باید بتوانند به راحتی با یکدیگر صحبت کنند، بدون اینکه گردن خود را بیش از حد بچرخانند یا فریاد بزنند.

به همین دلیل مبل یک عنصر خاص در اتاق نشیمن است که می تواند به عنوان پایه ای برای تمام وسایل دیگر عمل کند. مبل و صندلی اغلب مواردی هستند که قیمت بالایی دارند، بنابراین مهم است که متناسب با فضا باشند. مهم ترین کاری که باید انجام دهید این است که قبل از خرید هر یک از این قطعات، فضا را اندازه بگیرید. سعی کنید مبل و صندلی ها را در چند نقطه مختلف قرار دهید و ببینید چه چیزی از نظر بصری و از نظر فضای خالی برای تطبیق جریان ترافیک بهتر عمل می کند.

وقتی تصمیم گرفتید طراحی اتاق نشیمن خود را شروع کنید، بلافاصله به نقش مرکزی مبل خود فکر کنید. به این فکر کنید که چگونه بقیه وسایل را با هم ترکیب می کنید و بالعکس. بدیهی است که راحتی را نادیده نگیرید.

3. روشنایی

برای مطالعه، تماشای تلویزیون و مهمانی ها باید روشنایی وجود داشته باشد. از لامپ تکی بالای سر خودداری کنید. نورپردازی مناسب اتاق نشیمن می تواند چالش برانگیز باشد، اما همچنین می تواند کل ظاهر را جمع کند.

ترفندی برای ایجاد احساس سبکی و مطبوع در اتاق این است که اجازه دهید نور طبیعی در اطراف اتاق با آینه هایی که روبروی پنجره ها قرار گرفته اند بتابد و از طرح رنگی ساده با رنگ های خنثی و ساده به جای پارچه های طرح دار استفاده کنید.

بنابراین در مرحله طراحی، باید به این فکر کنید که چه منبع نوری برای اتاق ها مناسب است. بزرگ و مرکزی یا کوچک و پراکنده در مناطق از پیش تعریف شده. این موضوع به نیازهای زیبایی شناختی شما بستگی دارد، بر اساس اینکه چگونه می خواهید کل مبلمان را چیدمان کنید و روشن ترین مکان را مشخص کنید یا اینکه چگونه می توانید زیبایی اتاق نشیمن را از طریق نور طبیعی و مصنوعی افزایش دهید.

در نهایت، مطمئن شوید که هر صندلی به نور و میز دسترسی دارد. پس از آن هر فرد می تواند به راحتی مطالعه کند و اوقات خود را بگذراند.

4. فرش

فرش یک موهبت ترکیبی برای طراح است. می توان از آن برای زیبایی یک قسمت از اتاق استفاده کرد، اما در صورت استفاده اشتباه می تواند کل فضا را نیز خراب کند.

فرش ها می توانند در اتاق نشیمن تسلط داشته باشند و در صورت انتخاب در اندازه مناسب و ترکیب با بقیه وسایل جلوه های متفاوتی را به شما دهند. برای مثال قرار گرفتن فرش در زیر میز ناهار خوری و صندلی ها برای برجسته کردن قسمت غذا خوردن در مقایسه با بقیه قسمت ها.

همچنین مطمئن شوید که تمام قطعات مبلمان کلاسیک یا مدرن روی فرش قرار می گیرند. در حالت ایده‌آل، هر چهار پایه اصلی باید روی آن باشد، اما اگر این امکان وجود ندارد، مطمئن شوید که حداقل پایه‌های جلویی روی فرش قرار می‌گیرد. اما تمام پایه های قطعات کوچکتر باید تا حد امکان روی فرش باشد.

5. لوازم جانبی و هنر

اگر اهل کتاب هستید، می‌توانید یک قفسه‌ی دیواری انتخاب کنید یا هر سانتی‌متر از دیوار را با یک اثر هنری بپوشانید.

لوازم جانبی، اشیاء هنری و اثاثیه عناصری هستند که متمایز و الهام بخش هستند. با توجه به اینکه اتاق نشیمن مسکونی ترین قسمت خانه است، همچنین ارزش این را دارد که این جنبه های ظاهراً متضاد را تعریف کنید تا فضایی که ایجاد می کنید، حتی بیشتر از بقیه امکان ها، در آن قسمت از خانه باشید و در راحتی کامل باشید. 

پس میتوانید لوازم جانبی چشمگیر را به اتاق خود اضافه کنید اما از استفاده بیش از حد از این لوازم خودداری کنید. به یاد داشته باشید لوازم جانبی کوچک تر ظاهر بهتری دارند.

6. هر شیئی هدفی دارد

آخرین جنبه ای که باید قبل از شروع طراحی اتاق نشیمن عالی به آن توجه کنید، به عملکرد هر عنصر درون آن مربوط می شود. قانون طلایی در این است که هر آیتم یک هدف و بنابراین یک مکان دارد. سپس راه حل بهتر استفاده از جزئیات معماری و همچنین مبلمان برای ترسیم یک فضا است. تقسیم‌کننده‌های اتاق، ستون‌ها و ارتفاع‌های کف همگی می‌توانند برای تعریف یک اتاق مفید باشند.

با این وجود، فقط نظم یا بی نظمی مهم نیست، بلکه به ماهیت اشیاء موجود در اتاق نشیمن شما و بنابراین ارزش عملکردی، زیبایی شناختی و احساسی آن ها مربوط می شود.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید