ترفند بدون شکست برای چیدمان مبلمان در هر اتاق

چیدمان مبلمان می تواند یک تصمیم طراحی دلهره آور باشد، اما چیدمان برای راحتی و عملکرد اتاق بسیار مهم است. این سناریوهای رایج اصول چیدمان مبلمان را به شما آموزش می دهند تا بتوانید هر فضا را به حداکثر برسانید. با این ترفندها نحوه چیدمان مبلمان در اتاق نشیمن، اتاق خواب، ناهارخوری و موارد دیگر را بیاموزید.

فرقی نمی‌کند اتاق‌های شما بزرگ یا کوچک باشند، داشتن چیدمان مناسب مبلمان آن‌ها را لذت‌بخش‌تر می‌کند. نمونه‌های چیدمان، به‌علاوه ترفندهای اتاق نشیمن، اتاق‌های خانوادگی، اتاق‌خواب‌ها و اتاق‌های غذاخوری را بررسی کنید. دانستن نحوه چیدمان مبلمان می تواند به شما کمک کند تا در مورد نحوه استفاده از یک اتاق پیمایش کنید.

چیدمان مبلمان با نقطه کانونی

اگر مطمئن نیستید که چگونه مبلمان را در اتاق نشیمن بچینید، صندلی‌ها را طوری تنظیم کنید که از هر منظره‌ای که اتاق شما ارائه می‌دهد، چه تلویزیون یا یک پنجره‌ها استفاده کند. برای ایجاد نقطه کانونی خود، یک اثر هنری بزرگ را به دیوار آویزان کنید یا تصویری از اشیاء مورد علاقه خود را روی یک کنسول یا قفسه کتاب ایجاد کنید. اگر نمی توانید بین چیدمان مبلمان دور شومینه یا تلویزیون تصمیم بگیرید، هر دو را انتخاب کنید و تلویزیون را بالای شومینه نصب کنید.

چیدمان متقارن مبلمان اتاق نشیمن

هنگام چیدمان مبلمان اتاق نشیمن، مطمئن شوید که فضایی را برای ترافیک و یک نقطه افت ورودی بگذارید. برای چیدمان متقارن، قطعات کلید نشیمنگاه را در نزدیکی شومینه قرار دهید و آنها را رو به روی هم بچینید. از میزهای انتهایی به عنوان فضاهای فرود در دو سر مبل استفاده کنید. برای متعادل کردن وزن بصری مبل و به حداکثر رساندن صندلی، صندلی ها را جفت کنید. چیدمان مبلمان اتاق نشیمن فضای زیادی را برای بازدید از مهمانان فراهم می کند، اما وقتی فقط شما و خانواده تان هستید، همچنان احساس راحتی می کند.

چیدمان مبلمان شناور

اگر دیوارهای آزاد و شومینه ای در مرکز ندارید، در مرکز اتاق بنشینید. صندلی ها و مبل را به سمت یکدیگر قرار دهید تا گفتگو را تشویق کنید. گروه بندی مبلمان را با یک فرش و یک میز بزرگ قهوه لنگر کنید. فضا را با صندلی و کابینت های اضافی برای ذخیره سازی، که در اطراف محیط اتاق قرار گرفته اند، قاب کنید. چیدمان مبلمان در اطراف شومینه، به خصوص در فصل زمستان، فضای اتاق نشیمن شما را جذاب و دنج می کند.

چیدمان مبلمان اتاق نشیمن برای گفتگو

چیدمان مبلمانی که مکالمه را تشویق می‌کند، برای اتاق‌هایی ایده‌آل است که در آن اغلب با دوستان و خانواده سرگرم می‌شوید یا استراحت می‌کنید. برای چت رو در رو، صندلی ها را با فاصله بیش از 8 فوت از هم قرار دهید. در یک اتاق نشیمن بزرگ، از مبلمان برای ایجاد جزایر راحت استفاده کنید. با دو مبل در مرکز یک اتاق روبرو شوید و گروهی از صندلی ها و میزهای کناری را در یک انتها قرار دهید تا یک فضای گفتگوی جداگانه ایجاد کنید.

چیدمان مبلمان برای اتاق نشیمن های کوچک

از یک اتاق نشیمن کوچک با چیدمان مبلمانی که متناسب با طراحی فضای شما و نیازهای شماست نهایت استفاده را ببرید. از این نکات برای موفقیت در چیدمان مبلمان استفاده کنید.

ابعاد چیدمان مبلمان اتاق نشیمن

یکی از رازهای یادگیری نحوه چیدمان مبلمان این است که مطمئن شوید فضای کافی بین قطعات باقی می گذارید. فاصله 30 اینچی بین مبلمانی که برای راه رفتن به آن نیاز دارید، بگذارید و 14 تا 18 اینچ بین میز قهوه‌خوری و مبل قرار دهید تا نوشیدنی‌ها در فاصله‌ای نزدیک باشند. این قانون هنوز هم هنگام برنامه ریزی چیدمان مبلمان اتاق نشیمن بزرگ اعمال می شود ، زیرا اگر یک قطعه مبلمان خیلی دور باشد، ممکن است به نظر برسد که بدون هدف در اتاق شناور است.

ایده های چیدمان مبلمان برای میزهای تاکیدی

کلید چیدمان خوب مبلمان در جزئیاتی مانند میزهای کناری و میز قهوه است. هنگام انتخاب میز قهوه مناسب، اندازه اتاق و چیدمان مبلمان خود را در نظر بگیرید . از میزهای پایه گرد به عنوان میز کناری بین صندلی و مبل استفاده کنید. انحنای میزهای گرد باعث می شود تا در اطراف آن ها راحت تر حرکت کنید. وقتی فضا تنگ است، از میزهای تودرتو برای استفاده انعطاف پذیر در صورت نیاز استفاده کنید.

نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن در اطراف نور

اتاق نشیمن انتزاعی به سبک التقاطی

یک عامل کلیدی در حال و هوای کلی اتاق شما، نور نقش مهمی در برنامه ریزی نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن دارد. پنجره ها نور طبیعی کافی را وارد می کنند، در حالی که لوسترها، دیوارکوب ها و لامپ ها اتاق را در شب روشن نگه می دارند. مبلمان اتاق نشیمن را در نزدیکی منابع نور بچینید تا روشنایی کافی برای مطالعه، مکالمه و موارد دیگر داشته باشید. با نصب پریزهای برق در کف برای سرویس چیدمان مبلمان شناور، روشنایی را بهبود بخشید .

ایده های چیدمان مبلمان برای اتاق های نامنظم

در یک اتاق نامنظم با یک خط ترافیک گسترده، استفاده از محیط اتاق را برای میز کامپیوتر و کنسول ذخیره سازی در نظر بگیرید. صندلی هایی با چرخ انتخاب کنید تا جابجایی آنها آسان باشد. مبلمان را شناور کنید تا روی شومینه و تلویزیون تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که مبلمان اتاق نشیمن هم در نزدیکی شومینه و هم در نزدیکی تلویزیون چیده شده است.

شومینه سفید اتاق نشیمن خنثی

هنگام تصمیم گیری در مورد نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن با تلویزیون ، راحتی و دسترسی را در اولویت قرار دهید. تلویزیون را طوری قرار دهید که صفحه به دور از نور خورشید باشد. فاصله دید برای یک تلویزیون استاندارد 8 تا 12 فوت است و بهترین زاویه دید بیش از 30 درجه نیست. برای جریان ترافیک، مسیرهایی را ایجاد کنید که در پشت بینندگان جریان داشته باشند نه بین آنها و صفحه نمایش.

تخت فلزی اتاق خواب

هنگام برنامه ریزی چیدمان مبلمان برای اتاق خواب، اندازه تخت خود را در نظر بگیرید. حداقل 2 فوت در هر طرف بگذارید تا فضایی برای چیدن تخت وجود داشته باشد. از قرار دادن تخت در فاصله 3 فوتی درب خودداری کنید. در غیر این صورت، تخت تبدیل به سد معبر می شود.

بالش های پرتره پروانه اتاق خواب

اگر به وسایل نگهداری زیادی نیاز ندارید، می توانید هنگام چیدمان اتاق خواب کوچک از تخت بزرگتر استفاده کنید. فراتر از محل قرارگیری تخت، باید وزن بصری تخته سر خود را نیز در نظر بگیرید. اگر تخت برای اتاق کمی بزرگ است، یک تخته سر از نظر بصری سبک تر انتخاب کنید، مانند تخته ای که دارای طومار فلزی است. یک تخته سر جامد فضای بصری بیشتری مصرف می کند و تخت های بلندتر و سنگین تر در اتاق خواب های بزرگتر یا اتاق خواب هایی با سقف های بلند بهترین کار را دارند.

روتختی آبی فرش خز اتاق خواب

برای چیدمان یک اتاق خواب کوچک با مبلمان بزرگ، باید کمی به اشتراک بگذارید. برای داشتن فضایی دنج بیشتر، یک نیمکت در پای تخت یا یک صندلی راحتی در مقیاس کوچک در گوشه ای برای نشستن در اتاق خواب قرار دهید. قرار دادن یک صندلی در کنار میز کنار تخت را در نظر بگیرید که می تواند بین صندلی و تخت مشترک باشد. اگر در کنار پاتختی فضایی وجود ندارد، صندلی را با یک چهارپایه باغچه کوچک ست کنید، که بدون اشغال فضای زیادی به عنوان یک میز کوچک عمل می کند.

تصویر چیدمان اتاق خواب اصلی

هنگام چیدمان مبلمان اتاق خواب در فضایی طولانی و باریک، تخت را به سمت پنجره قرار دهید تا از منظره حداکثر استفاده را ببرید. یک میز یا میز آرایش، صندلی و آینه روبروی درب قرار دهید. یک نیمکت یا یک جفت چهارپایه در انتهای تخت برای نشستن قرار دهید. تختخواب را با پاتختی ها بپوشانید یا تخت را در یک واحد ذخیره سازی داخلی که شامل دو برج کابینت و یک کابینت است که روی سر تخت برای ایجاد یک طاقچه پل می شود، قرار دهید.

ایده های چیدمان مبلمان اتاق خواب مربعی

چیدمان متقارن اتاق خواب

نحوه چیدمان مبلمان اتاق خواب را برای استفاده حداکثری از فضای شخصی خود تعیین کنید. در یک اتاق خواب مربع، تخت را به عنوان نقطه کانونی تعیین کنید تا اتاق احساس کند زمین دارد. فضای ذخیره سازی را با یک زره پوش مستقل به سمت دیوار بکشید. کمدهای متناسب با مقیاس کوچک را جفت کنید تا به عنوان میز خواب استفاده کنید. تخت را روی یک فرش بزرگ که حداقل 2 فوت در دو طرف و در پای تخت امتداد دارد قرار دهید.

ایده های خلاقانه چیدمان مبلمان اتاق خواب

رنگ های بنفش طلایی اتاق خواب

اگر به شما کمک می کند فضا را به حداکثر برسانید، از قرار دادن تختخواب خود در یک مکان کمی غیرعادی، مانند جلوی پنجره، نترسید. هر فضا کمی متفاوت است، بنابراین مهم است که با چیدمان مبلمان اتاق خواب بازی کنید تا زمانی که چیدمان بهینه را پیدا کنید. در این اتاق خواب کوچک، به جای یک نیمکت بزرگ، دو چهارپایه در پای تخت می‌نشینند که فضای زیادی را در جریان ترافیک اشغال می‌کند.

اتاق خواب سیاه سفید

در یک اتاق خواب کوچک، از مبلمان کمتری در مقیاس کمی بزرگتر استفاده کنید تا فضای کف را به حداکثر برسانید. قطعات بلندی را انتخاب کنید، مانند یک زره پوش، که به حجم کمتری اضافه می کند. چیدمان مبلمان اتاق خواب کوچک باید ابتدا با در نظر گرفتن موارد ضروری برنامه ریزی شود و سپس وسایل اضافی مانند نیمکت یا میز را به دلخواه خود اضافه کنید.

اتاق غذاخوری با میز چوبی

برای تعیین چیدمان مبلمان ایده آل، نحوه استفاده از اتاق ناهارخوری خود را در نظر بگیرید، مثلاً برای وعده های غذایی به سبک خانواده یا سرو بوفه. مبلمانی را انتخاب کنید که نیازهای شما را برآورده کند و مبلمان را در چیدمان مناسب اتاق قرار دهید. به عنوان مثال، اگر شما سرو به سبک بوفه را ترجیح می دهید، چیدمان مبلمان اتاق غذاخوری با فضای پیاده روی زیاد در بین صندلی ها و میز بوفه ضروری

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید