اشتباه رایج در چیدمان مبلمان که می تواند فضای شما را خراب کند

اگر مبلمان شما به درستی چیده نشده باشد، حتی زیباترین اتاق ها نیز ممکن است کوتاه بیایند. برای ایجاد یک چیدمان موفق، مطمئن شوید که از این اشتباهات رایج در چیدمان مبلمان که می‌تواند فضای شما را نامتعادل، شلوغ یا غیرجذاب کند، اجتناب کنید. و اگر راه‌اندازی فعلی شما دارای یکی از این پاس‌های تقلبی باشد، با ترفندهای چیدمان مبلمان ما به راحتی می‌توان آن را اصلاح کرد.

اشتباه: مبلمان خارج از مقیاس

ابعاد مبلمان شما باید با اندازه اتاق شما مرتبط باشد. یک سکشنال بزرگ به راحتی می تواند فضای زندگی کوچک را تحت الشعاع قرار دهد . در عین حال، یک صندلی عاشقانه لاغر ممکن است در اتاقی با سقف‌های طاق‌دار سر به فلک کشیده کوچک به نظر برسد. اندازه مبلمان را بسته به محدودیت‌های اتاقتان کم یا زیاد کنید تا از ظاهری متناسب اطمینان حاصل کنید.

اشتباه: استفاده بیش از حد از مبلمان

هنگام چیدمان مبلمان، به خصوص در فضاهای کوچک ، کمتر است . تلاش برای قرار دادن وسایل زیاد می تواند به سرعت یک اتاق نشیمن کوچک را تحت تأثیر قرار دهد و باعث شلوغی و آشفتگی آن شود. در عوض، تعداد انگشت شماری از قطعات با کیفیت و کم مشخصات را انتخاب کنید تا در حالی که فضای باز زیادی بین اقلام باقی می‌ماند، منطقه را پر کنید.

اشتباه: عدم تنظیم قد

هنگام چیدمان مبلمان اتاق نشیمن ، به خاطر داشته باشید که اندازه های میز برجسته باید با ارتفاع مبل شما مطابقت داشته باشد. مثلاً میزهای قهوه خوری باید تقریباً هم سطح بالای کوسن های کاناپه باشند. برای میزهای انتهایی، ارتفاع ایده آل را روی بازوهای مبل قرار دهید تا دسترسی به وسایل آسان باشد. این به شما کمک می کند تا یک چیدمان مبلمان متعادل و راحت برای استفاده روزمره ایجاد کنید.

اشتباه: چشم پوشی از مبلمان کوچکتر

لازم نیست که مبلمان برای انجام یک هدف بزرگ باشند. قطعات بزرگ می توانند به سرعت از یک فضا سبقت بگیرند، بنابراین از میزهای کوچکتر، میزهای کنسول باریکتر و میزهای انتهایی کوچک به عنوان رقیب اتاق خود غافل نشوید . یک مبل حجیم اغلب می تواند تنها در یک مکان از یک اتاق قرار گیرد، اما یک نسخه کوچکتر می تواند به اندازه کافی انعطاف پذیر باشد تا در مکان های مختلف قرار بگیرد، بنابراین هنگام برنامه ریزی چیدمان مبلمان خود انعطاف پذیری خواهید داشت.

اشتباه: قرار دادن فرش ضعیف

بسیاری از افراد هنگام انتخاب فرش مناسب برای اتاق نشیمن یا اتاق خواب خود اشتباه می کنند. در حالت ایده‌آل، تمام پایه‌های مبلمان شما باید روی فرش منطقه باشد. اگر این امکان وجود ندارد، سعی کنید پایه های جلویی مبلمان را روی فرش قرار دهید یا فرش های لایه بندی شده را برای ظاهری مدرن در نظر بگیرید.

اشتباه: فراموش کردن منطقه بندی

در اتاق‌های باز و بزرگ، با ایجاد مناطقی برای فعالیت‌های مختلف، نظم را ایجاد کنید. به عنوان مثال، برای مکالمات یا تماشای تلویزیون و یک محل کار با میز یا میز برای انجام تکالیف، کارهای کاغذی و پروژه های هنری، چیدمان صندلی تعیین کنید. به جای برچسب سازنده، فضای خود را بر اساس نیاز خود تنظیم کنید. هنگامی که یاد گرفتید که چگونه مبلمان را به روشی فراتر از آنچه انتظار می رود چیدمان کنید، می توانید فرصت های جدیدی را برای استفاده از فضا باز کنید.

اشتباه: عدم در نظر گرفتن محدودیت های فضا

بیایید با آن روبرو شویم: اتاق نشیمن کوچک شما احتمالاً یک شبه 50 فوت مربع بیشتر رشد نخواهد کرد. هرچه زودتر بفهمید که چگونه با چیزهایی که دارید کار کنید، زودتر به چیدمان مبلمان اتاق نشیمن کوچکی خواهید رسید که کارآمد است. چند ترفند از این اتاق نشیمن بگیرید تا برای فضای خود ایده بگیرید.

اشتباه: عدم تاکید بر راحتی

به این فکر کنید که چه فعالیت هایی در اتاق اتفاق می افتد، سپس نحوه چیدمان مبلمان اتاق نشیمن را برای تشویق تجربیات مورد نظر خود تعیین کنید. داشتن میزهای قهوه‌خوری و میزهای کناری در دسترس همه صندلی‌ها برای نوشیدنی، کتاب و سایر اقلام راحت و کاربردی است. مبل‌ها و صندلی‌های روبه‌روی هم بر گفتگو تأکید می‌کنند و تلویزیون را در پس‌زمینه می‌گذارند .

اشتباه: اتاق های خارج از تعادل

قرار دادن مبلمان اتاق نشیمن در یک طرف اتاق مانند یک الاکلنگ با یک نفر است. اما رسیدن به تعادل به این معنا نیست که باید کاملاً متقارن پیش بروید. به عنوان مثال، یک صندلی عشق در یک سر چیدمان را می توان با دو صندلی در طرف دیگر متعادل کرد.

اشتباه: نقطه شروع اشتباه

یک قانون کلی برای چیدمان اتاق خواب: با قرار دادن تخت شروع کنید. این نقطه کانونی در فضا است. راه های بیشتری برای چیدمان مبلمان اتاق خوابتان به درستی ببینید و ببینید.

اشتباه: نادیده گرفتن جریان ترافیک

علاوه بر این که به نحوه ارتباط قطعات مبلمان با یکدیگر و اتاق فکر کنید، باید به جریان ترافیک نیز فکر کنید. نحوه ورود، خروج و حرکت افراد به فضا را در نظر بگیرید. برای چیدمان مبلمان اتاق نشیمن ، مطمئن شوید که افراد می توانند به راحتی و بدون تانگوی ناخوشایند در اطراف میز کناری، وارد و خارج شوند. اگر اتاق شما چندین ورودی و خروجی دارد، یک مسیر روشن بین این نقاط، مانند بین یک راهرو که از آشپزخانه به اتاق نشیمن و درهای پاسیو منتهی می شود، برنامه ریزی کنید. به چیدمان مبلمان اتاق نشیمن فکر کنید تا بهترین استفاده را از فضای خود داشته باشید و در عین حال راهروهای طبیعی را در نظر بگیرید.

اشتباه: فراموش کردن در نظر گرفتن جزئیات

به این فکر کنید که فضا هر روز هنگام چیدمان مبلمان چگونه باید کار کند. بله، ممکن است بتوانید بین کمد و تخت راه بروید، اما وقتی صبح در کشو را باز می کنید تا لباستان بیرون بیاید، چه اتفاقی می افتد؟ سعی کنید چیدمان مبلمان اتاق خواب کوچکی را برنامه ریزی کنید تا بتوانید به راحتی کشوها و درها را بدون نیاز به کنار رفتن باز کنید.

اشتباه: تفکر تک کاره

هنگام چیدمان و انتخاب مبلمان، تمام فعالیت هایی که اتاق نشیمن شما می بیند را در نظر بگیرید و بر اساس آن برنامه ریزی کنید. اگر فضای کافی ندارید، به دنبال وسایل همه کاره باشید که می توانند به روش های مختلف استفاده شوند. به عنوان مثال، یک جفت چهارپایه می‌تواند به‌عنوان صندلی اضافی در هنگام میزبانی از گروه بزرگی از افراد یا میزهای پایانی در طول یک مهمانی کوکتل استفاده شود .

اشتباه: چراغ های خارج از مرکز

برای ایجاد ظاهری متعادل، مبلمان اتاق ناهارخوری خود را طوری بچینید که آن را در اطراف چراغ یا لوستر اتاق قرار دهید. اگر نور فعلی شما خوب نمی نشیند، یک متخصص را استخدام کنید تا چراغ اتاق غذاخوری شما را تغییر دهد. برای تعمیر سریع‌تر DIY، می‌توانید چراغ‌های دارای زنجیر را نیز آویزان کنید.

اشتباه: پشتی مبلمان در معرض دید

هیچ چیز به اندازه تصور اولیه بد، اتاق را صاف نمی کند. بنابراین اگر اولین چیزی که هنگام ورود به اتاق می بینید، زشت یا صاف بودن پشت یک مبلمان است، در چیدمان مبلمان خود تجدید نظر کنید. یک صندلی با جلوی زیبا، اما پشتی غیر جذاب را در گوشه ای قرار دهید. یا به روکش کردن روکش کنید و پشتی صندلی را با پارچه ای چشم نواز بپوشانید.

اشتباه: دیدگاه بدون الهام

تکه نشیمن اصلی شما باید یک نقطه کانونی داشته باشد: یک پنجره، یک شومینه، یا یک طاق یا بازشو به اتاقی دیگر. البته چیدمان مبلمان در اطراف شومینه یا تلویزیون محبوب ترین گزینه ها هستند. با این حال، فرض کنید تنها مکان منطقی مبل شما رو به یک دیوار خالی است. راه حل ساده است - یک قفسه کتاب اضافه کنید و نمایشگر جذابی از کتاب ها و لوازم جانبی را ایجاد کنید. یا اگر ترجیح می دهید، می توانید یک دیوار گالری را صحنه سازی کنید . برای علاقه بیشتر، میز کنسول را در زیر آرایش هنری خود قرار دهید

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید