بررسی انواع چوب برای ساخت مبلمان

به عنوان یک تولید کننده مبلمان کلاسیک، یک سوال بسیار رایج برای ما این است: چه نوع چوبی برای ساخت مبلمان بهتر است؟ انواع مختلفی از چوب برای انتخاب وجود دارد که ممکن است گیج کننده باشدناگفته نماند که هنگام خرید مبلمان در مالزی، منابع اطلاعاتی قابل اعتماد زیادی وجود ندارداین یک وضعیت کلی ایجاد می کند که در آن مصرف کننده معمولی واقعاً نمی داند هنگام خرید مبلمان چوبی به دنبال چه چیزی باشدبرای ساخت مبلمان از چه نوع چوبی استفاده می شود؟ سخت ترین چوب چیست؟ گران ترین چوب برای مبلمان کدام است؟ ما به همه این سوالات در راهنمای خود و موارد دیگر پاسخ می دهیم!

انواع چوب

از قدیم الایام، چوب برای ساخت مبلمان مورد استفاده بوده استمحکم، قابل اعتماد، منعطف و کار کردن با آن آسان است، البته قابل تجدید و فراوان استدر حالی که هر نوع چوبی را نمی توان برای مبلمان استفاده کرد، بسیاری از چوب ها می توانند استفاده کننددر حالی که در غرب، استفاده از چوب هایی مانند کاج، بلوط و ماهون برای مبلمان رایج است، در اینجا در مالزی، ما از طیف گسترده ای از چوب های استوایی به همان اندازه مستحکم مانند چنگال، ساج و چوب لاستیکی استفاده می کنیم.

افراد زیادی تفاوت بین بسیاری از انواع چوب موجود در مبلمان را نمی دانند، و بسیاری از تصورات غلط رایج وجود دارد که باید قبل از خرید میز ناهار خوری بعدی خود برطرف شوندهر نوع چوب دارای مزایا، معایب و ویژگی های خاص خود است که آن را برای این یا آن مبلمان مناسب می کند.

ما همچنین برخی از ترس‌های جدی را که مردم معمولاً در اطراف چوب‌های تولید شده مانند تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) و تخته‌لای‌وود دارند برطرف می‌کنیم، و همچنین به مالزیایی‌ها تاکید می‌کنیم که چوب محلی به معنای چوب بد نیستدر بسیاری از موارد، چوب استوایی اگر نگوییم بهتر، کیفیتی مشابه چوب وارداتی دارد.


انواع چوب برای مبلمان که به چوب های تولیدی و جامد تفکیک می شوند.

تولید شده در مقابل چوب جامد

وقتی مالزیایی ها به چوب های تولید شده مانند تخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) و تخته سه لا فکر می کنند، به طور خودکار فکر می کنیم که "کیفیت بد" استاما در مورد مبلمان، چوب های جامد تضمین نمی شوند که بهتر از چوب های تولید شده باشندهمه چیز به این بستگی دارد که مبلمان چه هدفی را دنبال می کند.

برای مثال، چوب‌های جامد مستقیماً از کنده‌های درختی که از آن‌ها بریده می‌شوند، کار می‌کنندبسته به عوامل اطراف مانند گرما و رطوبت، فکر کردن به چوب جامد به عنوان  زنده مفید استهمیشه قادر به تاب برداشتن و تغییر شکل و حتی رنگ در طول زمان استچوب های تولیدی مثل ام دی اف این مشکل را ندارندپس از کار، آنها شکل داده شده را برای مدت طولانی حفظ می کنند.

علاوه بر این، مبلمان از جنس چوب جامد فوق العاده سنگین هستند، نه اینکه گران قیمت باشنداگر شما یک زوج متاهل میانسال موفق و دارای خانه هستید، شایداما اگر زوج جوانی هستید که آپارتمانی در طبقه 30 دارید، مبلمان چوبی جامد در واقع کمتر از آنچه شما نیاز دارید کاربردی هستندشما به مبلمان چوبی نیاز دارید که کاربردی، ارزان و در عین حال محکم و محکم باشدآنچه شما به دنبال آن هستید، چوب ساخته شده با روکشی گران قیمت برای سبک است.

چوب تولید شده لزوما بدتر از مبلمان چوبی جامد نیستاین همه به نیازهای خاص شما به عنوان یک مصرف کننده بستگی دارد.


نئوپان

نئوپان ها چوبی بسیار ارزان قیمت هستندآنها با چسباندن تراشه های چوب و براده ها با رزین به قطعات متراکم از مواد کار ساخته می شوندنئوپان ها در میان برندهای ارزان قیمت مبلمان مانند IKEA بسیار محبوب هستندآنها معمولا روکش شده و برای سطوح صاف مانند میزهای انتهایی استفاده می شوند.


تخته فیبر

در حالی که تخته نئوپان از تراشه های چوبی استفاده می کند، تخته فیبر با شکستن چوب های سخت و چوب های نرم به الیاف ایجاد می شود که سپس با استفاده از موم و رزین تحت حرارت شدید به هم متصل می شوندانواع مختلفی از تخته فیبر وجود داردتخته های نئوپان یا تخته های ذرات تخته فیبر کم چگالی (LDF) در نظر گرفته می شوندتخته فیبر با چگالی متوسط ​​(MDF) و تخته فیبر با چگالی بالا (HDF) نیز وجود دارد.

تا کنون، محبوب ترین تخته فیبر باید ام دی اف باشدام دی اف به دوام و استحکام معروف است و به همین دلیل اغلب به عنوان بخشی از مبلمان سازی استفاده می شود.


تخته سه لا

مالزیایی ها اغلب فکر می کنند که تخته سه لا ماده ای ارزان و بی کیفیت است، اما همیشه اینطور نیستتخته سه لا در واقع یک چوب ساخته شده بسیار قوی است که از لایه های نازکی از روکش تشکیل شده است که به یکدیگر متصل می شوند تا یک ورقه چوبی محکم ایجاد کنندتخته سه لا که با استفاده از تکنیک لایه های متقاطع چسبانده شده است، به دلیل مقاومت در برابر تاب خوردگی، تطبیق پذیری و استحکام، در مبلمان و کفپوش بسیار محبوب است!


تخته فیبر تراکم متوسط ​​(MDF)

ام دی اف یکی از محبوب ترین متریال های چوبی است که در مبلمان استفاده می شودقوی‌تر از آن چیزی است که اکثر مردم فکر می‌کنند، و زمانی که توسط یک متخصص روکش می‌شود، تشخیص MDF روکش‌شده و چوب جامد گاهی دشوار استاکثر مبلمان به سراغ ام دی اف با روکش چوبی می روند که ظاهری گران به آن می بخشد.

در حالی که ام دی اف چوب جامد نیست، اما با کسری از قیمت بسیار بیشتر از آنچه انتظار دارید دوام خواهد داشت.


روکش

روکش یک لایه بسیار نازک از چوب است که به طرز ماهرانه ای از محیط یک درخت بریده می شودسپس روکش روی یک تکه چوب متراکم، معمولاً MDF یا تخته سه لا، چسبانده می شود تا یک بافت چوبی بسیار طبیعی ایجاد کنداگرچه این روش کار کردن با چوب مطمئناً مقرون به صرفه‌تر است، اما این بدان معنا نیست که مبلمان ساخته شده از چوب روکش شده ارزان‌تر یا کیفیت پایین‌تری دارندروکش کاری فرآیند پیچیده ای است و در بسیاری از موارد، مبلمان روکش شده می توانند کیفیت ساخت بهتری نسبت به مبلمان چوب جامد داشته باشند.

راه استاندارد برای شناسایی روکش این است که به لبه ها نگاه کنید، بررسی کنید که آیا دانه ها از بالا و کناره ها می ریزند یا خیراگر به طور ناگهانی از لبه ها قطع شود، روکش استروکش چوب طبیعی را نمی توان روی لبه ها چسباند و مانند چوب جامد می تواند لکه ها و روکش ها را بپذیرداما با تکنولوژی امروزی، روکش های مصنوعی زیبا که می توانند روی لبه ها چسبانده شوند، شروع به رقابت با روکش های چوب طبیعی کرده اند


ساج

چوب درخت ساق که شهرت جهانی دارد، به دلیل رنگ طلایی اش که با افزایش سن به رنگ خاکستری نقره ای پر جنب و جوش تبدیل می شود، مشهور استبا توجه به روغن‌های طبیعی موجود در درخت، چوب ساج نسبت به هر نوع چوب دیگری دارای بیشترین خواص مقاوم در برابر آب و هوا استاین باعث می شود آن را به یک ماده عالی برای مبلمان در فضای باز تبدیل کنیددوام و مقاومت بسیار زیاد آن در برابر پوسیدگی، ساج را به یکی از گران‌ترین چوب‌های استوایی مبلمان تبدیل کرده است.


بلوط

بلوط به دلیل استحکام، وزن و دوام بسیار، چوبی بسیار شناخته شده برای مبلمان استبلوط همچنین دارای رنگ قهوه ای روشن و جذابی است که ما آن را تن چوب طبیعی می نامیم و همچنین دارای یک دانه باز برجسته استبلوط محبوب ترین چوب برای مبلمان سبک کشور آمریکایی و انگلیسی است.


ماهاگونی

ماهاگونی یک چوب سخت گران قیمت و معروف در جهان است که به دلیل رنگ آمیزی قوی، پر بدن و تطبیق پذیری آن مورد توجه استیکی از رنگ‌های تیره‌تر موجود در چوب برای مبلمان، ماهاگونی برای استفاده به عنوان روکش بسیار محبوب است.


کاج

کاج یک چوب نرم محبوب استکاج که به دلیل مقرون به صرفه بودن و وزن سبک خود در مقایسه با چوب های سخت تر شناخته شده است، یک عنصر اصلی در مبلمان آمریکای شمالی استاین دارای طیف گسترده ای از گزینه های پایان است، به راحتی لکه دار می شوداین به آن تطبیق پذیری می دهد که به خوبی با مبلمان موجود که ممکن است داشته باشید ترکیب می شود.


گردو

چوب گردو به نام دانه آن گردو نامیده می شودگردو که به عنوان سخت، متراکم، دانه سفت و بسیار صیقل پذیر شناخته می شود، در واقع چوب جذابی برای مبلمان استگردو از نظر مقاومت در برابر پوسیدگی بسیار بادوام است که به کیفیت ماندگار آن کمک می کند.


چوب سخت در مقابل چوب نرم

چوب را می توان به چوب ساخته شده یا چوب جامد تقسیم کردچوب جامد را می توان بیشتر به چوب سخت یا چوب نرم تقسیم کرددرک ویژگی های اساسی چوب بسیار مهم است و باید قبل از خرید مبلمان چوبی با آن آشنا شوید.

برخلاف تصور رایج، چوب های سخت لزوما سخت نیستند و چوب های نرم لزوماً نرم نیستندچوب‌های سخت و نرم چوب‌ها را نه از طریق استفاده نهایی یا ظاهرشان، بلکه با بازتولید گیاه‌شناسی به‌عنوان درخت متمایز می‌کنند!

به طور کلی، چوب‌های سخت از درختان برگ‌ریز و پهن برگ می‌آیند که سالانه برگ‌های خود را از دست می‌دهند، در حالی که چوب‌های نرم از درختان مخروطی که همیشه سبز باقی می‌مانند به دست می‌آیندچوب‌های سخت آنژیوسپرم هستند ،  دانه‌هایی تولید می‌کنند که توسط نوعی لایه بیرونی پوسته یا میوه پوشیده شده استچوب‌های نرم، نطفه‌هایی  هستند  که مخروط‌هایی را تشکیل می‌دهند که گرده‌ها را منتشر می‌کنند تا توسط باد پخش شوندبنابراین می بینید که یک چوب سخت نباید سخت باشد و یک چوب نرم نباید نرم باشد!

هنگامی که به چوب برای مبلمان ترجمه می شود، این تمایز تا حدودی منطقی استچوب‌های سخت معمولاً بیشتر طول می‌کشد تا رشد کنند و چوب متراکم‌تر و سخت‌تر تولید می‌کنند، در حالی که درخت‌های همیشه سبز به سرعت رشد می‌کنند و در نتیجه تراکم کمتری دارند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید