بهترین نوع و انواع چوب برای مبلمان

وقتی صحبت از مبلمان داخلی می شود، چه ماده ای بهتر از چوب؟ سبک داخلی شما هر چه باشد. کلاسیک، مدرن، صنعتی یا چیز دیگری چوب به طور یکپارچه در آن جای می گیرد.

چوب زیبا، همه کاره، پویا و مانند میخ سخت است. با مراقبت صحیح، می تواند برای نسل ها باقی بماند. الوار بی انتهاست!

بنابراین، چه میز قهوه‌خوری، میز ناهارخوری، یک سری کشو، کابینت، میز، صندلی، چارچوب تخت، روی میز یا چیز دیگری باشد، دانستن بهترین انواع چوب برای استفاده در مبلمان برای هر فرد بالقوه‌ای ضروری است.

خوشبختانه، انتخاب های زیادی وجود دارد. جهان خانه بسیاری از گونه های چوبی متنوع و باورنکردنی است.

هنوز به دنبال الهام هستید؟ چرا ما را بررسی نمی کنیدپینترستبرای دکور خانه انتخاب کنید و نمونه های باورنکردنی را ببینید که چگونه مبلمان سخت و چوب نرم می توانند فضای زندگی شما را متحول کنند.

بهترین چوب برای مبلمان چیست؟

بهترین نوع چوب برای مبلمان می تواند به زیبایی شناسی شما، بودجه شما و همچنین میزان سایش و پارگی که انتظار دارید این مبلمان تحمل کند بستگی دارد. بیایید نگاهی به برخی از بهترین گزینه ها بیندازیم.

1. بلوط

بلوط یک انتخاب زیبا، کلاسیک و بسیار پویا است. همچنین چگالی بالایی دارد و آن را به یکی از قوی ترین انواع چوب برای مبلمان تبدیل می کند.

در رنگ بلوط تنوع کمی وجود دارد. دو گونه محبوب عبارتند از قهوه ای طلاییبلوط اروپاییو پسر عموی رنگ پریده ترش،بلوط سفید آمریکایی، اگرچه بلوط های قرمز نیز وجود دارد.

این یک مبلمان کلاسیک بی چون و چرا است که در فضای داخلی کم رنگ و مطبوع به سبک اسکاندیناویایی و همچنین طراحی های مدرن، التقاطی و معاصر به خوبی کار می کند.

به عنوان مثال، یک میز قهوه بلوط زرق و برق دار، تقریباً در هر محیطی در خانه است - حتی در روستایی ترین یا تاریک ترین محیط های صنعتی!

یک بلوط پیپ می‌تواند شخصیت عمیقی را به هر اتاق اضافه کند و مبلمانی برجسته و منحصر به فرد بسازد. این سفارشی را بررسی کنیدمیز شامساخته شده توسطسلفیدرو اوکن کرافتدر کورون، ولز که تقریباً به همان اندازه که می‌تواند دل‌انگیز باشد!

بلوط سفید آمریکایی پوشش بسیار ظریف و سبک تری ارائه می دهد، اما هنوز هم شخصیت زیادی دارد و یک انتخاب عالی برای افزودن رنگ های طبیعی به طراحی های داخلی است. نمونه عالی این موارد هستندکابینت های کنار تختتوسط سام آلتون ازمبلمان هاروگیتدر یورکشایر

چند نکته اضافی در مورد بلوط: هنگام ماشینکاری نتایج فوق العاده ای ایجاد می کند و همچنین برای خم شدن بخار، چسباندن، رنگ آمیزی و تکمیل مناسب است. علاوه بر این که در برابر حملات قارچی مقاوم است، استحکام باورنکردنی بلوط آن را به یک انتخاب بسیار محبوب و محکم برای هر پروژه مبلمان تبدیل می کند.

گونه های بلوط معمولاً مقرون به صرفه تر و مقرون به صرفه تر از سایر انواع محبوب چوب سخت برای مبلمان هستند.

2. گردو

گونه ای مانندگردوی سیاه آمریکایییک انتخاب فوق العاده برای کسانی است که به دنبال ایجاد یک تاریکی درجه یک در خانه های خود هستند.

این چوب تیره، رنگ، بافت و دانه خارق العاده، برجسته، طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. به عنوان یک چوب سخت متراکم، گردو برای مبلمان با ضربه بالا در خانه عملکرد فوق العاده ای دارد.

رنگ های قهوه ای تیره و ارغوانی که مشخصه این چوب هستند در طرح های روستایی و صنعتی تیره تر به خوبی کار می کنند. همچنین برای تنظیمات مدرن، که در آن پالت رنگ ساده و متضاد نگه داشته می شود، محبوب است.

رنگ قهوه‌ای شکلاتی گردو برای مبلمان در محیط‌های سنتی و احتمالاً حتی فضای داخلی اسکاندی به‌عنوان «شکست» از محیط عمدتاً مطبوع و سفید، به‌طور استثنایی کار می‌کند.

شایان ذکر است که گردو می تواند قیمت بالاتری نسبت به سایر چوب های سخت دیگر داشته باشد.

این زیبا را ببینیدمیز گردوی سیاه آمریکاییساخته شده توسط افراد با استعدادطراحی الیوتدر ویکفیلد، یورکشایر، از چوبی که مستقیماً از ما تهیه شده است!

3. افرا

گونه هایی مانندافرا سخت آمریکاییفقط یکی از پویای زیاد هستندجنگل های کم رنگکه مبلمان زیبایی را به لطف آن رنگ سفید کرمی و آن رنگ های طلایی گرم ایجاد می کند.

افرا در هر طراحی مدرن روشن و مطبوع - به ویژه فضای داخلی اسکاندیناویایی - در خانه است.

گونه های افرا از درختان آب و هوای سرد نیز می آیند، که آنها را بسیار سخت پوشیده و به طرز قابل توجهی قوی می کند. اوه، و آیا اشاره کردیم که افرا نیز غیر سمی است؟

4. گیلاس

پس از یک چوب آلبالو زیبا و مقاوم در برابر خش؟ این دقیقاً همان چیزی است که با گونه ای مانند آن به دست خواهید آوردگیلاس آمریکایی.

با گذشت زمان، رنگ‌های دلپذیر و گرم قهوه‌ای مایل به قرمز مایل به صورتی به آرامی با قرار گرفتن در معرض نور تیره می‌شوند - یک انتخاب عالی برای طراحی خانه‌های کشاورزی روستایی یا فضای داخلی به سبک کلبه. این رنگ عمیق کننده غنی همچنین می تواند تضاد خوبی را در هر طرح مدرن یا اسکاندی ایجاد کند.

اگر کمی کار چوبی انجام می دهید و مبلمان شخصی خود را ایجاد می کنید، گیلاس باید در صدر فهرست شما باشد. این چوب علاوه بر غیر سمی بودن، به دلیل داشتن دانه‌های ثابت و مستقیم که به طرز فوق‌العاده‌ای ماشین‌کاری می‌شود، به‌عنوان یکی از بهترین چوب‌های همه جانبه برای کارایی شهرت دارد.

گیلاس همچنین به خوبی بخار می شود و برای طرح های منحنی عالی است. با این حال، هشدار داده شود، رنگ‌آمیزی گاهی اوقات می‌تواند نتایج لکه‌دار ایجاد کند، بنابراین ابتدا از یک سیلر سنباده استفاده کنید.

5. ساپله

برای چوب دیگری که از سمت نور منحرف می شود، در نظر بگیریدساپلهرنگ های قهوه ای مایل به قرمز بی انتها.

این الوار که عضوی از یک خانواده است، از نظر ظاهری و همچنین خواص فیزیکی یادآور چوب ماهون واقعی است و به این ترتیب، جایگزین یا جایگزینی عالی برای چوب ماهون است.

6. زبرانو

آیا به دنبال اضافه کردن یک رنگ جسورانه و تزئینی به خانه خود هستید؟ یک ذره اززبرانوممکن است فقط بلیط باشد

این گونه که به نام Zebrawood نیز شناخته می شود، نام خود را به دلیل راه راه های تیره و نشانه های منحصر به فرد خود گرفته است که ترکیبی رشک برانگیز از رنگ های قهوه ای تیره و کرم را به رخ می کشد.

این چوب سخت آفریقایی استوایی را می توان برای ایجاد یک نقطه صحبت یا بیان یک بیانیه جسورانه در یک اتاق، به عنوان مثال برای قاب آینه، میز قهوه، میز، میز کار یا میز کناری استفاده کرد. به این ترتیب، در سبک های داخلی التقاطی به خوبی کار می کند.

چوب اره، چسب می‌زند و به خوبی تکمیل می‌شود، اما به دلیل دانه‌های به هم پیوسته آن، صاف کردن آن دشوار است.

زبرانو به‌عنوان گونه‌ای با رشد آهسته و عجیب و غریب، می‌تواند با قیمت بالاتری نسبت به دیگر گونه‌های تجاری در دسترس - مانند سدر، بلوط، گیلاس یا افرا وارد بازار شود.

چوب سخت یا نرم برای مبلمان ؟

مبلمان چوبی باید به گونه ای ساخته شوند که دوام داشته باشند، بازگشتی طولانی مدت داشته باشند و ظاهری باورنکردنی داشته باشند. به این ترتیب، بهترین چوب برای مبلمان داخلی معمولا چوب های سخت هستند. به طور کلی، این درختان از درختانی می آیند که کندتر رشد می کنند و تراکم ("سختی") بیشتری برای آنها فراهم می کند.

همانطور که در بالا توضیح دادیم، برخی از محبوب‌ترین چوب‌های سخت مبلمان عبارتند از: افرا، گردو، گیلاس و بلوط، اگرچه اگر به دنبال اظهار نظر هستید، گزینه‌های عجیب و غریب زیادی وجود دارد.

چوب های نرم (مانندصنوبر،کاج اروپاییوسدر) معمولاً از درختان مخروطی با رشد سریع‌تر می‌آیند، به این معنی که اغلب ارزان‌تر هستند، اما عموماً به دلیل تمایل به خراش و فرورفتگی کمتر مطلوب هستند. با این حال، آنها هنوز هم ممکن است برای مناطق کم تاثیر خانه و به عنوان راهی برای صرفه جویی در بودجه مناسب باشند.

کاج، به ویژه، نسبتاً ارزان است، بسیار پذیرفتنی است و کار کردن با آن آسان است - احتمالاً یک گزینه عالی برای مبلمان کودکان است که در نظر گرفته نشده است که در آزمون زمان مقاومت کنند. ظاهر گره‌دار بسیاری از این نوع چوب‌ها می‌تواند به راحتی آنها را به طراحی روستایی، روستایی یا خانه‌ای مزرعه ببخشد.

چوب های نرم معمولاً به دلیل دوام طبیعی در فضای باز بهتر عمل می کنند. با این حال، جالب توجه است که عطر و روغن طبیعی سدر می تواند حشرات را دفع کند و آن را برای کمدها و کمد لباس ها محبوب می کند.

پرفروش ترین محصولات

سبد خرید