10 قانون ساده دکوراسیون برای چیدمان مبلمان

چیدمان مبلمان می تواند یک کار دلهره آور باشد. هنگامی که با یک اتاق خالی روبرو می شوید، پر کردن آن به گونه ای که هم کاربردی و هم از نظر زیبایی شناسی دلپذیر باشد، می تواند کاری طاقت فرسا به نظر برسد. اما در طول سال ها، طراحان داخلی تعدادی از اصول ساده و کاربردی را تشخیص داده اند که کارآمد هستند. فقط این قوانین عقل سلیم را دنبال کنید و متوجه خواهید شد که چیدمان مبلمان به هر حال چندان ترسناک نیست.

یک نقطه کانونی را انتخاب کنید

هرگز قدرت یک نقطه کانونی در یک اتاق را دست کم نگیرید. گاهی اوقات آنها به طور طبیعی ظاهر می شوند، مانند اگر شما یک پنجره برجسته یا یک شومینه داخلی دارید، در حالی که ممکن است لازم باشد خودتان آنها را بسازید، مانند پایه های تلویزیون و تلویزیون. هر نقطه کانونی که انتخاب می کنید ، تصمیم بگیرید و به آن پایبند باشید. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است مبلمان را در اطراف آن بچینید.

تلویزیون به عنوان نقطه کانونی در اتاق نشیمن

مبلمان را به دیوار فشار ندهید

اندازه‌گیری اتاق تعیین می‌کند که چقدر می‌توانید مبلمان خود را از دیوارها دور کنید، اما حتی در یک فضای کوچک، می‌خواهید با فاصله چند سانتی‌متری بین قسمت‌های پشتی مبلمان و قسمت‌های کوچک، فضای کمی برای تنفس ایجاد کنید. دیوارها. علیرغم باور عمومی، این فضای کمی در واقع می تواند اتاق ها را بزرگتر کند. البته اگر فضای بزرگتری دارید، می توانید مبلمان را طوری بچینید که قسمت های گفتگو در وسط اتاق ایجاد شود و چند فوت بین دیوارها و مبلمان باقی بماند.

ایجاد مناطق گفتگو

مردم به طور طبیعی باید بتوانند بدون نیاز به جرثقیل کردن گردن یا فریاد زدن در اتاق با یکدیگر صحبت کنند. مبل‌ها و صندلی‌ها را طوری قرار دهید که روبه‌روی یکدیگر قرار بگیرند (الزاماً مستقیماً روی هم نیستند، بلکه نزدیک هستند)، و به‌قدری نزدیک باشند که افراد بتوانند بدون بلند کردن صدایشان صحبت کنند. اگر اتاق خیلی بزرگ است، چندین ناحیه مکالمه ایجاد کنید.

هنگام چیدمان مبلمان تعادل را پیدا کنید

تعادل همیشه در دکوراسیون مهم است و هرگز بیشتر از چیدمان مبلمان و سایر وسایل در اتاق نشیمن شما مهم نیست. هم اندازه و هم محل قرارگیری قطعات مختلف را در نظر بگیرید، مطمئن شوید که تمام قطعات بزرگ یا کوچک را در یک قسمت یا در یک طرف اتاق قرار ندهید، که می تواند باعث شود فضا کج و ناخوشایند شود. همچنین مطمئن شوید که در شکل‌ها تنوع وجود دارد - برای مثال، اگر صندلی‌هایی با خط مستقیم دارید، میز قهوه‌خوری گرد را در نظر بگیرید .

جریان ترافیک را در نظر بگیرید

یکی از مهم ترین مواردی که در چیدمان مبلمان در هر اتاق باید در نظر گرفت، جریان ترافیک است. افراد برای عبور از اتاق نباید از روی مبلمان یا یکدیگر زمین بخورند. اطمینان حاصل کنید که بین میز قهوه و مبل و بین صندلی ها چند فوت (چند اینچ بدهید یا بگیرید). یک مسیر روشن ایجاد کنید تا افراد بتوانند بدون مشکل از یک سر اتاق به انتهای دیگر راه بروند.

از فرش های با اندازه مناسب استفاده کنید

فرش‌های سطحی زیر مبلمان هستند. همه مبلمان، اگر بتوانید آن را مدیریت کنید. قرار دادن برخی از کفپوش ها در اطراف لبه های اتاق خوب است، اما هنگام استفاده از یک فرش ، مطمئن شوید که به اندازه کافی بزرگ است که تمام مبلمان موجود در یک چیدمان نشیمنگاه بتوانند روی آن قرار گیرند. حداقل می خواهید پایه های جلوی قطعات بزرگ روی فرش بنشینند (در صورت لزوم، پشت می تواند روی زمین باشد).

یک میز قهوه بزرگ بگیرید

وقتی صحبت از میزهای قهوه به میان می آید ، بیشتر اوقات، بزرگتر بهتر است. یک میز قهوه خوری بزرگ در وسط یک قسمت نشیمن هم از نظر زیبایی و هم از نظر عملکرد عالی است. این به عنوان یک لنگر برای اتاق عمل می کند و فضای زیادی را برای افراد ایجاد می کند تا نوشیدنی ها را کنار بگذارند یا لوازم جانبی مورد علاقه شما را به نمایش بگذارند. یک میز بزرگ نیز دسترسی راحت تری را از صندلی های اطراف آن فراهم می کند. با این حال، مطمئن شوید که فضای کافی بین صندلی و میز قهوه برای عبور افراد (حدود 18 اینچ) بگذارید. و اگر نمی‌توانید یک میز قهوه‌خوری بزرگ مناسب پیدا کنید، دو میز کوچکتر یا جایگزین میز قهوه‌خوری دیگر می‌تواند جایگزین خوبی باشد.

میزها را به اندازه بازو قرار دهید

هر صندلی باید به راحتی به میز کناری یا میز قهوه دسترسی داشته باشد. از طرح‌بندی‌هایی که افراد را مجبور می‌کند از صندلی‌های خود حرکت کنند تا نوشیدنی‌ها را بچینند یا بازیابی کنند، خودداری کنید. وقتی صحبت از ارتفاع میز می شود:

میزهای کناری یا انتهایی باید تقریباً به همان ارتفاع بازوهای صندلی نزدیک باشند (اگر این امکان وجود ندارد، بهتر است پایین تر باشد).

برای میزهای قهوه خوری، ارتفاع باید با ارتفاع صندلی/صندلی مبل یا کمتر باشد.

بگذار نور وجود داشته باشد

نور یکی از مهم ترین عناصر هر اتاق است و اغلب اوقات از آن غفلت می شود. همیشه از ترکیبی از نورهای سقفی، لامپ های کف، و چراغ های رومیزی (و در صورت امکان، دیوارکوب ها) استفاده کنید. یک لامپ کف در انتهای مبل یا پشت یک صندلی تاکیدی عالی به نظر می رسد. چراغ های رومیزی روی میزهای کناری، قفسه ها و حتی مانتل ها زیبا به نظر می رسند. نورپردازی باید در سطوح مختلف قرار گیرد تا به درستی متعادل شود، بنابراین از وسایل متنوع در سراسر اتاق خود استفاده کنید.

از آثار هنری با اندازه مناسب استفاده کنید

چیزهایی که به دیوار آویزان شده‌اند - چه آثار هنری ، آینه‌ها یا اشیاء مجسمه‌سازی - باید به صورت استراتژیک و متناسب با مبلمان قرار گیرند. به عنوان مثال، یک عکس کوچک را در پشت مبل خود آویزان نکنید. در عوض، از یک قطعه بزرگ که تقریباً دو سوم طول مبل است استفاده کنید، یا از یک گروه بندی قطعات استفاده کنید. اگر کاملا مصمم به استفاده از یک اثر هنری خاص هستید که خیلی کوچک است، آن را در یک قاب بزرگتر با یک مات بزرگ در اطراف آن قرار دهید تا زمانی که در نزدیکی یک مبلمان بزرگ قرار می‌گیرید بتواند خودش را حفظ کند.

همه اش را بگذار کنار هم

وقتی نوبت به چیدمان مبلمان و لوازم جانبی می رسد، اگر برنامه شما شامل خرید قطعات جدید است ، بهتر است از قبل برنامه ریزی کنید . برای ترسیم پلان طبقه مورد نظر خود از یک نقشه کش آنلاین یا کاغذ گراف قدیمی استفاده کنید. این تنها راه مطمئن برای دانستن اینکه آیا همه چیز مطابق میل شما خواهد بود یا خیر است.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید